بازالت بوش همر, سنگ بازالت, مقالات

بازالت بوش همر چیست ؟

بازالت بوش همر چیست - شرکت سنگ بازالت ماکو

قبل از پرداختن به این موضوع که سنگ بازالت بوش همر چیست ؟ باید اطلاعاتی در مورد بوش همر به دست بیاوریم. در مقالات گذشته به طور مفصل در مورد سنگهای بازالت صحبت کرده ایم و در این مقاله تمرکز بر روی بازالت بوش همر است. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد این دستگاه و همچنین سنگهایی که با آن برش می خورند به دست بیاورید. شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن و کارخانجات فرآوری سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت شما را به مطالعه مقاله سنگ بازالت بوش همر چیست دعوت می کند. 

بوش همر چیست؟

عملیاتی است که در آن سطح روی سنگ بوسیله چکشهای الماسی که بر روی ساب سنگ نصب می شود به صورت یکنواخت سوزنی می شود. به کل این فرآیند پولیش و بوش همر می گویند. این کار و فرآیند برای ایجاد طرح های طبیعی روی سنگ و همچنین ایجاد یک سطح غیر لغزنده روی آن صورت می گیرد . 

کاربردهای عمل بوش همر

این عملیات بیشتر برای ایجاد اصطکاک و جلوگیری از سر خوردن سطح سنگ انجام می شود و خصوصا روی انواع سنگهایی از قبیل بازالت ها، مرمریت ها، سنگهای چینی کریستال و … انجام می شود.

بعضی وقتها نیاز است که با ابزاری مثل تیشه سطح سنگ را سوزنی شکل کرد که این کار هم به دلیل کاهش لیزی و افزایش اصطکاک ایجاد می شود.

بوش همر در واقع تیشه ای است که روی سنگ ساب نصب می شود و سطوح انواع سنگها را سوزنی می کند . این کار برای سنگ کف ساختمان ها، پله ها، سنگفرش ها بسیار مفید است زیرا خطر سر خوردن را بسیار کاهش می دهد.

بازالت بوش همر - تیغه همر

سنگ بازالت بوش همر چیست ؟

بازالت بوش همر سنگی است که سطح آن حالت سوزنی و زبری یکدست و یکنواختی دارد . سنگهای ساختمانی بوش همر بوسیله یک لقمه فلزی ایجاد می شوند و این لقمه فلزی دارای تیغه های فلزی است که روی دستگاه ساب سوار می شود.

این لقمه فشاری یکنواخت و بصورت دورانی و چرخشی روی سنگ ایجاد می کند. این فرایند برای هر سنگی که بخواهد در کف، پله ها و نظیر آن استفاده شود قابل انجام است.

سنگ بازالت مصارف گوناگونی در ساختمان سازی دارد و امروزه در دکوراسیون داخلی هم استفاده های فراوانی دارد. از آنجا که استفاده از متریال طبیعی نظیر سنگ، چوب و … در معماری کنونی و چیدمان فضاهای داخلی نقش زیادی دارند سنگ بازالت هم بعنوان سنگی طبیعی بسیار در این زمینه پرمصرف است .

همچنین با استفاده از دستگاه بوش همر می توان شیارهایی روی سنگ ایجاد کرد که حالت هوازده طبیعی به آن داده و بافت زیبایی در آن ایجاد کرد.

مزایای سنگ بازالت بوش همر چیست ؟

  • بدلیل چکش و سوزن خوری مقاومت و عمر بیشتری از سنگهای دیگر دارد.
  • برش آن به راحتی انجام می شود.
  • سرعت برش خیلی بالایی دارد.
  • جلوگیری از لیز خوردن به دلیل ایجاد اصطکاک
  • قیمت مناسب
  • بهره وری بالا
  • تنوع در طرح سنگها

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت سنگ بازالت ماکو با گرانیت چیست؟ را مطالعه نمایید. 

بازالت بوش همر - بازالت

چکش Bush Hammer (بوش همر)

چکش بوته ای در سال 1831 بوسیله جوزف ریچاردز اختراع شد که به چکش تیر هم معروف است. این اختراع موجب شد تا جرقه طراحی و تولید انواع چکشهای بوش همر بوجود بیاید. چکش بوته ای نوعی چکش تخصصی در سنگ کاری است که سرش مانند چکش بیفتک کوب (نرم کننده گوشت) است.

از آنجا که سر این چکش 1 تا 2 اینچ مربع بیشتر نیست مدت زمان زیادی می خواهد تا کل پوشش سطح سنگ سوزن خوری شود پس برای کارهای ساده تر از آن استفاده میشود. نوک تیز چکش فرورفتگیهای کوچکی را روی سنگ صاف سنگ ایجاد می کند.

انواع ابزار بوش همر

در اصل چکش بوش همر نوعی ابزار بنایی است که برای ایجاد بافت روی بتن و سنگ استفاده میشود. از این چکش اشکال مختلفی است که شامل چکشهای دستی ساده تا ماشینهای بزرگ الکتریکی میشود ولی همگی در نهایت یک کار انجام می دهند.

در دستگاههای بزرگ بوش همر نقاط هرمی یا مخروطی در قسمت انتهایی یک حلزون بزرگ فلزی است که در اثر برخورد مکرر آن به بتن یا سنگ بافتی خشن و ناهموار ایجاد میکند که بافتی شبیه به سنگهای طبیعی هوازده می شود.

این عمل باعث می شود میزان چسبندگی سنگ به بتن یا ملات زیرین هم بیشتر شود . دستگاههای جدید بوش همر در هر زمان می توانند مقداری بیشتری سنگ را خراش دهند و سوزن زنی کنند و این موضوع باعث صرفه جویی در وقت و زمان و هزینه نیروی انسانی است.

بازالت بوش همر - برش سنگ

کاربردهای سنگ بازالت بوش همر چیست ؟

  • استفاده در نماهای خارجی و داخلی ساختمان
  • بعنوان سنگ فرش حیاط، پارکینگ، پیاده رو و …
  • برای سنگ راه پله ها
  • برای ساخت انواع مصنوعات سنگی نظیر نرده سنگی، مجسمه، آب نما، نیمکت و …
  • بعنوان سنگ کف
  • برای ساخت شومینه
  • استفاده در محوطه سازی

بیشتر بدانید : کاربرد سنگ بازالت در معماری داخلی 

بازالت بوش همر - کاربردها

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت بوش همر چیست ؟

  1. اندازه و ابعاد بازالت
  2. نوع فرآوری سنگ
  3. نوع برش سنگ بازالت
  4. میزان و حجم سفارش
  5. سورت سنگ بازالت
  6. ضخامت و قطر سنگ
  7. نحوه ارسال سنگ
  8. مسافت و مسیر ارسال سنگ
  9. گونیا بودن سنگ بازالت
کلام آخر
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که سنگ بازالت بوش همر چیست ؟ و با نحوه کار بوش همر روی سنگها آشنا شدیم . چنانچه قصد خرید سنگ بازالت بوش همر دارید می توانید به شرکت سنگ بازالت ماکو سفارش دهید. علاوه بر بازالت بوش همر انواع دیگری از بازالت از قبیل بازالت چرمی ، بازالت شیاردار ، بازالت سابیده هوند ، بازالت نسابیده ، بازالت اسکرچ و … نیز در این مجموعه موجود می باشد. 
 

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگهای ساختمانی 

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت ، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند .

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت ، بازالت ، مرمر ، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسی شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *