آندزیت و گرانیت, سنگ بازالت, مقالات

بهترین سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام

سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام - سنگ بازالت ماکو

سرویس بهداشتی و حمام قسمتهایی از هر ساختمان است که به دلیل رطوبت و شستشوی زیاد باید سنگ نمای خیلی خوبی داشته باشد و ضد رطوبت بوده و عمر طولانی داشته باشد. در سال های اخیر با توجه به کیفیت خوب و هزینه مناسب استفاده از سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام بیشتر دیده می شود.

البته سنگ های دیگری هم هستند که برای این کار مناسب هستند و در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که بهترین سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بهترین سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام

مسلما سنگهای طبیعی انتخاب بهتری از سرامیک و کاشی برای کف و سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام هستند. زیرا هم جلوه ای طبیعی تر دارند و از مقاومت و دوام بیشتری نیز برخوردارند. علاوه بر این از مد نمی افتند و در هر زمانی استفاده می شوند. در ذیل چندین مورد از این سنگها معرفی شده اند:

سنگ مرمر

سنگ مرمر سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و سطح صاف و صیقلی آن زیبایی خاصی دارد. اغلب سنگ مرمرها سفید هستند و رگه های خاکستری، صورتی، مشکی و … دارند که می توان از مرمر بعنوان سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد و از زیبایی و دوام آن برای سالها لذت برد.

البته این سنگ در برابر مواد شیمیایی و شوینده های قوی آسیب پذیر است و سطح آن اصطلاحا سوخته و خرده می شود و جلای خود را از دست می دهد.

این سنگ بسیار مجلل نیز هست و خانه را منحصربفرد می کند. این سنگ برای نمای سرویس بهداشتی و حمام باید به خوبی آب بندی شده و صیقل داده شود تا آسیب احتمالی کمتری متوجه آن بشود.

پیشنهاد می کنیم مطلب مربوط به مقاله  کاربرد سنگ بازالت را مطالعه کنید.

سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام - ویژگیها

سنگ چینی

سنگهایی که به سنگ چینی در بازار معروف هستند نسبت به سنگهای گرانیت جذب آب کمتر و تخلخل بیشتری دارند و نسبت به سایر سنگها در مقابل مواد شوینده و رطوبت کمترین آسیب را می بینند. این سنگها بافتی مثل کریستال شفاف دارند و برای سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام یک گزینه عالی محسوب می شوند.

سنگ گرانیت

گرانیت ها شاید بادوام ترین و قویترین سنگ نمای بازار باشند و در طرحها و رنگهای گوناگون نیز موجود هستند که می توانند هر سلیقه ای را راضی نگهدارند. این سنگ خراش برنمیدارد و تحمل گرمایی بالایی دارد. دوام بالا، به روز بودن و راحتی در ست کردن با انواع دکوراسیون از دیگر ویژگیهای مثبت این سنگ است.

البته این نکته حائز اهمیت است که سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام به دلیل شستشوی مکرر خصوصا با مواد شوینده بهتر است چند سال یکبار آب بندی و بندکشی ها چک شوند تا رطوبت به طبقه پایین رسوخ نکند. این موضوع مربوط به همه سنگها و حتی سرامیک و کاشی نیز می شود.

سنگ کوارتز

کوارتز بدلیل نیاز به نگهداری کم و دوام خیلی بالا (مانند گرانیت) یک انتخاب بسیار مناسب و عالی برای سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام می باشد. کوارتز نسبت به مرمر و گرانیت ظاهر مدرنتری دارد و برای سبکهای مدرن امروزی بسیار مناسب است. این سنگ با هر سبکی از دکوراسیون طراحی حمام و سرویس بهداشتی قابل ست شدن است.

کوارتز متخلخل نیست و در مقابل لک مقاومت بیشتری نسبت به گرانیت و مرمر دارد. زیرا تخلخل باعث جرم گرفتن و لک شدن سنگ می شود. این ویژگی خوب موجب می شود که نگهداری و تمیز کردن این سنگ بسیار آسان تر از انواع دیگر باشد.

شاید تنها نقطه ضعف این سنگ مقاومت کم آن در مقابل حرارت است. یعنی این مقاومت به خوبی مرمر یا گرانیت نیست ولی باز هم انتخاب مناسبی است.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد سنگ های طبیعی در طراحی نمای ساختمان را مطالعه نمایید.

سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام - مرمر

سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

از آنجا که در طی شبانه روز استفاده زیادی از سرویس بهداشتی و حمام می شود پاکیزگی، ایجاد حس آرامش و ماندگاری و دوام متریالی که در آن استفاده می شود اهمیت زیادی دارد. شاید در ظاهر سرویس بهداشتی و حمام بخش کوچکی از یک آپارتمان یا ویلا را تشکیل بدهد ولی بخش بسیار مهمی از خانه محسوب می شود.

به دلیل وجود گرما و رطوبت و نیاز به نظافت زیاد باید از بهترین سنگها برای این قسمت ها بهره برد. حال به ویژگیهایی که سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام باید داشته باشند اشاره می کنیم:

1- جذب آب پایین

شاید مهمترین ویژگی سنگی که در بخش سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود همین جذب آب و رطوبت باشد. سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام به دلیل وجود رطوبت زیاد باید جذب آب کمی داشته و همچنین در مقابل محلولهای نظافتی مقاومت لازم را داشته باشند.

اگر سنگ کار شده در این فضاها جذب آب داشته باشد نه تنها به مرور به بافت سنگ آسیب می رسد و هزینه ای مضاعف را به شما تحمیل می کند بلکه نفوذ آب به طبقه پایین موجب دردسر زیادی خواهد شد.

2- مقاومت زیاد در مقابل سایش

یکی دیگر از ویژگیهای مهم سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام این است که دارای تخلخل کمی و تراکم زیاد باشد زیرا نفوذ آب در سنگهای متخلخل زیاد است و همچنین امکان جرم گرفتن سنگ به مرور زمان وجود دارد و سنگ زیبایی اولیه خود را از دست خواهد داد. همچنین سنگ باید در مقابل مواد شوینده دچار سایش و خوردگی نشود.

3-سرد بودن

اغلب سنگها سرد هستند و موجب سردی فضایی که در آن به کار رفته اند می شوند. برخی سنگهای طبیعی رسانای گرما هستند و استفاده از آنها موجب می شود تا حمام گرم و دنج شود. این موضوع خصوصا در شهرهایی که دمای هوا در اغلب ماههای سال پایین است بسیار مهم است. در مناطق گرمسیری استفاده از سنگهای خنک ایرادی ندارد.

سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام - کوارتز

کلام آخر

مطالب گفته شده در بالا بسیار کلی است و در واقع برای هر دکوراسیون و خانه ای باید بصورت جداگانه بررسی صورت گیرد تا بهترین سنگ برای هر بخش از خانه اعم از سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام انتخاب شود.

توجه به منطقه زندگی از نظر گرمسیری یا سردسیری بودن، توجه به سبک مورد علاقه نظیر کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک، مینیمال و … و کاربرد آن سنگ در فضا که می تواند سنگ کف باشد یا سنگ دیوارها و … موضوعاتی هستند که باید در هنگام خرید سنگ به آن دقت کرد.

انواع سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام با قیمت مناسب

شرکت سنگ بازالت ماکو، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت، بازالت، مرمر، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسین شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهی در مورد “بهترین سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام

  1. mohsni گفت:

    برای استفاده این سنگ ها مثل سرامیک به دوغاب احتیاج هست ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *