آندزیت و گرانیت, سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت در روف گاردن

سنگ بازالت در روف گاردن - سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت در روف گاردن موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت . شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مقاله دعوت می نماید .

امروزه با گسترش ساختمان های بلند و آسمانخراش ها لزوم استفاده از هر فضایی بعنوان محیطی دنج و خلوت و آسودن در پناه درختچه ها و گیاهان بیشتر احساس می شود .

این فضا ممکن است فضاهای مشاع نظیر حیاط ، لابی و روف گاردن یک ساختمان باشد و یا تراس و بالکن هر طبقه بطور جداگانه این نقش را ایفا نماید . اگر جستجویی در فضای مجازی انجام دهید نمونه های زیبایی از روف گاردن خواهید دید که ایده های نابی به شما بابت دکوراسیون این محیط می دهد .

در روف گاردن ها عناصری نظیر گیاهان طبیعی ، سنگ ، چوب ، فلز ، پارچه و … استفاده می شود . ما در این مقاله اختصاصا به عنصر سنگی در روف گاردن ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید .

انواع سنگ های طبیعی در روف گاردن

ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا از سنگ های طبیعی در روف گاردن استفاده می کنند؟ این سوال می تواند پاسخ های گوناگونی داشته باشد . 

از نظر یک طراح استفاده از عناصر طبیعی نظیر سنگ و چوب می تواند محیطی دنج و آرام ایجاد کند که فرد در هنگام استراحت احساس حضور در طبیعت را حس نماید . از طرف دیگر سنگهای طبیعی به دلیل دوام و استحکامی که دارند تا سالهای سال می توانند به صورت اول باقی بمانند و دچار ترک خوردگی و سایش نشوند .

دلیل دیگری که از سنگ طبیعی نظیر سنگ بازالت برای روف گاردن استفاده می شود این است که اغلب سنگ های طبیعی مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارند و این موجب می شود که نم و رطوبت را به سقف طبقه پایین انتقال ندهند .

دلیل آخر اینکه این سنگها اغلب عایق صدا و حرارت هستند که این موضوع هم در ساختمان سازی بسیار اهمیت دارد. تا اینجا به اهمیت استفاده از سنگ در روف گاردن پرداختیم . اکنون به انواع سنگ هایی که در روف گاردن استفاده می شود اشاره ای می کنیم :

سنگ بازالت در روف گاردن - انواع سنگهای طبیعی در روف گاردن

سنگ بازالت در روف گاردن

سنگ بازالت در روف گاردن کلیه فاکتورهایی که در بالا به آن اشاره شد و از مزایای استفاده از سنگ در روف گاردن بود را دارد. نکته دیگر اینکه این سنگ در برابر مواد اسیدی مقاومت بالایی دارد و در برابر انواع شوینده دچار آسیب نمی گردد .

سازندگان ساختمان های بزرگ به دلیل استفاده زیاد از سنگ های طبیعی نظیر بازالت این متریال را از عمده فروشان و معدن داران تهیه می کنند تا قیمت نهایی برای آنها کمتر تمام شود . شرکت سنگ بازالت ماکو یکی از معدن داران سنگ بازالت و فروشندگان عمده این سنگ و سایر سنگها نظیر گرانیت ، تراورتن ، آندزیت و … می باشد .

فضای روف گاردن به دلیل اینکه نیاز به سنگ زیادی برای سنگفرش و یا سایر المان ها نظیر صندلی ، آب نما ، مجسمه ، باربیکیو و … دارد اگر از فروشنده عمده سنگ بازالت در روف گاردن را تهیه کنید بسیار به صرفه تر خواهد بود .

مقاله پیشنهادی : خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

سنگ بازالت در روف گاردن - سنگ بازالت

سنگ گرانیت 

از سنگ گرانیت همچون سنگ بازالت در روف گاردن (بام سبز) استفاده می شود زیرا این سنگ در برابر لکه و خراش بسیار مقاوم است.

