سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی

سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی - شرکت سنگ بازالت ماکو

دکوراسیون داخلی امروزه اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دارد و طراحان با استفاده از متریال گوناگون نظیر چوب ، سنگ ، آجر ، فلز و … فضاهای جذاب و زیبایی در داخل منازل و ادارات ایجاد می کنند .

یکی از موادی که در سالهای اخیر بسیار در طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود سنگ است . سنگ بازالت یکی از سنگ هایی است که در طراحی دکوراسیون بسیار ترند شده و مصارف گوناگونی دارد .

در این مقاله قصد داریم در مورد سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی صحبت کنیم . اگر در این زمینه مایل به کسب اطلاعات مفیدی هستید با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید .

ویژگی های سنگ بازالت در دکوراسیون داخلی

1- رنگ :

سنگ بازالت در طیف طوسی از روشن تا تیره و گاهی مشکی دیده می شود . با توجه به اینکه رنگ طوسی از رنگهای خنثی محسوب می شود با کلیه رنگها قابلیت هماهنگ شدن دارد .

از طرفی در سبک هایی مانند سبک مدرن و مینیمال استفاده از این رنگ فضایی شیک و مدرن ایجاد می کند که خصوصا خوشایند نسل جوان است . از سنگ بازالت بصورت اسلب می توان در پذیرایی ، آشپزخانه ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و خلاصه هر کجا از فضای داخلی که نیاز باشد استفاده کرد .

2- بافت :

سنگ بازالت بافتی یکدست دارد و دارای خلل و فرج ریز می باشد . یکدستی بافت این سنگ نیز برای همه دکوراسیون ها قابل استفاده است و همانقدر که برای دکوراسیون مدرن مناسب است برای دکوراسیون کلاسیک نیز شیک و لوکس است .

سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی - ویژگیهای سنگ بازالت

3- استحکام :

سنگ بازالت به دلیل شرایط تشکیل و دانه بندی ریز دارای استحکام بالایی است . این ویژگی برای به کار بردن این سنگ در اغلب فضاهای داخلی و خارجی به تنهایی دلیل بسیار قانع کننده ای است .

4- عایق بودن :

سنگ بازالت عایق حرارت و صوت است . این ویژگی در فضاهای داخلی بسیار مهم است . مثلا فرض کنید از این سنگ برای دیوار تی وی وال استفاده شود . عایق بودن این سنگ موجب می شود که حرارت تلویزیون موجب تغییر رنگ و خاصیت سنگ نشده و همچنین از انتقال صدای تلویزیون به دیوار پشت جلوگیری می کند .

5- قیمت مناسب :

سنگ بازالت در کشور ما به وفور یافت می شود و به همین دلیل نیز قیمت مناسبی نسبت به سنگ های وارداتی و یا سایر سنگها که کمیاب تر هستند دارد . قیمت مناسب این سنگ موجب می شود تا بتوان با دست باز از آن در دکوراسیون استفاده کرد بدون اینکه نیاز باشد مبلغ هنگفتی بابت این موضوع هزینه کرد . 

سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی - شومینه

سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی

سنگ بازالت در دکوراسیون داخلی مصارف گوناگونی می تواند داشته باشد که در این بخش به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد :

استفاده از سنگ بازالت بعنوان دیوار تی وی وال

یکی از ایده های سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی دیوار تی وی وال است . همانطور که در بالا به آن اشاره شد دیوار پشت تلویزیون که به تی وی وال شهرت دارد نقطه کانونی پذیرایی شما محسوب می شود و در لحظه ورود به فضای داخلی اولین جایی است که نظر بیننده را به خود جلب می کند .

استفاده از یک سنگ مناسب برای دیوار تی وی وال می تواند به جذاب شدن این بخش از خانه کمک شایانی کند . سنگ بازالت در مقایسه با سنگ های دیگر قیمت مناسبی نیز دارد و این می تواند در ابعاد بزرگ صرفه اقتصادی برای خانواده داشته باشد .

استفاده از سنگ بازالت در شومینه

یکی دیگر از ساخته ها با سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی شومینه می باشد. در بسیاری از منازل شومینه در کنجی از پذیرایی طراحی شده است که علاوه بر استفاده در فصول سرد به دکوراسیون آن بخش از فضای داخلی نیز زیبایی می بخشد.

از سنگ بازالت می توان برای پوشش سطح شومینه استفاده کرد و عایق بودن این سنگ موجب می شود که حرارت در قسمت داخلی شومینه باقی بماند و به سطح منتقل نشود .

استفاده از سنگ بازالت در کانتر آشپزخانه

کانتر آشپزخانه مکانی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب کارهای یک کدبانو در آشپزخانه روی آن انجام می شود .

بنابراین استفاده از یک متریال محکم و با دوام که در اثر استفاده زیاد آسیب نبیند و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد بسیار ضروری است .

سنگ بازالت برای این منظور بسیار مناسب بوده و ضمنا به دلیل وسعت فضای کانتر لازم نیز هزینه بسیار بالایی برای این کار استفاده شود .

پیشنهاد ویژه بازالت ماکو : سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام 

سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی - حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از سنگ بازالت در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی و حمام مکان هایی هستند که در معرض آب و مواد شوینده قرار دارند و بایستی از سنگ هایی در آن استفاده کرد که رطوبت را انتقال نداده و در اثر مواد شوینده نیز دچار خوردگی و فرسایش نشوند.

یک ویژگی دیگر نیز این است که سنگ کف نباید لیز باشد و موجب سر خوردن فرد روی آن شود . سنگ بازالت همه این ویژگی ها را دارد و بسیار برای این مکانها مناسب است .

استفاده از سنگ بازالت بعنوان ظروف تزئینی ، مجسمه و ستون

اگر دوستدار مجسمه ها و ستون های تراش خورده هستید و سبک کلاسیک را می پسندید می توانید از ستونها و مجسمه های آماده که از سنگ بازالت تهیه شده اند در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و فضای خود را اشرافی و زیبا نمایید .

یکی دیگر از موارد سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی تهیه ظروف پذیرایی از سنگ بازالت است که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی نشان دهنده خاص بودن سلیقه شماست .

در پایان باید اشاره کرد که اگر قصد تهیه سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی برای دکوراسیون داخلی خود دارید حتما از مراکز معتبر همچون شرکت سنگ بازالت ماکو خرید نمایید زیرا علاوه بر کیفیت بالا می توانید سنگ بازالت را با قیمت مناسب تر از سایر مراکز فروش سنگ بازالت تهیه نمایید.

مقاله پیشنهادی : خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی - مجسمه بازالتی

کلام آخر

در این مقاله در مورد سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی صحبت کردیم و چند ایده به شما معرفی نمودیم. شما می توانید به قسمت پروژه های سایت بازالت ماکو مراجعه کنید و ایده های بیشتری بگیرید. سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی دنیای گسترده ای دارد که برحسب خلاقیت خود می توانید در آن وارد شوید. 

خرید بهترین سنگ بازالت دکوراسیونی از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید . 

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهی در مورد “سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *