یکی از انواع سنگ بازالت که بسیار هم مورد توجه و پرطرفدار است بازالت بوش همر می باشد . این نوع بازالت به وسیله چکش های مخصوصی که به بوش همر معروفند در سطوح خود دچار ناصافی می شود که این کار برای افزایش سطح اصطکاک سنگ و زیبایی بیشتر آن انجام می شود . ابزار بوش همر روی دستگاه های پولیش اتوماتیک و دستی نصب می گردند و به وسیله انواع آن می توان خراش های ریز یا درشت روی سنگ بازالت ایجاد کرد .

سنگ بوش همر چیست؟

سنگ بوش همر سنگی است که به وسیله دستگاه بوش همر فرآوری می شود . حال اگر سنگ بازالت با این دستگاه فرآوری شود سنگ بازالت بوش همر تولید می شود. این دستگاه روی ساب سنگ نصب می شود و بر روی سنگ بازالت ایجاد شیارها و زبری هایی می کند .

سنگ بازالت بوش همر از مقاوم ترین و محبوب ترین نوع سنگ بازالت است . خراش هایی که روی سنگ بازالت به وسیله بوش همر ایجاد می شود از لیز خوردن جلوگیری می کند و آن را به گزینه ای مناسب برای محیط های مرطوب نظیر استخر ، سرویس بهداشتی و حمام تبدیل می کند.

بازالت بوش همر - مزایای بازالت بوش همر

مزایای سنگ بازالت بوش همر

به دلیل داشتن سطح غیر صیقلی و ناصاف از لیز خوردن جلوگیری می کند.

قیمت مناسب و

مقرون به صرفه ای دارد . 

عمر طولانی تر و مقاومت بالاتری به دلیل چکش خواری نسبت به بسیاری از سنگها دارد. 

عملیات برش سنگ راحت تر

روی آن صورت می گیرد . 

در طرح های گوناگون می توان

این سنگ را سفارش داد . 

 

کاربردهای سنگ بازالت بوش همر 

سنگ بازالت بوش همر مانند دیگر انواع سنگ بازالت کاربردهای زیادی دارد که این به دلیل مقاومت بالای این سنگ ، رنگ یکنواخت و ساده و خنثی آن که با هر دکوراسیون و سبکی قابل هماهنگی است و قیمت مقرون به صرفه آن می باشد . در اینجا چند نمونه از کاربردهای سنگ بازالت بوش همر را با هم بررسی می کنیم : 

  • استفاده در نمای خارجی و داخلی ساختمان خصوصا در مناطقی که گرما و سرمای شدید را در طول سال تجربه می کنند . 
  • استفاده در دیوار و کف پارکینگ و رمپ
  • استفاده در دیوارهای حیاط ، نیمکت های سنگی و آب نمای محوطه حیاط 
  • در استخرها به دلیل جلوگیری از سر خوردن افراد 
  • استفاده در پیاده روها و معابر 
  • استفاده در پارکها و فضای سبز به عنوان کفپوش و سنگفرش 
  • در تراس ، بالکن ، روف گاردن و حیاط خلوت 
  • در کف حمام و سرویس بهداشتی 
  • و … 
بازالت بوش همر - خرید سنگ بازالت بوش همر

قیمت سنگ بازالت بوش همر 

در مبحث قیمت همچون سایر سنگ ها عوامل گوناگونی دخیل هستند که موجب می شود نتوان عدد دقیقی را در این زمینه اعلام کرد . چرا که در هنگام خرید سنگ عواملی از قبیل ابعاد سنگ ، ضخامت سنگ ، نوع فرآوری (چرمی ، شیاردار ، بوشهمر ، سابیده و …) ، کرایه حمل و … موثرند . برای اطلاع از قیمت دقیق سنگ بازالت بوش همر یا سایر بازالت ها از قبیل بازالت کیوبیک ، اسلب بازالت ، بازالت تایل ، بازالت اسکرچ ، بازالت سابیده هوند ، بازالت شیاردار ، بازالت نسابیده و … با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید . 

خرید سنگ بازالت بوش همر از شرکت سنگ بازالت ماکو

در هنگام خرید سنگ بازالت بوش همر باید توجه داشته باشید که خرید را از فروشنده معتبر انجام دهید . چنانچه قصد استعلام قیمت و خرید سنگ بازالت بوش همر را دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید . سفارش به صورت عمده و جزئی پذیرفته می شود و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر می باشد . شما می توانید در سایت مجموعه بازالت ماکو شاهد انواع محصولات این شرکت و همچنین پروژه های انجام شده توسط این شرکت باشید . 

در اینستاگرام ما را دنبال کنید .  

سنگ بازالت چیست ؟ 

منشاء پیدایش سنگ بازالت کوه های آتشفشانی هستند که در سرتاسر کره زمین و حتی برخی سیاره های دیگر نیز وجود دارند. سنگ بازالت نوعی گداخته آتشفشانی است که در اثر خنک شدن در مجاورت هوا تبدیل به سنگ بازالت شده است . این سنگ از خانواده سنگ های آذرینی همچون سنگ گرانیت و سنگ آندزیت است که منشاء پیدایش یکسانی دارند .

این سنگ ها در زمان سرد شدن با هم متفاوت هستند به طوری که سنگ گرانیت در اثر مرور سال های متمادی و حتی قرن ها به تدریج و آهسته در زیر پوسته زمین و در درون کوه آتشفشان سرد و تبدیل به سنگ شده در حالی که سنگ بازالت با فوران گداخته و ماگمای مذاب از دل زمین ، کف اقیانوس یا دهانه آتشفشان به سرعت سرد شده و تبدیل به سنگ شده است .

به دلیل این نوع پیدایش سنگ بازالت سنگی ریزدانه و تیره رنگ است که در طیف خاکستری روشن تا تیره و مشکی به چشم می خورد و ما اغلب بازالت به رنگ روشن در طبیعت نمی یابیم . در حالی که گرانیت برعکس بازالت سنگی درشت دانه است که در رنگ های روشن نیز به وفور یافت می شود . سنگ گرانیت و بازالت از سخت ترین سنگ های روی زمین هستند که نام سنگ خارا را در گذشته داشتند .

یافته های باستانی و بقایای قلعه ها ، برج ها ، کاخ ها و مجسمه ها از قرون گذشته که با این نوع سنگ ساخته شده اند همه بیانگر مقاومت بالای این نوع سنگ در برابر عوامل جوی هستند . فشار ، ضربه ، سرد و گرم شدن های متوالی در طی تابستان های گرم و زمستان های سرد تاثیر زیادی روی سنگ بازالت ندارد و این سنگ در برابر همه آنها مقاومت از خود نشان می دهد . 

از سنگ بازالت در کارهای ساختمان سازی ، صنعت و کشاورزی استفاده می شود . سنگ بازالت در اغلب قسمت های ساختمان قابل استفاده است چرا که بر مقاومت ساختمان شما می افزاید و طول عمر بالایی دارد . نمای خارجی ، نمای داخلی ، سنگفرش و کف ، دیوارها ، پله ها ، حیاط و تراس ، شومینه و کانتر ، سرویس بهداشتی و حمام همه و همه موارد استفاده سنگ بازالت در ساختمان است . در زمینه شهرسازی و تجهیزات شهری نیز سنگ بازالت کاربرد زیادی دارد . سنگفرش خیابان ها ، مبلمان شهری و پارک ها ، دیوارها ، پل ها و تونل ها همه مکانهایی هستند که از سنگ بازالت می توان برای ساخت آنها استفاده کرد . 

 

بازالت بوش همر - منشا سنگ بازالت