این سنگ نیز مانند بازالت ویژگیهای مثبت یک سنگ مناسب روف گاردن را دارد. برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن انواع زیادی دارد و بافت آن متخلخل است که برای زیباتر و صاف تر شدن آن با دوغاب رنگی پر می شود اما همین تخلخل می تواند این سنگ را نسبت به مواد اسیدی آسیب پذیر نماید. سنگ تراورتن همانند سنگ بازالت در روف گاردن فضایی طبیعی را در کنار گیاهان سبز ایجاد می کند . 

سنگ آندزیت

سنگ آندزیت هم که از دسته سنگهای آتشفشانی است و شباهت زیادی با سنگ بازالت دارد . پس مانند سنگ بازالت در روف گاردن می تواند مفید و موثر باشد. شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده آندزیت باکیفیت نیز می باشد. 

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت نما و ویژگی های آن

سنگ بازالت در روف گاردن - ویژگیهای سنگ روف گاردن

ویژگیهای لازم برای سنگ روف گاردن

سنگی که برای فضاهای سبز نظیر روف گاردن ، حیاط ، پاسیو و تراس استفاده می شود به دلیل مجاورت با رطوبت و فضای آزاد باید از مقاومت بیشتری برخوردار باشد. سنگ بازالت در روف گاردن تمام مزایای یک سنگ مقاوم ، زیبا و ماندگار را دارد . برخی دیگر از ویژگی های لازم برای سنگ روف گاردن در زیر آمده است : 

1- زیبایی بصری و ظاهری

زیبایی و ظاهر اولین چیزی است که از هر چیزی به چشم می آید . سنگ روف گاردن هم در وحله اول زیبایی بصری لازم را باید داشته باشد تا موجب آرامش افرادی که در آن حضور دارند شود .

2- رنگ

با توجه به سبکی که برای روف گاردن خود انتخاب می کنید می توانید از سنگ های با رنگهای مختلف استفاده نمایید . اگر طرفدار رنگهای تیره نظیر مشکی و یا طوسی هستید می توانید از سنگ بازالت در این زمینه استفاده نمایید تا در کنار زیبایی رنگ مقاومت و دوام بیشتر را هم داشته باشید .

3- استحکام و ماندگاری

روف گاردن از مکان هایی است که به دلیل قرارگیری در معرض نور خورشید و باد و باران بایستی متریالی که در آن استفاده می شود از ماندگاری و استحکام بالا برخوردار باشند .

مثلا اگر از کفپوش سنگ بازالت در روف گاردن استفاده شود نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی ندارد و در مقابل عوامل جوی مقاومت لازم را دارد .

پیشنهاد ویژه بازالت ماکو : سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام 

سنگ بازالت در روف گاردن - استحکام و دوام سنگ

ابعاد سنگ مناسب کف روف گاردن

از سنگها با ابعاد مختلف برای کف روف گاردن استفاده می شود ولی غالبا بین ابعاد 30 در 30 تا 80 در 40 می باشد و این به دلیل این است که در این سایزها امکان شکستگی و خراش کمتر می شود و از طرفی هم امکان شیب بندی اصولی و درست و هدایت آب باران فراهم می شود .

در طراحی روف گاردن به دلیل قرار گیری در پشت بام بایستی کلیه مسائل مربوط به طراحی شیب رعایت شود تا در هنگام بارندگی از تجمع آب در قسمتی از پشت بام جلوگیری شود زیرا این قسمت به مرور به سقف طبقه پایین رطوبت را نشت خواهد داد .

انتخاب سنگ مناسب روف گاردن

اگر قصد طراحی و اجرای روف گاردن برای ساختمان خود را دارید و در انتخاب سنگ مناسب برای آن سردرگم هستید و یا اطلاعات کافی در این زمینه ندارید می توانید روی کمک و راهنمایی شرکت سنگ بازالت ماکو حساب کنید .

این شرکت علاوه بر اینکه به شما در این زمینه مشاوره رایگان می دهد انواعی از سنگهای مناسب روف گاردن را دارد که می توانید نسبت به خرید آنها اقدام نمایید . پیشنهاد این شرکت استفاده از سنگ گرانیت و سنگ بازالت در روف گاردن می باشد. 

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت سنگ بازالت ماکو با گرانیت چیست؟ را مطالعه کنید. 

سنگ بازالت در روف گاردن - زیبایی ظاهری

خرید بهترین سنگ بازالت در روف گاردن از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت  ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *