بازالت اسکرچ, بازالت بوش همر, بازالت چرمی, بازالت سابیده, بازالت شیاردار, بازالت ماکو, بازالت نسابیده, سنگ بازالت, مقالات

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

قیمت سنگ بازالت - بازالت ماکو

بازالت نوعی سنگ است که تقریبا در همه جای کره زمین یافت می شود و بیشتر از آن در ساخت و ساز استفاده می شود. این سنگ همچنین عایق گرمایی و صداست و این مزیت بزرگی در مصالح ساختمانی به شمار می رود. سنگ بازالت به دلیل مقاومت، دوام ، زیبایی، عایق بودن و … کاربردهای زیادی در صنعت و ساختمان سازی دارد. از همین رو قیمت سنگ بازالت برای سازندگان بنا و صنعتکاران بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله سعی داریم بیشتر با این سنگ آشنا شویم و عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت را نیز بررسی کنیم. پس تا پایان مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده مستقیم انواع سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت همراه باشید. 

قیمت سنگ بازالت - معدن

قیمت انواع سنگ بازالت

وقتی قصد خرید سنگ بازالت داریم باید ابتدا با انواع سنگ بازالت آشنا باشیم و قیمت هر یک را بدانیم . برخی از انواع سنگ بازالت براساس نوع فرآوری و برش سنگ عبارتند از :

  • بازالت تایل: این سنگ که به صورت کاشی در ابعاد کوچک تر برش خورده بمنظور پوشش کف، دیوارها، نماها و … استفاده میشود.
  • بازالت اسلب : سنگ بازالت که به صورت خام (کوپ) از معدن استخراج می شود وقتی به صورت ورقه های نازک و بزرگ برش بخورد اسلب نام دارد . از اسلب بازالت برای مصارف دیوار تی وی وال ، نمای ساختمان ، کانتر ، کف سالن و … استفاده می شود.
  • بازالت سابیده: از این سنگ بیشتر به عنوان کفپوش معابر، خیابانها و محوطه ها استفاده می شود.
  • بازالت چرمی: این نوع از سنگ ظاهری شبیه چرم دارد و برای پوشش معابر، پیاده روها، محوطه های باز و خیابان ها استفاده میشود.
  • بازالت کوبیک: این نوع سنگ بصورت مکعب در اندازه های کوچک است و بصورت تزئینی در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. همچنین برای سنگفرش پیاده روها و خیابان ها از سنگ بازالت کوبیک استفاده می شود . 
  • بازالت شیاردار : این نوع از سنگ بازالت دارای شیارهای افقی یا عمودی است که فاصله بین شیارها و عمق شیارها براساس نوع سفارش مشتری تعیین می شود.
  • بازالت بوش همر : یک نوع از فرآوری سنگ بازالت است که بوسیله چکش های بزرگ روی سنگ خراش ها و پستی و بلندی هایی ایجاد می شود تا از لغزنده بودن آن جلوگیری کرده و ظاهری زیبا و طبیعی به آن بدهد. 
  • بازالت اسکرچ : این نوع از سنگ بازالت نیز دارای شیارهای کنار هم و ریز است که برای زیبایی و لغزنده نبودن سنگ این فرآیند رویش انجام می شود. 
  • بازالت نسابیده : این نوع از بازالت از همه ارزانتر است چرا که فرآیند خاصی روی آن انجام نشده پس قیمت کمتری هم دارد و برای پروژه های بزرگ بسیار مقرون به صرفه است.

با توجه به نوع فرآوری ، مقدار زمان و نوع دستگاههای مصرف شده برای فرآوری قیمت سنگها متفاوت می شود. علاوه بر این متراژ سنگ و سایر عوامل را نیز باید در نظر گرفت . برای اطلاع از قیمت سنگ بازالت می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو به شماره 09128282912 تماس بگیرید. 

مقاله مرتبط: خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

قیمت سنگ بازالت - برش سنگ

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

با توجه به اینکه معادن سنگ بازالت زیادی در ایران موجود است این سنگ قیمت مناسب تری نسبت به برخی کشورهای دیگر دارد. قیمت سنگ بازالت به عوامل گوناگونی بستگی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • ابعاد سنگ : هر چه ابعاد سنگ بازالت بزرگتر باشد قیمت سنگ بازالت نیز بیشتر است.
  • رنگ سنگ: سنگ بازالت اغلب در رنگهای طیف خاکستری دیده می شود اما در برخی معادن رنگهای خاصی از این سنگ نیز وجود دارد که کمیاب تر است و مشتریان خاص خودش را دارد و این موجب می شود قیمت سنگ بازالت بیشتر شود . 
  • ضخامت سنگ: هر چه سنگ بازالت ضخیم تر باشد و وزن بیشتری داشته باشد قیمت سنگ بازالت بیشتر خواهد بود . 
  • محل معدن: اینکه محل معدن در کدام ناحیه از کشور باشد، صعب العبور باشد، نحوه استخراج این سنگ از معدن با چه روش و چه دستگاههایی صورت گیرد، هزینه ایاب و ذهاب به شهر مقصد و … همگی در قیمت سنگ بازالت تاثیر خواهد داشت.
  • کیفیت فرآوری : در مرحله فرآوری سنگ خام یا کوپ براساس نیاز مشتری تغییراتی پیدا می کند که شامل برش ، ساب زدن ، صیقل کاری و … می شود . مسلما کیفیت فرآوری و تمیزی کار روی قیمت سنگ بازالت تاثیرگذار خواهد بود . 
  • درجه بندی کیفی : کلیه محصولات ساختمانی از قبیل سنگ دارای درجه بندی کیفی هستند تا هر فرد براساس نیاز و بودجه خود نسبت به خرید محصول اقدام کند. محصولات درجه یک و ممتاز از سایر درجه بندی ها قیمت بالاتری دارند و برای مصارف خاص و لوکس استفاده می شوند و از سایر درجه بندی ها به دلیل قیمت پایین تر می توان در پروژه های بزرگتر استفاده کرد. 

قیمت سنگ بازالت در مناطق مختلف ممکن است تحت تاثیر عوامل دیگری نیز تغییر داشته باشد. مثلا بعضی رنگهای خاص در این سنگها قیمت بالاتری دارند و یا برخی سنگها در بعضی مناطق کمیاب تر هستند و بالطبع قیمت بالاتری دارند.

اگر طالب خرید سنگ بازالت باکیفیت هستید باید بررسی همه جانبه در مورد ضخامت، ابعاد، کارخانه فرآوری کننده و … داشته باشید تا برداشت درستی از قیمت سنگ بازالت بدست بیاورید و بعد اقدام به خرید بازالت نمایید.

مزایای خرید سنگ بازالت در ساختمان سازی

1- چسبندگی بالا: این سنگ تخلخل بالایی دارد و چسبندگی اش به ملات بسیار زیاد است.

2- تراکم بالا، استحکام و دوام: بازالت هم مثل گرانیت یک سنگ آتشفشانیست و بسیار مقاوم و مستحکم است به همین دلیل در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

3- مقاومت سایشی و فشاری بالا: سنگ بازالت در برابر سایش و فشار خیلی مقاوم است و این به دلیل تراکم بالای این سنگ است به همین دلیل در مکانهای پر تردد و در پارکینگ ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد.

4- وزن مخصوص بالا: در این سنگ کانیهای سنگینی مثل منیزیم و آهن وجود دارد که باعث شده وزن و چگالی این سنگ بالا باشد.

5- مقاومت در برابر رطوبت و مواد اسیدی: با اینکه بازالت سنگی متخلخل است اما رطوبت را به خود جذب نمیکند و درصورت تماس با مواد اسیدی نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد و به همین دلیل برای نصب در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه گزینه بسیار مناسبی است.

6- مقاومت بالای حرارتی: این سنگ قابلیت تحمل دمای بالا را دارد و در اثر حرارت دچار مشکل نمیشود.

7- قیمت مناسب: بدلیل فراوانی سنگ بازالت در ایران، قیمت سنگ بازالت در کشور ما نسبت به سایر سنگهای ساختمانی پایین تر و مقرون به صرفه تر است . 

مطلب پیشنهادی: سنگ بازالت نما

قیمت سنگ بازالت - ماکو

کاربردهای سنگ بازالت در ساختمان سازی

کلام آخر

سنگ بازالت از جمله سنگ های کاربردی است که به صورت اسلب ، تایل و کیوبیک می توانید آن را در صنعت ساخت و ساز استفاده کنید. در پروژه های ساختمان سازی به دلیل استفاده زیاد از سنگ، قیمت سنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اطلاع از قیمت سنگ بازالت و سایر سنگها می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید . 

شرکت سنگ بازالت ماکو ؛ خرید سنگ بازالت با کیفیت بالا و قیمت مناسب

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و آندزیت است که به عنوان بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت، بازالت، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسین شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهی در مورد “عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *