سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت در پارک و فضای سبز

سنگ بازالت در پارک و فضای سبز - سنگ بازالت ماکو

کاربرد سنگ بازالت در پارک و فضای سبز

استفاده از سنگ از گذشته های بسیار دور در ساخت شهرها ، ساختمان ها ، قلعه ها ، برج و باروها و … رواج داشته و اکنون نیز شاهد استفاده از انواع سنگ در ساختمان سازی و صنعت هستیم. یکی از سنگهای پرمصرف در زمینه های یاد شده سنگ بازالت است. از سنگ بازالت در دکوراسیون داخلی ، نماهای خارجی ، کفپوش معابر ، پارکها ، خیابانها و … استفاده می شود.

ما در این مقاله بیشتر به مقوله کاربرد سنگ بازالت در پارک و فضای سبز خواهیم پرداخت. شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن بزرگ سنگ بازالت و آندزیت در شهر ماکو آذربایجان غربی و عرضه کننده کلی و جزئی سنگ بازالت می باشد. جهت سفارش و خرید با شماره 09128282912 تماس بگیرید . 

مقاله پیشنهادی : خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

سنگ بازالت در پارک و فضای سبز - بازالت چیست

کاربردهای سنگ بازالت در اماکن گوناگون

سنگ بازالت در اغلب اماکن مسکونی ، تجاری ، اداری و … قابل استفاده است که برخی از این کاربردها به شرح زیر است :

  • سنگفرش خیابان ها و معابر 
  • سنگ بازالت در پارک و فضای سبز 
  • نمای خارجی ساختمان ها 
  • کف و دیوار لابی ها 
  • رمپ پارکینگ های عمومی یا شخصی 
  • کفپوش استخرها ، سرویس بهداشتی و حمام 
  • ساخت مجسمه ها و عناصر دکوراتیو 
  • ساخت پله ها و دیوارهای ویلاها 
  • ساخت ظروف سنگی 
  • کانترتاپ آشپزخانه ها 
  • دیوار تی وی وال 
  • و … 

پیشنهاد می شود مطالعه مقاله بهترین سنگ بازالت ایران را از دست ندهید . 

سنگ بازالت در پارک و فضای سبز - فواید سنگ بازالت

چرا از سنگ بازالت در پارک و فضای سبز استفاده می کنند؟

هر سنگی مزایایی دارد خواه بر اساس رنگ ، طرح ، کاربرد یا دوام باشد . بازالت به بهترین وجه در مکان های خشک مانند دیوارها ، روکش ها ، کف ها و شومینه ها استفاده می شود .

این یک سنگ سخت است به این معنی که در استفاده معمولی به راحتی خراشیده نمی شود . به دلیل رنگ زغالی تک رنگ تا مشکی آن می‌توان در کاربردهای متعدد هم در صنعت مسکونی و هم در صنعت تجاری استفاده کرد . به دلیل شکل گیری آتشفشانی ، می تواند مقادیر زیادی گرما را نیز تحمل کند .

بازالت در برابر یخ زدگی مقاوم است و برای فضاهای باز نظیر پارکها و حیاط ویلاها بسیار مناسب است . خصوصا در مناطق سردسیر کشور که احتمال ترک خوردن سنگها بر اثر گرم و سرد شدن زیاد است سنگ بازالت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد . 

با این حال ، جذاب ترین کاربردهای این سنگ خاکستری تیره زرق و برق دار را می توان در سنگفرش و سنگ ابعادی یافت . سنگ بازالت در پارک و فضای سبز را می توان برای استفاده به عنوان سنگفرش ، روکش ساختمان ، بناهای تاریخی و سایر محصولات سنگی مشخص کرد .

سنگ بازالت در پارک و فضای سبز - استفاده در آب نما

کاربرد سنگ بازالت در پارک و فضای سبز

– سنگفرش : بصورت سنگ های تکه ای با ابعاد مختلف و یا بصورت کاشی های مربعی یا مستطیلی منظم

– پله : پله های سنگی از نوع بازالت می تواند در کنار درختچه ها نمای طبیعی زیبایی تولید کند .

– آب نما : اغلب پارک ها دارای حوض و آب نما هستند . استفاده از سنگ بازالت در پارک و فضای سبز به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و آب گزینه بسیار مناسبی است. 

– مجسمه : استفاده از مجسمه ها در پارک ها بسیار مرسوم است که اغلب آنها نیز از سنگ بازالت تراشیده می شوند . این مجسمه ها به دلیل کیفیت بالای این سنگ می توانند تا قرن ها سالم باقی بمانند .

– نیمکت : نیمکت هایی که از سنگ تهیه می شوند ماندگاری طولانی تری نسبت به نیمکت های چوبی و آهنی دارند و نیازی به رنگ کردن و نگهداری مداوم ندارند . یکی از مصارف عمده سنگ بازالت در پارک و فضای سبز ساخت نیمکت و مبلمان شهری است. 

و …

پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی های سنگ بازالت را مطالعه نمایید . 

سنگ بازالت در پارک و فضای سبز - سنگفرش

خرید سنگ بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

1 نظر در “سنگ بازالت در پارک و فضای سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *