سنگ بازالت, مقالات

کوپ سنگ بازالت

کوپ سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

بازالت از فراوان ترین سنگهای روی کره زمین است و در صنایع مختلف از ساختمان سازی تا کشتی سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ به صورت کوپ سنگ بازالت از معادن استخراج و پس از فرآوری در صنعت و ساختمان سازی استفاده میشود.

بیشترین استفاده از بازالت در ساختمان سازی است زیرا این سنگ به دلیل مقرون به صرفه بودن و سایر خاصیت های مفید سنگ در ساختمان سازی که به آن خواهیم پرداخت بسیار مناسب این صنعت است. در این مقاله بیشتر با کوپ سنگ بازالت آشنا خواهیم شد پس تا پایان با شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن سنگ بازالت و کارخانجات فرآوری همراه باشید. 

سنگ بازالت چگونه به وجود می آید؟

قبل از پرداختن به کوپ سنگ بازالت بهتر است مطالبی در مورد سنگ بازالت بدانیم. سنگ بازالت سنگی آتشفشانی و از نوع آذرین بیرونی است که به دلیل خنک شدن سریع گدازه های آتشفشانی در مجاورت هوای بیرون سفت و سخت شده و کانی های آن دانه ریز و تیره رنگ است و به دلیل کمبود سیلیس در آن ماهیتی قلیایی دارد.
بازالت سنگی غیر سمی و سالم برای محیط زیست است که عمر خوبی دارد و در برابر دما و حرارت بالا بسیار مقاوم می باشد و همین طور عایق حرارتی خوبی نیز هست. این سنگ بادوام در برابر سایش، ضربه، ترک خوردگی و رطوبت و نفوذ آب بسیار مقاوم است.

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت سنگ بازالت ماکو با گرانیت چیست؟ را مطالعه نمایید. 

کوپ سنگ بازالت - برش نخورده

کوپ سنگ بازالت چیست؟

کوپ سنگ بازالت که همان بلوک سنگ است در حقیقت همان سنگ خام می باشد که از معدن استخراج می شود و بدون اینکه کاری روی آن انجام شود به کارخانه فرآوری ارسال می شود یا به همان صورت به کشورهای دیگر ارسال می شود.

سنگهایی که از معادن استخراج میشوند برای راحتی در امر بارگیری بصورت مکعب مستطیل یا مکعب با دستگاههای بسیار پیشرفته و اره های زنجیری برش می خورند و سپس بوسیله ماشین های بارکش بزرگ به کارخانه های فرآوری ارسال می شوند.

انواع کوپ سنگ بازالت کیفیت و درجه بندی متفاوت دارند که به شرح زیر است:

سنگ تک کوپ

به محصولی که در این صنعت درجه یک باشد تک کوپ می گویند زیرا کیفیت بسیار بالایی دارند. تک کوپ سنگ بازالت بهترین و باکیفیت ترین آن است که از معدن استخراج می شود.

ابعاد این تک کوپها معمولا خیلی بزرگ است و بصورت شش ضلعی هستند. این نوع سنگ هیچگونه ترک خوردگی و شکستگی ندارد و به دلیل وزنی بیش از 25 تن توسط تریلی های بزرگ و بصورت تکی به مقصد موردنظر حمل می شوند.

سنگ دو کوپ

این نوع سنگ از دو سنگ تک کوپ تشکیل شده و در واقع دو سنگ دو کوپ یک سنگ تک کوپ را تشکیل میدهند. از نظر کیفیت این سنگها با تک کوپ تفاوت خاصی ندارند و تنها اختلاف در وزن کمتر دو کوپها می باشد.

این سنگها هم وزن سنگینی دارند که با تریلی حمل می شوند ولی چون از سنگ تک کوپ سبکترند دو عدد از آنها را می شود در یک بارکش بار زد.

سنگ سه کوپ

این سنگها هم از سه عدد سنگ تک کوپ درست می شوند و هر سه عدد سه کوپ یک سنگ تک کوپ تشکیل میدهد. این سنگها هم از نظر کیفیت با دیگر سنگها تفاوتی ندارند.

در این نوع دسته بندی تنها ابعاد سنگها آنها را از هم متمایز می کند. هر چه ابعاد سنگ کوپ بزرگتر باشد ارزش آن نیز بیشتر است و بدلیل اینکه در سنگ کوپ بزرگتر دست تولیدکننده در برش سنگ باز است و در هر ابعادی می تواند سنگ را برش بزند قیمت بالاتری دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد سنگ بازالت را مطالعه نمایید.  

کوپ سنگ بازالت - صادرات

 

دلیل استفاده از سنگ بازالت در ساختمان سازی

  • مقاومت فشاری و سایشی بالا
  • مقاومت در برابر مواد اسیدی و رطوبت
  • مقاومت دمایی بالا
  • تراکم، دوام و استحکام بالای سنگ
  • قیمت به صرفه و مناسب
  • داشتن وزن مخصوص و چگالی بالا بدلیل وجود کانیهای سنگین منیزیم و آهن
  • چسبندگی بالا به ملات بدلیل وجود تخلخل زیاد
  • مقاوم در برابر تغییرات دمایی و سازگار با شرایط گوناگون آب و هوایی
کوپ سنگ بازالت - مکعب مستطیل

عوامل موثر بر قیمت کوپ سنگ بازالت

  • ضخامت سنگ : هر چه کوپ سنگ بازالت ضخامت بیشتری داشته باشد قیمت بالاتری دارد. 
  • ابعاد سنگ : هر چه ابعاد کوپ سنگ بازالت بزرگتر باشد قیمت آن بیشتر است.
  • درجه بندی کیفی : کوپ سنگ بازالت دارای درجه بندی های گوناگون است که براساس نوع آن قیمت کوپ سنگ بازالت تعیین می شود . 

کلام آخر 

در این مقاله با کوپ سنگ بازالت و انواع آن آشنا شدیم. کارخانجات فرآوری سنگ بازالت کوپ سنگ بازالت را از معادن خریداری نموده و به اشکال گوناگون فرآوری می کنند. سنگ بازالت در انواع بازالت شیاردار ، بازالت چرمی ، بازالت بوش همر ، بازالت سابیده هوند و … به بازار عرضه می شود. 

خرید کوپ سنگ بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو 

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت، بازالت، مرمر، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسین شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهی در مورد “کوپ سنگ بازالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *