مقالات, سنگ بازالت

سفارش سنگ اسلب بازالت

سنگ اسلب بازالت

سنگ ها از زمان های بسیار دور به عنوان سرپناه مورد استفاده قرار می گرفتند و تا به امروز نیز در ساخت بناها، اشیای سنگی زیبا و نمای ساختمان کاربرد دارند. برای استفاده از سنگ ها آن ها را در اندازه ها و طرح های متفاوت برش می دهند و بر اساس ویژگی هایشان استفاده می کنند. اسلب بازالت در واقع، یک قطعه مسطح و یک تکه از سنگ بازالت است که در اندازه های مختلف برش داده می شود.

در این مقاله قصد داریم با ویژگی های سنگ اسلب بازالت آشنا شویم پس با شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت در سایزهای اسلب ، تایل و … همراه شوید. 

آشنایی با سنگ بازالت

برای اینکه کاربرد اسلب بازالت را بدانیم و اینکه برای چه مواردی استفاده می شود بهتر است قبل از آن درباره سنگ بازالت بدانیم. سنگ بازالت یک سنگ آتشفشانی است که در اثر خشک شدن طبیعی زمین و ماگمای زیر زمینی به وجود می آید. از فراوان ترین سنگ های روی شناخته می شود و از نظر استحکام، مقاومت بسیار بالایی دارد. به دلیل مقاومت بسیار زیاد سنگ بازالت مناسب ترین نوع سنگ برای ساخت و ساز محسوب می شود.

کاربرد سنگ بازالت ، بسیار زیاد است و به عنوان مثال : ساختمان سازی ، سد سازی و همینطور طراحی دکوراسیون از موارد پر استفاده از این سنگ هستند. به طور کلی رنگ طبیعی سنگ بازالت تیره است و در رنگ های سیاه و خاکستری وجود دارد.

چرا خرید سنگ بازالت برای ساخت و ساز خوبه؟ همانطور که گفته شد، سنگ بازالت از مقاومت بالایی برخوردار است و به همین دلیل موجب استحکام ساختمان می شود. مقاومت حرارتی سنگ بازالت نیز از دیگر دلایل خرید این سنگ است، به دلیل اینکه این مقاومت حرارتی بالا به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی برای ساختمان محسوب می شود و در نتیجه اتلاف انرژی ساختمان کاهش می یابد. 

از سنگ بازالت به صورت برش خورده یا فرآوری شده در نمای ساختمان ، به صورت کاشی برای کف ساختمان، حیاط یا فضاهای عمومی مانند پارک و غیره استفاده می شود. از دیگر استفاده های سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون است، به عنوان مثال اسلب بازالت برای دکور تی وی وال ، فضای خانه را خاص می کند.

ایده های دکوراسیون با سنگ بازالت را از دست ندهید.

سنگ اسلب بازالت

اسلب در اصطلاح به معنای ورق یا برگه می باشد و از جمله روش های نوین فرآوری سنگ می باشد. در این فرآیند از دستگاه های خاصی متفاوتی استفاده می شود که از جمله می توان به اره و وایرکات اشاره کرد.

در ابتدا سنگ ها به اندازه های بزرگ از معادن استخراج می شوند که به آن کوپ گفته می شود. پس از استخراج اولیه سنگ های ساختمانی مرحله فرآوری یا برش سنگ ها آغاز می شود. زیرا از سنگ های معدنی به صورت مستقیم قابل استفاده نیستند و باید به شکل ورق تبدیل گردند. از همین رو، در مرحله برش تیغه های مخصوصی به صورت حرکت رفت و برگشتی این سنگ ها را ورقه ورقه می کند.

این نکته را بدانید که ابعاد سنگ اسلب بازالت به ابعاد کوپ سنگ بازالت که از معدن استخراج می شود و میزان پرتی آن بستگی دارد. به صورت عموم، سنگ های اسلب بازالت در ابعاد 80 سانتی متر به بالا برش داده می شوند.

خوشبختانه امروزه سنگ اسلب بازالت با روش های نوین و دستگاه های پیشرفته ای تولید می شوند. به همین دلیل، کاربرد سنگ های ساختمانی از جمله بازالت بیشتر شده است. طی مراحل تولید سنگ اسلب بازالت، فرآوری هایی مانند رگه گیری، صیقل کاری، اپوکسی کاری و غیره بر روی سنگ اعمال می شود. خوبی روش اسلب این است که باعث افزایش استحکام سنگ و طول عمر آن می شود.

مقاله پیشنهادی : نکات مهم در خرید سنگ مناسب 

اسلب بازالت - فروش اسلب بازالت

خصوصیات سنگ اسلب بازالت

اسلب از جمله روش های جدید فرآوری سنگ های ساختمانی است که در مقایسه با روش های قدیمی مزایای بیشتری دارد. این تکنیک علاوه بر افزایش استحکام سنگ باعث افزایش زیبایی سنگ نیز می شود. دلیل این امر این است که به منظور صیقل کاری، کالیبراسیون و برش سنگ از دستگاه های مدرن و پیشرفته ای استفاده می شود. برای اینکه از شکستگی و خرد شدن سنگ جلوگیری شود می توانید از روش های اپوکسی کاری و نصب توری استفاده کنید.

مزایای فرآوری اسلب سنگ بازالت

فرآوری سنگ اسلب بازالت تاثیر بسیاری بر کیفیت سنگ تولید شده دارد و نسبت به سایر روش ها از مزایای بیشتری برخوردار است. برخی از این مزایا قرار ذیل توضیح داده شده است:

  • استحکام سنگ افزایش می یابد
  • زیبایی سنگ دو برابر می شود
  • ضایعات سنگ و پرتی های اضافه کاهش می یابد
  • برش سنگ به دقت انجام می شود
  • جابجایی و حمل سنگ ها آسان تر است

حتما بخوانید:

سنگ بازالت ساختمانی

اسلب بازالت - خرید سنگ بازالت

موارد استفاده سنگ اسلب بازالت

سنگ هایی که با فرآوری اسلب تهیه می شوند اغلب ابعاد بزرگتری دارند. به همین دلیل، می توانیم سطح بیشتری از نمای ساختمان را زیباتر کنیم. همین امر باعث شده تا اکثر معماران و طراحان از سنگ اسلب به منظور زیباسازی نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنند.

علاوه بر سنگ های اسلب، سنگ های دیگری مانند گرانیت ، تراورتن و غیره هستند که در فضاهای مختلف ساختمان کاربرد زیادی دارند. دلیل استفاده از سنگ اسلب بازالت در صنعت ساختمان، استحکام و ویژگی های منحصر به فرد آن است که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد.

بعضی از کاربردهای سنگ اسلب بازالت که در فضاهای مختلف ساختمان استفاده می شود، قرار ذیل است:

  • دیواره های ساختمان
  • سنگ فرش ساختمان
  • سالن های ورودی و خروجی
  • دکوراسیون تالارها
  • میز غذاخوری
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • و غیره

بیشتر بخوانید : کاربرد سنگ بازالت 

اسلب بازالت - فروش اسلب عمده

هزینه سنگ اسلب بازالت

فرآوری سنگ بازالت به روش اسلب بسیار پیچیده، حساس و دشوار است و هزینه بالایی را نیز می طلبد. زیرا در این روش از دستگاه های خاصی استفاده می شود و هزینه تعمیر و نگهداری آن ها نیز بالا است.

برای اینکه بهترین و با کیفیت ترین سنگ اسلب را تولید کنید، بزرگترین ابعاد سنگ کوپ را انتخاب نمایید. البته این سنگ ها قیمت بالاتری دارند و فرآوری آن ها به دقت بیشتری نیاز دارد. تمام این عوامل در افزایش قیمت سنگ های اسلب تاثیر گذار است.

فرآوری سنگ بازالت ماکو به روش اسلب و تایل

برای اینکه از سنگ های بازالت بهترین استفاده را کنید و نمای زیباتری را به فضای داخلی و خارجی ساختمان بدهید، می توانید سنگ اسلب بازالت را انتخاب نمایید. فرآوری اسلب و تایل بر روی سنگ های بازالت استحکام و زیبایی منحصر به فردی را به سنگ می بخشد.

خرید سنگ اسلب بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن بزرگ سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت در شهر ماکو آذربایجان غربی و همچنین کارخانجات فرآوری و سنگبری ، ارائه کننده بهترین سنگهای اسلب بازالت ، گرانیت و آندزیت می باشد. خرید به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. ارسال به سرتاسر کشور در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود . 

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهی در مورد “سفارش سنگ اسلب بازالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *