آندزیت و گرانیت, سنگ بازالت, مقالات

انواع سنگ نما در ساختمان های ویلایی

انواع سنگ نما در ساختمان های ویلایی- سنگ بازالت ماکو

امروزه خیلی بیش از گذشته شاهد ساخت و ساز ویلا در مناطق خوش آب و هوا در اطراف و خارج شهرها، روستاها، سواحل دریا و دریاچه ها هستیم. برای همه ما شهرنشینان یک آخر هفته در ویلایی دنج و راحت همیشه مطلوب است.

در این مقاله در مورد انواع سنگ نما در ساختمان های ویلایی صحبت خواهیم کرد و ویلاها را از منظر استفاده از سنگ در آنها مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر در مقوله سنگ خصوصا سنگ نما تمایل به دانستن مطالب مفیدی دارید با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

نقش سنگ نما در ساختمان های ویلایی

از سنگها در ساختمان برای نمای خارجی و داخلی استفاده های زیادی می شود. اولین چیزی که در نگاه به یک ساختمان توجه هر فردی را به خود جلب می کند و بیشترین متریالی که دیده می شود سنگ نمای ساختمان است.

خصوصا خانه های ویلایی به دلیل شکوه و زیبایی که دارند استفاده مناسب از یک سنگ نمای مناسب و کارآمد می تواند زیبایی ویلا را چند برابر کند. در ایران انواعی از سنگها هستند که بعنوان سنگ نما در ساختمان های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم مطلب مربوط به مقاله قیمت سنگ گرانیت اسپراخون را مطالعه کنید.

سنگ نما در ساختمان های ویلایی - انواع سنگ

 

بهترین انواع سنگ نما در ساختمان های ویلایی

در اینجا به معرفی چند نمونه از سنگ نما در ساختمان های ویلایی می پردازیم :

سنگ گرانیت

گرانیت از گذشته تاکنون از محبوب ترین سنگهای نما بوده و هست. این سنگ از سخت ترین سنگهای جهان است پس مقاومت خیلی خوبی در مقابل رطوبت، خراش، حرارت و آسیب های دیگر دارد.

این سنگ در مقابل شرایط بد جوی و تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است و در اغلب شهرهای ایران که تفاوت دمای روز و شب و همچنین فصول سرد و گرم زیاد است و یا در برخی شهرها مانند شهرهای شمالی بارندگی زیاد است بسیار مفید است.

سنگ گرانیت ظاهری لوکس به ساختمان می دهد و برای افرادی که سبک های کلاسیک را می پسندند نیز بسیار طرفدار این سنگ نما در ساختمان های ویلایی هستند.

سنگ تراورتن

یکی از مزایای این سنگ وجود رنگهای متنوع از آن در بازار سنگ است که می توان برحسب سلیقه خود دست به انتخاب رنگ مناسب از سنگ زد. به دلیل وجود رنگهایی نظیر آبی، صورت، نارنجی و بژ میتوان از آنها برای کف و یا راهروهای بیرونی هم استفاده نمود.

سنگ تراورتن به طور طبیعی سنگی متخلخل است که در اثر خروج گازها در حین تشکیل سنگ این حفره ها شکل گرفته اند. در کارخانجات فرآوری و برش سنگ برای اینکه مقاومت این سنگ در برابر خوردگی، فشار و رطوبت بیشتر شود این حفره ها را با دوغاب می پوشانند. این سنگ بدلیل ظاهر طبیعی و روستایی و مقاومت بالا برای آشپزخانه، شومینه و استخر هم گزینه بسیار مناسبی است.

مقاله پیشنهادی: کاربرد سنگ بازالت

سنگ نما در ساختمان های ویلایی - مرمر

 

سنگ مرمر

این سنگ که اغلب در رنگهای روشن نظیر سفید در ساختمانها استفاده می شود ظاهری لوکس به ساختمان می دهد و سنگی صیقلی و شفاف است. این سنگ برخلاف سنگ تراورتن متخلخل نیست پس آب نمی تواند در آن نفوذ کند و در اثر یخ زدگی نیز نمی ترکد.

سنگی مقاوم و زیبا که برای نماهای داخلی و خارجی و در هر قسمتی از ساختمان نظیر راه پله ها و … نیز می توان از آن استفاده کرد. از سنگ مرمر بعنوان سنگ نما در ساختمان های ویلایی بسیار استفاده می شود . 

سنگ کوارتزیت

این سنگ از نظر استحکام و ظاهر خیلی شبیه سنگ مرمر می باشد ولی یک تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که کوارتزیت ساختاری کریستالی و درخشان دارد. این سنگ از قویترین عنصرهای جهان ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، حرارت و لکه ها دارد.

این سنگ به دلیل اینکه لکه به خود جذب نمی کند گزینه بسیار خوبی برای سنگ نما در ساختمان های ویلایی است زیرا به مرور زمان چرک و کثیف و دود آلود نمی شود و نیاز به نگهداری زیادی ندارد.

سنگ آهک

این سنگ بافت خیلی ظریفی دارد و از لحاظ شکل پذیری هم انعطاف بالایی دارد. این سنگ هم از پرکاربردترین سنگ نما در ساختمان های ویلایی است.

تنها عیبی که این سنگ دارد و باید در هنگام خرید آن را مدنظر قرار دهید این است که بدلیل متخلخل بودن به راحتی لک و خراشیده می شود پس برای مکانهای پرتردد و شلوغ گزینه چندان مناسبی نیست.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد سنگ های طبیعی در طراحی نمای ساختمان را مطالعه نمایید.

سنگ نما در ساختمان های ویلایی - ماسه سنگ

 

ماسه سنگ

این سنگ از شن و ماسه درست شده و ماهیت بازتابی دارد یعنی در وقت قرارگیری در معرض نور آفتاب حالت درخشندگی به خود می گیرد. این موضوع برای برخی افراد خوشایند است و از این سنگ بعنوان سنگ نما در ساختمان های ویلایی خود استفاده می کنند.

ماسه سنگ استحکام، مقاومت و دوام بالایی دارد و مهمتر اینکه رنگ آن در اثر تابش مستقیم و حرارت زیاد آن تغییر نمی کند و تنها با آب ساده هم قابل تمیز کردن است.

گنیس

سنگ گنیس نوعی سنگ دگرگونی است با دانه متوسط تا درشت که میتواند بصورت دال ها و بلوکها بریده شود و در پروژه های ساختمانی مختلفی از جمله نمای خارجی ویلا مورد استفاده قرار گیرد. از این سنگ بطور گسترده برای تزئینات دیوار، کفپوش، میز حمام، آشپزخانه، تزئینات باغ و … می توان استفاده کرد.

سنگ نما در ساختمان های ویلایی - تراورتن

چرا از انواع سنگ برای سنگ نما در ساختمان های ویلایی استفاده می شود؟

سنگها بدلیل اینکه از طبیعت گرفته شده اند زیبایی منحصربفردی به ساختمانها می بخشند و همچنین از مقاومت بالایی نیز برخوردارند که این موجب مقاومت بیشتر ساختمان نیز می شود.

این خاصیت سنگها خصوصا در ویلاهایی که در مناطق پربارش یا خیلی سرد هستند ارزش بیشتری پیدا می کند. علاوه بر این در کشور ما معادن بسیاری از سنگ وجود دارد که می توان با قیمت مناسب تری سنگ نما را تهیه نمود.

فروش انواع سنگ نما در ساختمان های ویلایی

شرکت سنگ بازالت ماکو، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت، بازالت، مرمر، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسین شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهی در مورد “انواع سنگ نما در ساختمان های ویلایی

  1. ali30 گفت:

    برای مناطق سرد و کوهستانی سنگ مرمر مناسب تر یا سنگ کوارتزیت؟؟

  2. Abasnezhad گفت:

    از نظر قیمت سنگ گرانیت به صرفه تر است یا سنگ مرمر برای ساختمان مسکونی توی تهران ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *