سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم . اگر از علاقمندان به دکوراسیون داخلی هستید می توانید با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید .

از گذشته های دور تاکنون استفاده از شومینه در فصول سرد سال بسیار مرسوم بوده و سوخت آن نیز چوب هیزم بود . اما امروزه شومینه در آپارتمان ها بیشتر حالت تزئینی به خود پیدا کرده گرچه بعضی مواقع نیز از آن استفاده می شود .

البته در آپارتمان نمی توان از چوب برای سوخت شومینه استفاده کرد و اغلب آنها با گاز شهری کار می کنند . در ساخت شومینه می توان از سنگ استفاده نمود که یکی از سنگ های بسیار مناسب برای این کار سنگ بازالت است .

در ادامه با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید تا با مزیت سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه بیشتر آشنا شوید .

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - مراحل طراحی و ساخت

مراحل طراحی و ساخت شومینه

1- انتخاب سنگ مناسب برای ساخت شومینه

سنگ طبیعی یک انتخاب بسیار عالی برای ساخت شومینه است چرا که زیبایی عناصر طبیعی همچون سنگ و چوب همیشگی است و هیچ گاه ایجاد دلزدگی نمی کنند زیرا برگرفته از طبیعت هستند . انواع سنگ های گرانیت ، بازالت ، مرمریت ، مرمر ، لایم استون و … برای ساخت شومینه استفاده می شوند . سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه گزینه بسیار مناسبی است که نسبت به سایر سنگها مقرون به صرفه تر است.

2- انتخاب طرح مناسب ساخت شومینه 

بسته به این که دکوراسیون منزل شما کلاسیک است یا مدرن می توانید طرحی مناسب همان دکوراسیون برای شومینه خود انتخاب کنید . همچنین به ترکیب رنگ دکوراسیون هم باید دقت شود تا رنگ شومینه با رنگ سایر لوازم و عناصر موجود در دکوراسیون همخوانی درستی داشته باشد . سنگ بازالت دارای رنگ خاکستری روشن تا تیره است که با هر سبک و رنگی قابل هماهنگی است. یکی از دلایلی که سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه مناسب است همین رنگ خنثی سنگ بازالت است. 

3- انتخاب سازنده و نصاب مناسب 

در انتخاب سازنده و نصاب برای این کار دقت کنید چرا که کیفیت ساخت شومینه باید بالا باشد تا در اثر مرور زمان شومینه دچار مشکل نشده و ایجاد خطر نکند . ساخت شومینه بایستی از نظر استانداردهای ایمنی نیز مورد تایید قرار گیرد و خطر مسمومیت با گاز منوکسید کربن برای ساکنین وجود نداشته باشد .

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - انتخاب سنگ مناسب

انتخاب سنگ مناسب برای ساخت شومینه

شرکت سنگ بازالت ماکو که به صورت اختصاصی در زمینه استخراج و فروش سنگ بازالت فعالیت دارد به شما پیشنهاد می کند به قابلیت های سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه فکر کنید . در ادامه به شما می گوییم که چرا سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه بسیار عالیست.

مزایای سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

سنگ بازالت دارای مزایای زیادی در ساختمان سازی و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی است که به چند مورد آن اشاره می کنیم :

  • سنگ بازالت عایق حرارتی است و این باعث می شود در هنگام روشن بودن شومینه حرارت آن به دیواره های خارجی منتقل نشود و خطری خصوصا برای کودکان و حیوانات خانگی نداشته باشد .
  • استحکام ، دوام و تراکم بالای سنگ بازالت موجب می شود که با گذشت زمان سنگ کیفیت خود را از دست نداده و دچار ترک و شکستگی نشود .
  • قیمت سنگ بازالت در مقایسه با بسیاری سنگ های داخلی و وارداتی بسیار مناسب تر است .
  • سنگ بازالت که اغلب در طیف طوسی تیره تا روشن یافت می شود به دلیل خنثی بودن رنگ طوسی با همه رنگ ها قابل هماهنگی است و خصوصا برای افرادی که به سبک های مدرن علاقه دارند این رنگ برای ساخت شومینه بسیار شیک و لوکس است .

پیشنهاد ویژه بازالت ماکو : سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام 

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - مزایای سنگ بازالت

خرید بهترین سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

1 نظر در “سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *