سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت نما و ویژگی های آن

سنگ بازالت نما - شرکت بازالت ماکو

سنگ بازالت نما یک سنگ سخت و متراکم است که استحکام و ماندگاری آن در طولانی مدت بسیار به عمر مفید ساختمان و ظاهر زیبای آن کمک می کندسنگ بازالت دارای چگالی 2.9 گرم در سانتی متر مکعب است که نسبت به گرانیت که 2.7 گرم در سانتی متر مکعب است کمی بیشتر است و استحکام بیشتری دارد گرچه هر دو این سنگها در نمای ساختمان به کار می روند و از نمونه های قابل قبول در این زمینه هستند.

شاید انتخاب نوع سنگ نمای ساختمان برای شما مشکل باشد و در هنگام خرید و انتخاب سوالاتی از قبیل “چرا از سنگ بازالت برای نمای ساختمان استفاده می شود؟” ،  “برای خرید سنگ بازالت نما چه ویژگی هایی باید در نظر گرفته شود؟” ، “از کجا بهترین سنگ بازالت نما را می توان خریداری کرد؟” ، “قیمت سنگ بازالت نما چقدر است؟” و … پیش بیاید. پیشنهاد می کنیم برای یافتن سوالات خود با شرکت سنگ بازالت ماکو در این مقاله همراه شوید .

کاربرد سنگ بازالت نما چیست؟

در بحث ساختمان سازی یکی از بخش های خیلی مهم در ساخت و مهم تر از آن در طراحی نمای ساختمان است؛ زیرا اولین چیزی که در نگاه اول به چشم می آید طراحی و نقشه ظاهری ساختمان و استفاده مناسب از سنگ های ساختمان در نما می باشد. علاوه بر زیبایی ظاهری بایستی از سنگ هایی در نمای ساختمان بهره برد که مقاومت و دوام کافی را در برابر سرما و گرما، بارش باران و برف و گرد و خاک در طی سالیان داشته باشند و خیلی زود دچار فرسودگی، ترک و شکستگی و احیانا سقوط از ساختمان نشوند.

در همین راستا می توان بیان کرد که از سنگ های مختلفی مانند گرانیت، اسپراخون، تراورتن و آندزیت برای نمای ساختمان استفاده می شود، اما به علت مقاومت و زیبایی بیشتر پیشنهاد می شود از سنگ بازالت استفاده شود. استفاده از سنگ بازالت برای نما هم از نظر بصری زیبایی و جلوه خاص و امروزی دارد و هم اینکه از دوام و استحکام بالایی برخوردار است. 

یکی دیگر از دلایلی که از سنگ بازالت نما استفاده می شود، این است که این سنگ به وفور در کشور ما یافت می شود و این به دلیل وجود کوه های آتشفشانی فراوان در اقصی نقاط ایران است. سنگ بازالت با اقلیم ایران به خوبی سازگار است، بنابراین در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد.

همچنین می توان بیان کرد قیمت سنگ بازالت نما به دلیل فراوانی در کشور بسیار مناسب است. البته لازم به ذکر است که این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های نمای ساختمان، گران قیمت تر است و برای افرادی که می خواهند ساختمانی مقاوم و زیبا با ویژگی های انحصاری داشته باشند، پیشنهاد می شود. 

سنگ بازالت نما - ویژگی ها

چرا از سنگ بازالت در نمای ساختمان استفاده می شود؟

هنگام انتخاب سنگ مناسب برای ساختمان چه ویژگی هایی را در نظر می گیرد؟ سنگ بازالت نما با داشتن مقاومت بالا و قیمت مناسب می تواند گزینه مناسبی برای نمای ساختمان است. همچنین استفاده از این سنگ باعث زیباتر شدن نمای ساختمان می شود.  

 1- مقاومت سنگ بازالت نما

یکی از ویژگی های مهم سنگ بازالت نمای ساختمان مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نظیر گرما و سرما، اشعه خورشید، بارش باران و … می باشد. به خصوص در شهرهای با آلودگی هوا باران اسیدی که در نتیجه ترکیب آب باران با آلودگی های هوا ایجاد می شود موجب خوردگی در برخی سنگ های ساختمانی در نما می شود. هر چه سنگ مقاومت بالاتری داشته باشد این خوردگی و آسیب کمتر خواهد بود.

 2- جذب آب کم سنگ بازالت نما

یکی از ویژگی های دیگر سنگ نما این است که در مقابل جذب آب مقاوم باشد خصوصا در شهرهای شمالی کشور و شهرهایی که در حاشیه خلیج فارس یا دریای خزر قرار دارند و رطوبت بالایی دارند باید مقاومت بیشتری داشته باشند. سنگ بازالت یکی از سنگهای مناسب است که جذب آب پایینی دارد.

3- عدم ترک خوردگی و شکستگی ظاهری سنگ بازالت نما

در نمای ساختمان ترک، شکستگی و زدگی می تواند به زیبایی نمای ساختمان خدشه وارد کند. همچنین موجب نفوذ آب باران در این قسمت ها شده و در هنگام زمستان در دمای پایین نفوذ آب موجب یخ زدگی و ترکیدگی سنگ خواهد شد. پس نداشتن ترک و شکستگی بسیار مهم است.

برای آگاهی بیشتر پیشنهاد می شود مقاله خرید سنگ نما ارزان قیمت را مطالعه کنید. 

انواع پروژه های سنگ بازالت در نمای ساختمان که بازالت ماکو اجرا کرده است را در ادامه با کلیک بر روی دکمه ی زیر مشاهده کنید

سنگ بازالت نما - تفاوت با گرانیت

ویژگی های انحصاری سنگ بازالت نما

اگر درباره ویژگی های سنگ بازالت نما اطلاعات لازم را به دست آورید، می توانید آن را با خیال راحت برای نمای ساختمان خود انتخاب کنید. بر همین اساس در ادامه برخی از ویژگی های انحصاری سنگ بازالت برای نمای ساختمان بیان شده است. 

  • متخلخل بودن سطح سنگ بازالت شبیه بتن اکسپوز یا سیمان است.
  • از الیاف این سنگ پشم سنگ تولید می شود که در صنعت بسیار کاربرد دارد.
  • سنگ بازالت در انواع شیاردار، ساب خورده و هوند فرآوری می شود.
  • از سنگ بازالت در کف، دیوارها و نماهای داخلی هم می توان استفاده کرد.
  • به دلیل داشتن مقاومت بالا و اصطکاک قابل قبول آن می تواند برای رمپ پارکینگ بسیار مناسب باشد.
سنگ بازالت نما - گرانیت بازالت

مقایسه سنگ گرانیت با سنگ بازالت نما

گرانیت یا همان سنگ خارا مثل بازالت از فراوان ترین سنگ ها روی زمین است. گرانیت هم مانند بازالت یک سنگ آتشفشانی است و فرق آن با بازالت این است که در درون پوسته زمین سرد شده است، در صورتی که بازالت در اثر فوران آتشفشان و سرد شدن ماگما در معرض هوا و به سرعت تشکیل شده است. بافت گرانیت درشت دانه است به طوری که می توان دانه های تشکیل دهنده آن را با چشم مشاهده کرد. در صورتی که بازالت دانه ریز است و فشرده تر می باشد.

انواع سنگ گرانیت به دلیل سختی بالا به سنگ خارا معروف است و در ادبیات نیز نماد سرسختی است. از گرانیت هم در نما ساختمان، راه پله ها، سنگفرش خیابان و پارکینگ و سنگ روی کابینت و کانتر استفاده می شود. این سنگ در مقابل ساییدگی مقاومت بالایی دارد.

قیمت سنگ بازالت نما به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت خرید سنگ بازالت نما به عواملی نظیر طول، عرض، متراژ، ضخامت، روش فرآوری سنگ، معدن محل استخراج سنگ، روش استخراج، طریقه حمل سنگ به محل فرآوری یا فروش و… بستگی دارد. سنگی که از معدن استخراج می شود به صورت کوپ یا خام است و در طی فرآیند برش و فرآوری به صورت اسلب، تایل و… در می آید که هر یک مصارف خاص خود را دارد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله خرید سنگ بازالت ارزان قیمت را از دست ندهید. 

سنگ بازالت نما - در ویلا سازی

کلام آخر

با توجه به مطالبی که شد سنگ بازالت می توانند بهترین گزینه برای نمای ساختمان باشند به دلیل مزایای زیادی که دارد و به صرفه بودن قیمت آنکه در قیمت تمام شده ساختمان می تواند بسیار موثر باشد. همچنین می توان بیان کرد که در دسترس بودن و رنگ خنثی و زیبایی آن همیشه به روز است و از مد نمی افتد.

بازار خرید سنگ بازالت نما

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهم ترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرایند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد. با سنگ بازالت ماکو در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت ها می توانید از طریق لینک زیر با بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهی در مورد “سنگ بازالت نما و ویژگی های آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *