آندزیت و گرانیت, سنگ بازالت, مقالات

استفاده از سنگ اسلب در تی وی وال

سنگ اسلب در تی وی وال - سنگ بازالت ماکو

استفاده از سنگ اسلب در تی وی وال : سنگ اسلب (SLAB STONE) سنگی است که از کوپ سنگ خام در ابعاد بزرگ تهیه میشود. معنی اسلب این است که سنگ بصورت ورق و لوح برش می خورد. در واقع اسلب نوعی سنگ نیست بلکه نوعی فرآوری سنگ است که از برش دادن و صیقلی کردن سنگها بصورت ورقه ای ایجاد میشود.

این سنگ که از پرکاربردترین سنگها در صنعت ساختمان سازی خصوصا معماری داخلی است به دلیل زیبایی طبیعی و رگه های زیبا بسیار توجه مهندسان و طراحان را به خود جلب کرده است.

در این مقاله به کاربرد سنگ اسلب در تی وی وال (دیوار پشت تلویزیون) می پردازیم. پس اگر به حوزه سنگ و معماری داخلی علاقمند هستید تا پایان مطلب با شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، آندزیت و … در ابعاد اسلب ، تایل و … همراه باشید.

سنگ اسلب چیست؟

وقتی سنگ از معدن استخراج می شود معمولا در ابعاد، حجم و وزن های بالاست و به آن کوپ می گویند. این کوپ به کارخانجات فرآوری سنگ انتقال داده می شود و بوسیله دستگاههای مخصوص برش سنگ مثل اره و ویرکات در ابعاد موردنظر برش می خورد.

اگر سنگ بصورت ورقه ای و در ابعاد بزرگ برش داده شود و صیقل داده شود بعنوان اسلب شناخته می شود. از این اسلب ها در جاهای مختلف ساختمان استفاده می شود که یکی از آنها استفاده از سنگ اسلب در تی وی وال است که در این سالها بسیار ترند شده است.

پیشنهاد می کنیم مطلب مربوط به مقاله قیمت سنگ گرانیت اسپراخون را مطالعه کنید.

سنگ اسلب - اسلب چیست

انواع سنگ اسلب در تی وی وال

از انواع سنگها مثل تراورتن، مرمر، گرانیت و مرمریت می توان اسلب تهیه کرد. در کل سنگهایی که رگه ها و نقش های زیادتری داشته باشند برای اسلب کردن مناسب تر هستند زیرا طرح و نقش آنها زیبایی خاصی به معماری و دکوراسیون فضای داخلی ساختمان می دهد.

در دکوراسیون داخلی معمولا تلویزیون نقطه کانونی محسوب می شود و سایر عناصر و اعضا حول آن چیده می شوند به همین دلیل دیوار پشت تلویزیون هم جایگاه ویژه ای در میان دیوارهای سالن پذیرایی دارد.

استفاده از سنگ اسلب در تی وی وال با نقش ها و طرح های زیبا انتخاب هوشمندانه ای برای نقطه کانونی خانه محسوب می شود زیرا در بدو ورود به فضای پذیرایی اولین چیزی که به چشم می خورد همین دیوار است.

حال سنگ گرانیت به دلیل دارا بودن رنگهای فراوان در طبیعت و همچنین رگه های طبیعی و زیبایی که دارد یکی از آن انتخاب های مناسب و زیبا به عنوان سنگ اسلب در تی وی وال می تواند باشد.

سنگ بوک مچ و فورمچ چیست؟

بوک مچ و فورمچ نوعی فرآوری در صنعت سنگ ساختمانی است که در این فرآوری شاهد طرح های زیبا و جذابی هستیم که از کنارهم قرار گیری چندین قطعه سنگ اسلب به وجود می آید.

نام بوک مچ و فورمچ از شکلی که توسط این سنگها ایجاد می شود گرفته شده است. مثلا اگر دو اسلب با طرحهای قرینه در کنار هم باشند بوک مچ را تشکیل می دهند درست مانند کتابی که از وسط باز شده باشد و خط اتصال این دو سنگ که یا بصورت افقی یا عمودی با هم چسبیده می شوند خط تقارن محسوب می شود.

حال فورمچ نیز به همین صورت است با این تفاوت که چهار سنگ اسلب با هم مچ می شوند و هر کدام از اسلب ها با سنگ کنار خود بصورت عمودی و افقی متقارن هستند.

پس تفاوت فورمچ و بوک مچ در این است که بوک مچ از دو قطعه اسلب و فورمچ از چهار قطعه اسلب متقارن تشکیل شده است.

سنگ اسلب - بوک مچ و فورمچ

چه سنگ هایی برای بوک مچ و فورمچ مناسب هستند؟

در کل سنگهایی که طرحهای یکنواخت دارند در این نوع فرآوری خوب نخواهند بود. سنگهایی که رگه ها و طرح هایی داشته باشند در اثر تقارن بسیار زیبا از آب در می آیند. نمونه هایی از این سنگها عبارتند از:

  •  سنگهای گرانیت (طرح دار)
  • سنگهای مرمر
  • سنگهای تراورتن
  • سنگهای مرمریت (طرح دار)
  • سنگهای چینی یا کریستال
    کاربردهای بوک مچ و فورمچ در ساختمان
  • تزئین دیوارهای نشیمن
  • دیوار پشت تلویزیون (TV wall)
  • کفپوش لابی های رستوران ها و هتل ها
  • کفپوش پاساژهای بزرگ
  • سنگ نمای برج ها و ساختمانهای لوکس و بزرگ
  • سنگهای دیوار راه پله در ساختمانهای بزرگ و لوکس

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد سنگ های طبیعی در طراحی نمای ساختمان را مطالعه نمایید.

سنگ اسلب - تی وی وال

دیوار تی وی (TV wall)

پیشرفت در صنعت تلویزیون سازی و به بازار آمدن تلویزیون های صفحه تخت با فناوری LCD و LED موجب شد تا در دکوراسیون داخلی پدیده ای به نام تی وی وال یا دیوار پشت تلویزیون ایجاد شود که دیواری است که تلویزیون بر روی آن نصب میشود و دیگر نیازی به میز تلویزیون نیست و در زیر تلویزیون شلف ها یا طبقه هایی نصب می شود که جهت گذاشتن اکسسوریها کاربرد دارد.

حال این تی وی وال به دلیل قرار گیری در نقطه کانونی اتاق نشیمن یا پذیرایی یک ویژگی خاص باید داشته باشد که این شاخص بودن توسط تفاوت در نوع متریال یا تکسچر آن ایجاد می شود.

امروزه استفاده از اسلب های زیبا بصورت بوک مچ یا فورمچ برای دیوار پشت تلویزیون بسیار پرطرفدار شده است که خصوصا در دکوراسیون به سبک مدرن یا نئوکلاسیک بسیار پرکاربردتر است.

مقاله پیشنهادی: کاربرد سنگ بازالت در معماری داخلی

سنگ اسلب - دیوار سالن

کلام آخر

در این مقاله با موارد استفاده سنگ اسلب در تی وی وال آشنا شدیم . انواعی از سنگهای گرانیت ، بازالت ، آندزیت و … را می توان بعنوان تی وی وال یا دیوار شاخص استفاده کرد. برای خرید سنگ اسلب در تی وی وال می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید. 

فروش انواع سنگ اسلب در تی وی وال با قیمت مناسب

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت، بازالت، مرمر، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسین شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

1 نظر در “استفاده از سنگ اسلب در تی وی وال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *