سنگ بازالت, مقالات

نکات مهم در خرید سنگ مناسب

خرید سنگ مناسب - شرکت سنگ بازالت ماکو

در یک پروژه ساختمان سازی یا بازسازی ساختمان یکی از مهمترین و سخت ترین مراحل انتخاب و خرید سنگ مناسب است چرا که امروزه با افزایش بی رویه مصالح ساختمانی و از جمله سنگ ، انتخاب نادرست و از روی ناآگاهی می تواند هزینه های مجدد را در طی چند سال آینده برای ما رقم بزند .

برای خرید سنگ مناسب باید نکاتی را رعایت کرد که ما در این مقاله قصد داریم شما را با این نکات مهم آشنا کنیم . شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن بزرگ سنگ بازالت ، گرانیت ، آندزیت و کارخانجات فرآوری سنگ ، شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

سنگ خوب چه سنگی است ؟

این سوال خیلی کلی است و خوب و باکیفیت بودن برای هر سنگ به صورت مجزا تعریف می شود چرا که سنگها کاربردهای گوناگونی در ساختمان دارند و امکان دارد حسن یک سنگ عیب سنگ دیگر محسوب شود .

مثلا تصور کنید سنگهایی که برای تی وی وال یا دیوارها استفاده می شوند با سنگهای کف تفاوت زیادی دارند . در یکی صیقلی بودن مزیت سنگ محسوب می شود و در دیگری این ویژگی موجب لیز خوردن فرد و سقوط او می شود. در ادامه به نکات مهم خرید سنگ مناسب خواهیم پرداخت .

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع سنگ نمای خانه را مطالعه کنید . 

خرید سنگ مناسب - چه سنگی بخریم

نکات مهم خرید سنگ مناسب

برای خرید سنگ مناسب باید به فاکتورهای گوناگونی توجه و دقت کرد تا خریدی مناسب و بهینه داشت چرا که نوع مصرف ، مکان مورد استفاده و انتظاری که از کیفیت و ظاهر سنگ دارید متفاوت است . نکات مهم خرید سنگ مناسب عبارتند از :

توجه به مقاومت فشاری سنگ

دقت کنید که سنگ را برای کدام قسمت از ساختمان خرید می کنید . مثلا مقاومت فشاری سنگ کف با سنگ نما متفاوت است . سنگهایی که برای کف استفاده می شوند به دلیل اینکه فشار وزن افراد و اشیاء روی آنها اعمال می شود باید مقاومت فشاری بالاتری نسبت به سنگ نما که فشاری روی آن وجود ندارد ، داشته باشد .

همچنین مقاومت فشاری سنگ کف مکان های مختلف ساختمان هم با هم متفاوت است . مثلا سنگی که برای کف سالن استفاده می شود با سنگی که برای کف پارکینگ استفاده می شود مقاومت فشاری یکسانی ندارند .

خودروهایی که در پارکینگ تردد می کنند وزن سنگینی دارند و اگر در انتخاب سنگ مناسب دقت نشود به مرور زمان شاهد شکستن سنگ کف خواهیم بود .

توجه به میزان جذب آب سنگ

بسته به اینکه سنگ را در چه محلی قرار است نصب کنید باید نسبت به انتخاب سنگ اقدام کنید . سنگ های ساختمانی جذب آب یکسانی ندارند و برخی بیشتر از سایر سنگها آب جذب می کنند .

اگر قرار است برای سرویس بهداشتی ، حمام و استخر سنگ انتخاب کنید باید سنگی را انتخاب کنید که میزان جذب آب کمتری داشته باشد چرا که این مکانها مرطوب هستند و جذب آب زیاد موجب از بین رفتن سنگ می شود . 

توجه به کاربرد سنگ

همانطور که در بالا اشاره شد در هنگام خرید سنگ مناسب باید به کاربرد آن دقت کرد . از سنگ در کف ، دیوار ، نمای خارجی ساختمان ، شومینه ، کانتر ، پله ، رمپ پارکینگ و … استفاده می شود که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند پس نمی توان از یک نوع سنگ برای همه مکانهای ساختمان استفاده کرد و بنا به کاربرد آن باید دست به انتخاب سنگ زد.

مقاله پیشنهادی : انواع سنگ ساختمانی در ایران 

خرید سنگ مناسب - توجه به کاربرد سنگ

توجه به رنگ سنگ

سنگها در رنگ های گوناگون در طبیعت موجود هستند و می توان با توجه به نوع دکوراسیون و علاقه خود نسبت به انتخاب رنگ مناسب اقدام کرد . نکته مهم دیگر این است که برخی سنگ ها در برابر نور خورشید به تدریج رنگ خود را از دست می دهند و دیگر جلوه اولیه را نخواهند داشت .

باید دقت کرد که از این نوع سنگها در نمای ساختمان ، حیاط و مکانهای باز که در معرض نور خورشید قرار دارد استفاده نکرد . مثلا سنگهای مرمریت و لایم استون در برابر نور مستقیم خورشید به مرور رنگ می بازند ولی سنگهایی مثل گرانیت ، تراورتن و بازالت در معرض نور خورشید مقاوم ترند.

توجه به قیمت سنگ

سنگها دارای سورت های مختلف و قیمت های متفاوتی هستند و باید قبل از خرید سنگ مناسب نسبت به قیمت آنها تحقیق کرد . مثلا بعضی سنگها وارداتی هستند و به دلیل نوسانات قیمت دلار و ارز دچار افزایش بی رویه قیمت شده اند ولی مشابه همان سنگها در کشور موجود است که با قیمتی خیلی مناسب در دسترس شما عزیزان می باشد .

همچنین برخی سنگها که به صورت اسلب برش می خورند نسبت به سایر سنگها گرانتر هستند . شما می توانید به جای سنگ یک تکه از چند تکه سنگ برای همان منظور استفاده کنید و در هزینه خرید سنگ صرفه جویی کنید .

کلام آخر

خرید سنگ مناسب دارای نکات دیگری نیز هست که در این مقاله نمی گنجد . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید تا کارشناسان این شرکت شما را در خرید سنگ مناسب یاری دهند .

این شرکت به دلیل اینکه تولیدکننده و فرآوری کننده اصلی سنگ هستند ، با حذف واسطه ها انواع سنگ بازالت ، تراورتن ، گرانیت ، آندزیت و … را با قیمتی پایین تر از سایرین در اختیار شما قرار می دهند .

بیشتر بخوانید : عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت 

خرید سنگ مناسب - توجه به رنگ سنگ

خرید سنگ مناسب از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ بازالت و گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *