مقالات, آندزیت و گرانیت, سنگ بازالت

سفارش سنگ تایل با قیمت مناسب

سنگ تایل

امروزه در نمای ساختمان های مسکونی اغلب از سنگ استفاده می شود. این سنگ ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود و هر یک از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. نوعی از برش و فرآوری انواع سنگ به صورت تایل است. در این مقاله قصد داریم بیشتر با سنگ تایل و موارد استفاده آن آشنا شویم.

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ های بازالت ، گرانیت ، آندزیت ، تراورتن و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند. جهت خرید انواع سنگ به صورت تایل ، اسلب و … می توانید با شماره 09128282912 تماس بگیرید. 

معرفی سنگ تایل

سنگ تایل از جمله سنگ های نمای ساختمان است که به اشکال متفاوتی در بازار موجود است. سنگ های تایل اغلب به صورت مستطیل یا مربع برش داده می شوند و در قسمت های داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده است. به همین دلیل، برخی از افراد سنگ تایل را به نام سنگ سایز شده نیز می شناسند.

البته هر نوع سنگی را می توانید در ابعاد تایل برش دهید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. به عنوان مثال سنگ بازالت یکی از سنگ هایی است که در فرآیند سنگبری به صورت تایل و اسلب برش داده می شود.

اگر می خواهید زیبایی نمای ساختمان خود را با سنگ های بازالت، گرانیت و مرمریت دوبرابر کنید، پیشنهاد میکنیم محصولات ما را مشاهده کنید.

سنگ تایل - فروش سنگ تایل

تفاوت سنگ تایل با اسلب

روش اسلب و تایل از رایج ترین فرآیندهای سنگبری است که بر روی سنگ هایی مانند بازالت، گرانیت و غیره صورت می گیرد. تفاوت اصلی این دو روش در این است که سنگ اسلب بعد از برش مجددا تغییر خواهد کرد، اما سنگ تایل نتیجه نهایی فرآیند سنگبری است.

سنگ اسلب عموما در سایزهای بزرگتری برش داده می شوند و کیفت بالاتری هم دارند. اما نمی توان گفت که سنگ تایل کیفیت پایینی دارد. چراکه سنگ تایل به عنوان سنگ نمای ساختمان در ابعاد کوچک بسیار عالی است.

ابزارهایی که برای برش سنگ تایل استفاده می شود

در فرآیند سنگبری به روش تایل معمولا از اره الماسی برای برش سنگ استفاده می کنند. این اره دارای تیغه های الماسی می باشد و به صورت دقیق می توانید برش سنگ را به اندازه های دلخواه انجام دهید.

برش سنگ تایل نسبتا ساده تر است زیرا از سنگ اسلب تهیه شده و در ابعاد کوچکتر برش داده می شود. سنگ های بازالت و گرانیت که میزان سختی آن ها بیشتر است اغلب توسط ابزارهای مختلفی مانند اره تیغه ای استفاده می شود.

موارد استفاده سنگ تایل

سنگ تایل نیز همانند سایر سنگ های ساختمانی مانند سنگ بازالت و گرانیت، کاربردهای فراوانی دارد. شما می توانید از آن در قسمت های مختلف ساختمان مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سالن، دیواره های ساختمان و غیره استفاده کنید.

البته استفاده از سنگ تایل با توجه انواع آن متفاوت است. به عنوان مثال در محیط های بیرون از سنگ های گرانیت و سنگ چینی استفاده می کنند که در مقابل عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند.

اما سنگ های مرمریت و تراورتن به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند برای نمای داخلی ساختمان مانند کف و دیواره ها بسیار مناسب است.

برای مشاهده پروژه های انجام شده شرکت سنگ بازالت ماکو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

سنگ تایل - فروش سنگ تایل گرانیت

سنگ هایی که به عنوان تایل استفاده می شود

سنگ تایل از انواع مختلف سنگ ها ساخته می شود و نام آن نیز بر اساس نوع سنگ انتخاب می شود. به طور مثال، تایل مرمر از سنگ مرمر و تایل کوارتز از سنگ کوارتز ساخته شده است. برخی از سنگ های دیگر که به عنوان سنگ تایل استفاده می شود عبارتند از:

  • سنگ گرانیت
  • سفالی
  • آهکی
  • تراورتن
  • مرمریت
  • بازالت

مزیت استفاده از سنگ تایل

سنگ های استخراج شده به صورت مستقیم قابل استفاده نیست و باید تحت فرآیند سنگبری قرار بگیرد. فرآوری اسلب و تایل از جمله روش های سنگبری است که سنگ را در اندازه های مختلف برش داده و برای استفاده در صنعت ساختمان و معماری آماده می کند.

سنگ تایل در مقایسه با سایر سنگ ها دارای مزایای بیشتری است که در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم.

  • سبک است و براحتی قابل حمل و نقل است
  • از قیمت مناسبی برخوردار است
  • نصب آن بسیار آسان است
  • قابل استفاده در قسمت های مختلف ساختمان است
  • در ابعاد مختلف برش داده می شود
  • می توان از انواع سنگ ها به صورت تایل استفاده کرد

پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ اسلب بازالت را مطالعه کنید تا با فرآوری اسلب بیشتر آشنا شوید.

سنگ تایل - فروش عمده سنگ بازالت تایل

قیمت سنگ تایل

سنگ تایل با توجه به نوع سنگ استفاده شده متفاوت است و همین امر در قیمت آن نیز تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر نوع سنگ، نوع مصالح بکار رفته در آن، ابعاد سنگ، میزان پرتی سنگ، طرح و رنگ آن نیز از عواملی است که نقش مهمی در قیمت نهایی سنگ تایل خواهند داشت.

شرکت سنگ بازالت ماکو، از بزرگترین قطب های تولید سنگ در کشور می باشد و هر گونه فرآوری سنگ به صورت اسلب و تایل را در کارخانه سنگ بری مدرن و پیشرفته در منطقه آزاد ماکو انجام می دهد.

خرید انواع سنگ بازالت اسلب و تایل با قیمت مناسب

سنگ بازالت از جمله سنگ های کاربردی است که تحت فرآیند اسلب و تایل می توانید آن را در صنعت ساخت و ساز استفاده کنید.

شرکت سنگ بازالت ماکو، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن می باشد که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

جهت سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت، بازالت، مرمر، اندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسی شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

1 نظر در “سفارش سنگ تایل با قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *