سنگ بازالت, مقالات

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ چیست ؟

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ - شرکت سنگ بازالت ماکو

یکی از بخش های مهم پارکینگ در هر ساختمان رمپ آن است . انتخاب بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ از نکات بسیار مهم در ساختمان سازی می باشد. سنگ مورد استفاده در رمپ پارکینگ بایستی از مقاومت فشاری بالایی برخوردار بوده و در اثر وزن خودروها شکسته نشود و اصطکاک لازم را داشته باشد تا خودروها روی آن سر نخورند .

با این توضیحات بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ چیست ؟ آیا سنگ بازالت برای رمپ پارکینگ مناسب است ؟ سنگ مناسب رمپ پارکینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ در ادامه با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید تا به پاسخ همه این سوالات برسید .

رمپ پارکینگ چیست ؟

رمپ یا همان شیب راهه پلی جهت ارتباط بین دو سطح بالا و پایین در هر جایی محسوب می شود . در اکثر مکانها پله ها ارتباط بین دو سطح را برقرار می کنند ولی در مکان هایی که امکان بالا رفتن از پله وجود ندارد از رمپ استفاده می کنند .

مثلا در پارکینگ های طبقاتی یا مکان هایی که برای عبور معلولین ساخته می شود از رمپ استفاده می شود . رمپ به انواع ماشین رو ، آدم رو و مخصوص معلولین تقسیم می گردد .

پیشنهاد می شود مطالعه مقاله بهترین سنگ بازالت ایران را از دست ندهید . 

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ - رمپ چیست

سنگ مناسب رمپ پارکینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • دارا بودن مقاومت فشاری بالا برای تحمل وزن خودروها
  • دارا بودن اصطکاک لازم برای جلوگیری از سر خوردن خودروها
  • جذب آب کم برای جلوگیری از ترک خوردگی در فصول سرد سال
  • کم بودن رگه های ناخالصی در سنگ که موجب بالا رفتن مقاومت آن می شود .
  • ضخامت سنگ زیاد باشد که باعث بیشتر شدن مقاومت آن شود .

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ چیست؟

برای یافتن بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ ابتدا بایستی به بررسی چند سنگ برای رمپ پارکینگ بپردازیم تا بتوانیم بهترین را از بین آنها انتخاب کنیم . انواع سنگ برای رمپ پارکینگ شامل موارد زیر است :

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت می تواند یکی از گزینه های بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ باشد چرا که این سنگ مستحکم ترین و مقاومترین در بین همه سنگهای ساختمانی است ولی چنانچه از این سنگ در ساخت رمپ استفاده شود بایستی سطح آن تیشه ای یا سندبلاست شود تا اصطکاک لازم در آن ایجاد شود .

سنگ چینی

سنگ چینی بعد از گرانیت کمترین مقدار جذب آب را دارد و به همین دلیل نیز مقاومت بالایی دارد . این سنگ نیز مانند گرانیت برای استفاده در رمپ بایستی پرداخت شود که تیشه ای ، فلیم و سندبلاست از پرداخت های موجود است .

سنگ بازالت

سنگ بازالت نیز همانند گرانیت انتخابی بسیار خوب برای رمپ پارکینگ می تواند باشد چرا که ویژگی مقاوم بودن ، جذب آب کم ، اصطکاک خوب و از همه مهمتر قیمت مناسب را دارد .

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ - سنگ بازالت در رمپ پارکینگ

سنگ تراورتن

تراورتن نیز یکی از بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ است ولی با توجه به قیمت بالای آن و جذب آب سنگ های گرانیت و بازالت بیشتر توصیه می شود . 

سنگ مرمریت

سنگهای مرمریت از نوع آهکی هستند و پس جذب آب بالایی دارند و به همین دلیل از استحکام و مقاومت لازم برای استفاده در رمپ پارکینگ روباز برخوردار نیستند . ولی این سنگ برای پارکینگ های روبسته یکی از بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ محسوب می شود. 

سایر سنگها

سنگ هایی نظیر مالون ، کوبیک و لاشه به دلیل مقاومت بالا و اصطکاک کافی نیز می توانند گزینه های خوبی برای رمپ پارکینگ باشند .

با توجه به مشخصات سنگ هایی که در بالا به آن اشاره شد می توان گفت که سنگ های گرانیت ، بازالت و سنگ چینی می توانند بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ باشند .

آیا سنگ بازالت برای رمپ پارکینگ مناسب است؟

سنگ بازالت به دلیل داشتن ویژگی هایی نظیر مقاومت بالا در برابر فشار ، عدم وجود رگه و ناخالصی ، جاذب آب نبودن و داشتن اصطکاک به علت فلیم پذیر بودن و همچنین قیمت مناسب ، بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ است .

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ - انواع سنگ رمپ

خرید بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهی در مورد “بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *