سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز - سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز موضوعی است که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم . شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند . سنگ بازالت نوعی سنگ آتشفشانی بیرونی است که در اثر فعالیتهای آتشفشانی و خارج شدن ماگما از آتشفشان و سرد شدن سریع آن در هوای سرد تشکیل می شود .

در کشور ما نیز به دلیل زیاد بودن پدیده های آتشفشانی در طی قرن ها سنگ بازالت به وفور یافت می شود . مهم ترین معادن سنگ بازالت ایران معادن سربیشه در خراسان جنوبی و بازالت ماکو در آذربایجان غربی است.

از این سنگ در ساخت نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها ، پیاده روها ، سنگفرش پارکها ، ساخت مجسمه ها ، جدول ها و … استفاده می شود . چنانچه به این موضوع علاقمند هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز به دست آورید در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با سنگ بازالت

بازالت از گروه سنگهای آذرین بیرونی است که به دلیل سرد شدن سریع ماگما در مجاورت هوا به رنگهای تیره طوسی تا مشکی دیده می شود و دارای دانه بندی ریز و متراکم و سخت است . سنگ بازالت بعد از سنگ گرانیت فراوانترین سنگ آتشفشانی در دنیاست .

استحکام و مقاومت بالای این سنگ موجب شده که در ساختمان سازی و صنعت بسیار مورد استفاده قرار گیرد . در ادامه بیشتر با ویژگیها ، مزایا و کاربردهای سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز آشنا خواهیم شد .

مطلب پیشنهادی : کاربرد سنگ بازالت

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز - آشنایی با بازالت

مزایای سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز

1- سنگ بازالت دارای مقاومت فشاری و سایشی بالایی است و این موجب می شود در مکان هایی که رفت و آمد بیشتر است نظیر معابر ، خیابان ها و پارکها مقاومت خوبی از خود نشان دهد .

2- تخلخل زیاد سنگ بازالت باعث می شود چسبندگی خوبی به ملات داشته باشد و این برای استفاده این سنگ در نمای ساختمان ها ، پله های موجود در پارکها و فضای سبز نقطه قوت آن محسوب می شود .

3- مقاومت حرارتی و گرمایی بازالت بالاست و در شهرهایی که دمای هوا بالاست آسیبی نمی بیند . خصوصا در فضای سبز که سنگ در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد این سنگ می تواند بسیار سودمند باشد. 

4- سنگ بازالت استحکام ، تراکم و دوام بالایی دارد که در ساختمان سازی و شهرسازی مزیت بزرگی محسوب می شود .

5- مقاومت بازالت در برابر رطوبت و مواد اسیدی بسیار بالاست و این باعث می شود که مکان هایی که رطوبت در آنجا زیاد است مثل حمام ، سرویس بهداشتی ، استخر و … بتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد . همچنین در شهرهای پربارش نظیر شهرهای شمالی کشور که اغلب روزهای سال هوا بارانی است سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز می تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. 

6- مقاومت در برابر تغییرات دما و سازگار با شرایط آب و هوایی گوناگون موجب می شود که بتوان از این سنگ در هر اقلیمی از نظر آب و هوا استفاده نمود .

7- وزن مخصوص و چگالی بالا بدلیل وجود کانیهای سنگین نظیر آهن و منیزیم در آن یکی دیگر از ویژگی های مثبت سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز به شمار می رود .

8-سنگ بازالت به دلیل وفور در کشور ما قیمت مناسب و ارزان تری نسبت به دیگر سنگهای ساختمانی دارد و این بسیار به نفع سازنده و خریدار است زیرا قیمت تمام شده ساختمان کمتر می شود بدون اینکه کیفیت متریال آن کاهش پیدا کرده باشد .

مطلب پیشنهادی : قیمت سنگ بازالت

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز - مزایای بازالت

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می شود؟

– بازالت تایل : سنگ بازالتی که بصورت کاشی برش می خورد و ابعاد کوچکی دارد و بیشتر در سنگفرش خیابان ها ، معابر و پارکها کاربرد دارد .

– بازالت سابیده : از این نوع بازالت نیز بیشتر در کفپوش معابر ، خیابانها و محوطه ها استفاده می شود .

– بازالت کوبیک : این نوع از سنگ بازالت بصورت مکعب و در اندازه های کوچک برش می خورد و بیشتر جنبه تزئینی در بخش های گوناگون ساختمان یا محوطه های باز دارد . همچنین در برخی خیابان ها نظیر خیابان سی تیر تهران از بازالت کیوبیک برای سنگفرش خیابان استفاده می شود. 

– بازالت چرمی : این نوع سنگ بازالت ظاهری مثل چرم دارد و برای پوشش محوطه پارک ها استفاده می شود. 

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز ساختمان 

محوطه باز هم می تواند شامل مشاعاتی نظیر حیاط در ساختمان باشد و یا شامل پارک ها و پیاده روهای کوچه ها و خیابان ها شود . در هر صورت منظور محلی است که در معرض تابش مستقیم خورشید و بارش برف و باران قرار دارد و رفت و آمد افراد در آنجا زیاد است .

برای این منظور باید از سنگ هایی نظیر بازالت استفاده کرد که در مقابل عوامل یاد شده مقاومت بالایی داشته باشند و به سرعت فرسوده و کهنه نشوند . سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز ساختمان شامل موارد زیر می باشد :

  • نمای بیرونی ساختمان
  • سنگ کفپوش حیاط
  • پله های حیاط و رمپ پارکینگ
  • مجسمه یا آب نمای حیاط
  • پیاده روی جلوی ساختمان
مطلب پیشنهادی : سنگ بازالت در روف گاردن
سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز - کاربردهای بازالت

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز شهری

  • سنگفرش پیاده روها
  • سنگفرش پارکها
  • حوض و آب نمای پارکها
  • مجسمه های پارک ها
  • ساخت سکوی بازی و اسکیت در پارکها
  • نیمکت های سنگی پارکها
  • و …

چنانچه برای محوطه های باز قصد خرید سنگ بازالت دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید و خرید خود را بدون واسطه و از خود معدن دار تهیه نمایید چرا که قیمت تمام شده برای شما تفاوت زیادی با خرید از سایر فروشندگان که با واسطه این کار را انجام می دهند خواهد داشد .

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز

قیمت سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز نظیر بسیاری از سنگهای دیگر تحت تاثیر عوامل گوناگونی تغییر میکند که شامل موارد زیر می باشد :

  • ضخامت سنگ
  • ابعاد سنگ
  • کیفیت و نوع فرآوری
  • درجه بندی کیفی

اگر قصد خرید سنگ بازالت با کیفیت را دارید باید همه عوامل بالا نظیر ابعاد و ضخامت سنگ ، نوع فرآوری و … را در نظر بگیرید تا بتوانید قیمت درستی از بازالت بدست آورید .

شرکت سنگ بازالت ماکو با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی از جمله بازالت را به مشتریان خود ارائه کرده و به دلیل اینکه خود فرآوری کننده آن است قیمت مناسب تری نیز نسبت به رقبای خود در این زمینه دارد .

سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز - قیمت بازالت

خرید بهترین سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت  ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است . این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت و بازالت را بصورت سنگ اسلب بازالت ، تایل و .. انجام می دهد .

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید . از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهی در مورد “سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *