بازالت اسکرچ, بازالت بوش همر, بازالت چرمی, بازالت سابیده, بازالت شیاردار, بازالت نسابیده, سنگ بازالت, مقالات

فرآوری سنگ بازالت و انواع آن

انواع فرآوری سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت نوعی سنگ آذرین بیرونی است که رنگ تیره خود را از ترکیب کانی ‌های آن می‌گیرد. برخی از کانی‌ های سنگ ‌های بازالت عبارتند از فلدسپات پلاژیوکلاز ، الیوین ، پیروکسن و غیره . فرآوری سنگ بازالت به چند روش انجام می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 انواع سنگ بازالت به دلیل داشتن آهن و منیزیم غنی از ترکیب معدنی خود به عنوان مافیک شناخته می شوند . این سنگ به صورت های گوناگونی فرآوری می شود که اغلب به مصارف ساخت و ساز در ساختمان می رسد.

فرآوری سنگ بازالت به چند روش صورت می گیرد؟

در گذشته های دور فرآوری سنگ بازالت ، کاری سخت و دشوار بود که بصورت دستی و با ابزارهای ساده و اولیه انجام می شد ولی امروزه روشهای مکانیزه و استفاده از ماشین آلات با بازوهای رباتیک این کار را بسیار راحت نموده است . فرآوری سنگ بازالت به روشهای زیر انجام می شود:

– اره کردن : اره های مخصوص که دارای تیغه های الماس هستند برای برش سنگ استفاده می شود.

– کنده کاری : این روش بیشتر در مجسمه سازی کاربرد دارد که هنرمند از سنگ یک تکه با ابزارهای دستی نظیر چکش اقدام به خلق اثر هنری می کند.

– حکاکی لیزری : با استفاده از لیزرهای بسیار برنده و تیز می توان طرحهای پیچیده ای را روی سنگها حکاکی کرد.

– فرز CNC : در این روش با استفاده از دستگاههای سی ان سی اقدام به جدا کردن قطعات سنگ و تولید محصول جدید از سنگ می کنند.

برای دیدن نمونه کارهای شرکت سنگ بازالت ماکو کلیک کنید .

انواع فرآوری سنگ بازالت در بازار

انواع فرآوری سنگ بازالت منجر به تولید اشکال مختلفی از سنگ بازالت می شود که هر یک با نام های تجاری مشخصی در بازار سنگ شناخته می شوند. برخی از این سنگ های بازالت عبارتند از : 

  • سنگ بازالت شیاردار 
  • سنگ بازالت چرمی
  • سنگ بازالت سابیده هوند
  • سنگ بازالت بوش همر 
  • سنگ بازالت اسکرچ
  • سنگ بازالت نسابیده
  • سنگ اسلب بازالت
  • سنگ کیوبیک بازالت
  • سنگ تایل بازالت
  • الیاف بازالت
  • پشم سنگ
  • و …

برای خرید و اطلاع از قیمت سنگ بازالت با شماره 09128282912 تماس بگیرید.

انواع فرآوری سنگ بازالت - بازالت چیست

مراحل فرآوری سنگ بازالت

– آماده سازی : ابتدا باید سطح سنگ کاملا تمیز شده تا لازم نباشد در مراحل بعد ناخالصی ها و آلودگی ها را به دشواری از آن استخراج کرد .

– برش : سنگ ها خصوصا سنگ بازالت در ابعاد و اندازه های بزرگ که به آن کوپ سنگ بازالت می گویند استخراج می گردند و بایستی قبل از فرآوری آن را به قطعات مورد نظر برش داد . برش سنگ توسط اره ، قله بر و سیم برش انجام می شود .

– تقویت سنگ : برای افزایش استحکام برخی سنگها می توان از روشهایی نظیر چسباندن توری رزینی در پشت آن استفاده کرد . این کار چسبندگی به ملات را نیز در سنگ افزایش می دهد . همچنین با استفاده از رزین اپوکسی میتوان برای پر کردن شکاف و تخلخل سنگ ها استفاده کرد و زیبایی و جلوه آن را نیز بیشتر کرد .

– ساب زنی یا پولیش : عملیات پولیش با دستگاه ساب روی سنگ با فشار برابر در تمام سطوح سنگ انجام می شود . درجه سختی سابها بصورت شماره بندی است و هر چه این شماره بالاتر باشد سطح سنگ صیقلی تر می شود .

– لبه زنی سنگ بازالت : لبه های سنگ بعد از برش تیز هستند و باید در انتهای کار لبه های سنگ را پرداخت نمود تا از حالت تیز و برنده بودن خارج شود . لبه سنگ را میتوان با گرد ، نیمه گرد و اوریب لبه زنی نمود . این مرحله خصوصا برای سنگهای مورد استفاده در کابینت ، پله ها و … کاربرد دارد .

– تکمیل : آخرین مرحله اضافه کردن لاک محافظ اکریلیک به سنگ برای جذاب تر شدن ظاهر سنگ است .

شرکت سنگ بازالت ماکو با دارا بودن معادن و کارخانجات سنگ بازالت در استان آذربایجان غربی ، اولین و بزرگ ترین کارخانه تولید سنگ بازالت ، گرانیت و تراورتن است .

همچنین این شرکت با دارا بودن کارخانجات مدرن سنگبری در منطقه آزاد ماکو و فرآوری سنگها بصورت اسلب و تایل از بزرگترین قطب های تولید سنگ در داخل کشور و صادرکننده آن به کشورهای دیگر می باشد .

چه چیزی انواع فرآوری سنگ بازالت را منحصر به فرد می کند؟

بازالت که به سختی گرانیت است ، یک ماده ساختمانی خوب است . همچنین یک عایق حرارتی عالی است و پارامترهای عایق حرارتی آن می تواند چندین برابر بیشتر از سایر سنگ ها و مصالح ساختمانی باشد .

بازالت سازگار با محیط زیست ، غیر سمی ، غیر قابل انفجار و غیر قابل اشتعال است . سطح آن ضد لغزش است . این سنگ ساختمانی و تزئینی با کیفیت عالی برای آسفالت خیابان ها ، تراس ها و کف ها ، ساخت میز کار ، پانل های دیواری ، دور شومینه و میز کار استفاده می شود .

بازالت جدا از اینکه بین کهکشانی است و مرتفع ترین کوه مریخ را تشکیل می دهد ، در سیاره ما نیز به عنوان ماده ای عالی که برخی از بناهای مرموز دنیای باستان از آن ساخته شده است ، مشهور است. 

انواع فرآوری سنگ بازالت موجب شده تا این سنگ را بتوان در هر نقطه ای از خانه های مسکونی ، ادارات ، ساختمان های تجاری ، موزه ها ، سالن های تئاتر و سینما و … استفاده کرد . 

سنگ هایی مانند گرانیت و سنگ بازالت برای نمای ساختمان استفاده می شوند، مقاله تفاوت سنگ بازالت و گرانیت را برای اطلاع دقیق از کاربردشان مطالعه کنید.

انواع فرآوری سنگ بازالت - دلیل منحصر به فرد بودن بازالت

انواع فرآوری سنگ بازالت در شرکت سنگ بازالت ماکو

چنانچه قصد خرید هر یک از انواع فرآوری سنگ بازالت را دارید می توانید با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و نوع سفارش خود را تعیین کنید. بنا به درخواست شما انواعی از سنگ بازالت اسکرچ ، چرمی ، شیاردار ، سابیده ، بوش همر و … و در ابعاد اسلب ، تایل ، کوبیک و … فرآوری شده و به دست شما خواهد رسید . ارسال محصول خریداری شده به سرتاسر کشور امکان پذیر می باشد . خرید از سایت و یا به صورت حضوری انجام می شود. 

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

دیدگاهی در مورد “فرآوری سنگ بازالت و انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *