بازالت سابیده چیست؟

یکی از انواع فرآوری سنگ بازالت که بسیار منحصر به فرد است سنگ بازالت سابیده یا هوند است . این نوع از سنگ بازالت بافت یکنواخت و سنگینی دارد و ظاهر آن نیز شبیه بازالت معمولی است با این تفاوت که دارای ابعاد مرتب تر و صاف تر است . سطح این نوع بازالت با فرآیند سابیدگی پردازش گردیده و براق و صاف است . سنگ های بازالت با هر نوع فرآوری که آماده مصرف شوند از قابلیت های بسیاری برخوردارند که در اغلب آنها مشترک است .

 به طور مثال به دلیل اینکه سنگ بازالت نوعی سنگ آذرین بیرونی است به دلیل تحمل دمای بالای جریان مذاب ماگما و سرد شدن آن در اثر تماس با هوای اطراف ، استحکام و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. بازالت سابیده هوند نیز از این قضیه مستثنی نیست و علاوه بر استحکام بالا دارای خاصیت عایق بودن نیز هست. اگر از این نوع سنگ بازالت در دیوار اتاق ها یا کف آپارتمان ها استفاده شود نوعی عایق صدا ، رطوبت و گرما حساب می شود . حال در ادامه به بررسی سایر مزایای سنگ بازالت سابیده هوند خواهیم پرداخت . 

مزیت های سنگ بازالت سابیده

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش
  • مقاومت فشاری بالا
  • ظاهر جذاب و زیبا
  • مقاومت بالا در مقابل حرارت
  • استفاده در منظره سازی نظیر ساخت آب نما ، روف گاردن
  • و …
بازالت سابیده - مزایای بازالت سابیده

کاربردهای سنگ بازالت سابیده هوند

این نوع از سنگ بازالت دارای کاربردهای گوناگونی همچون سایر سنگهای بازالت فرآوری شده نظیر بازالت شیاردار ، بازالت اسکرچ، بازالت بوش همر ، بازالت چرمی و … می باشد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم :

  • استفاده از سابیده هوند در دیوار و کف پارکینگ و رمپ 
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان 
  • استفاده در نماهای داخلی ساختمان 
  • استفاده در پله ها و راه پله ها 
  • استفاده در سرویس بهداشتی و حمام 
  • کاربرد در آشپزخانه به صورت کف ، دیوار بین کابینتی و کانترتاپ 
  • استفاده در حیاط و محوطه سبز 
  • استفاده در پیاده روها و معابر و پارک ها 
  • استفاده در بالکن ، روف گاردن ، تراس ، حیاط خلوت و … 

قیمت سنگ بازالت سابیده

اگر قصد خرید این نوع سنگ بازالت را دارید و به دنبال قیمت آن هستید باید بدانید که با توجه به عوامل گوناگون قیمت سنگ سابیده هوند متغیر خواهد بود . مثلا متراژ سنگ ، ضخامت سنگ ، نوع فرآوری ، کرایه حمل و … می تواند روی قیمت این نوع سنگ بازالت تاثیر بگذارد .

برای اطلاع از قیمت دقیق و سایر مشخصات سنگ بازالت شیاردار ، سنگ بازالت چرمی ، سنگ بازالت بوش همر ، سنگ بازالت سابیده هوند ، سنگ بازالت نسابیده ، سنگ اسلب بازالت ، سنگ کیوبیک بازالت ، سنگ گرانیت ، سنگ آندزیت ، سنگ تراورتن و … می توانید با شماره 09128282912 تماس بگیرید و از کارشناسان مجموعه اطلاعات لازم را دریافت نمایید .

بازالت سابیده - کاربردهای بازالت سابیده

خرید سنگ بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت سابیده هوند در بین انواع سنگ بازالت بسیار پرطرفدار است و زیبایی و جلوه آن می تواند محیط کار و زندگی و دکوراسیون شما را جذاب تر کند . خصوصا تلفیق عناصر طبیعی نظیر گلدان های گل و درختچه های طبیعی در کنار این نوع سنگ می تواند ظاهری طبیعی به محیط داده و فضا را لطیف تر کند . از این سنگ می توانید در تزئین تراس ، بالکن ، حیاط خلوت ، روف گاردن و محوطه حیاط باغ و ویلای خود استفاده کنید .

برای خرید این نوع سنگ می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید و خرید به صورت عمده و جزئی را از این شرکت انجام دهید. ارسال محصول به سرتاسر کشور امکان پذیر می باشد و خرید به صورت آنلاین و حضوری انجام می شود .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

سنگ بازالت و منشاء پیدایش

همان طور که می دانید در روی کره زمین کوه های آتشفشانی فراوانی وجود دارد . کشور ما نیز به دلیل دو رشته کوه البرز در شمال و زاگرس در شمال غرب و مرکز دارای کوه های آتشفشانی زیادی می باشد . سنگ بازالت در نتیجه فعل و انفعالات هسته زمین و گداخته شدن مواد و کانی های درون زمین به وجود می آید .

وقتی این مواد مذاب که ماگما نام دارد با فشار از دهانه آتشفشان به بیرون پرتاب می شود پس از فرود روی زمین و سرد شدن تبدیل به بازالت می شود . در برخی مناطق کره زمین این اتفاق در کف اقیانوس ها شکل می گیرد و صخره هایی از سنگ بازالت در کف اقیانوس ها وجود دارد . 

از آنجا که سنگ بازالت سنگی است که به وفور یافت می شود قیمت ارزان تری هم در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی دارد . در کشور ما نیز به دلیل وجود معادن زیاد سنگ بازالت این سنگ قیمت مقرون به صرفه تری دارد چرا که نیاز به واردات آن از خارج از کشور وجود ندارد . این سنگ در کشور ما استخراج و در سنگبری های موجود در کشور برش خورده و فرآوری می شود . انواع سنگ بازالت از نظر اندازه و طرح وجود دارد .

بنا به درخواست مشتری و نیاز بازار این سنگ ها به انواع گوناگونی فرآوری می شوند . سنگ اسلب بازالت امروزه بسیار پرطرفدار شده است چرا که از سنگ اسلب در آشپرخانه به عنوان کانتر و یا در سالن و لابی بعنوان دیوار شاخص و تی وی وال استفاده می شود . سنگ اسلب یک تکه است و برشی روی آن به چشم نمی خورد . سنگ اسلب بازالت در مقایسه با سایر سنگها بسیار ارزان تر است و همین موجب محبوبیت آن است .

همچنین سنگ بازالت رنگ طوسی و خاکستری یکدستی دارد که رنگی خنثی است و برای اغلب دکوراسیون ها اعم از کلاسیک و مدرن کاربرد دارد . همچنین مینیمالیست ها از آن استقبال زیادی می کنند چرا که سادگی و کاربردی بودن شعار آنهاست . سنگ بازالت به طرز شگفت انگیزی ساده و کاربردی است و این رمز ماندگاری آن در طی قرون و اعصار گوناگون بوده است . 

سنگ بازالت سابیده هوند یکی از انواع فرآوری های سنگ بازالت است که در کشور ما نیز به درخواست مشتری انجام می شود . بازالت سابیده هوند برای انواع کاربردهای درون ساختمان و برون ساختمان مناسب است . برای خرید این نوع از سنگ بازالت می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید و به صورت حضوری یا آنلاین از سایت این شرکت خرید نمایید . 

بازالت سابیده هوند - استفاده و کاربرد بازالت هوند