سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت کف ، جایگزین سرامیک و کاشی

سنگ بازالت کف - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت کف چیست و چرا باید برای کف سنگ بازالت به کار ببریم؟

سنگ بازالت دارای مزایایی همچون جذب آب کم ، مقاومت بالا در برابر ساییدگی ، مقاوم در برابر فشارهای قوی ، هدایت الکتریکی ضعیف ، مقاومت در برابر خوردگی مواد اسیدی و … است .

قطعا به دلیل همین مزیت هاست که از سنگ بازالت بعنوان مصالح ساختمانی و سنگ تزئینی در دکوراسیون استفاده های فراوانی می شود . یکی از مصالح ساختمانی که نه تنها در داخل منازل بلکه بیشتر در فضای باز مانند حیاط ، پارکینگ ، پیاده رو و … به کار می رود سنگ بازالت کف است.

چرا سنگ بازالت برای کف ساختمان یا محوطه مناسب است؟ از سنگ بازالت کف در چه مکان هایی استفاده می شود؟ شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند . 

سنگ بازالت کف چیست ؟

بازالت در لاتین به سنگ سخت ترجمه می‌شود و یکی از بادوام‌ترین انتخاب‌های کف‌پوش سنگ بازالت کف است . در مقیاس سختی Mohs، یک ابزار اندازه گیری که میزان سختی یک ماده را در مقایسه با سایر سنگ های طبیعی تجزیه و تحلیل می کند ، رتبه هفت را دارد .

این مقاومت بالای فشاری و با دوام بودن مهمترین ویژگی یک کفپوش مناسب است که سنگ بازالت کف آن را دارد . از سنگ بازالت فقط برای کف کاربرد ندارد و در طراحی دکوراسیون و نمای ساختمان نیز استفاده می شود.

از آنجایی که بازالت فاقد کربنات کلسیم است ، بنابراین هنگام قرار گرفتن در معرض مواد اسیدی خورده نمی شود ، گزینه بسیار خوبی برای میز آشپزخانه است . علاوه بر این می تواند برای همه چیز از اطراف شومینه گرفته تا دیوارهای برجسته استفاده شود .

پروژه های سنگ بازالت کف و پله توسط بازالت ماکو

برای خرید و سفارش سنگ بازالت ، تراورتن و گرانیت با ما تماس بگیرید.

آیا سنگ بازالت کف لغزنده است؟

کاشی های بازالتی به خودی خود لغزنده نیستند ولی استفاده از یک سطح مناسب بر روی کاشی های بازالتی مقاومت در برابر لغزش را بیشتر می کند .

پرداخت خشن‌تر باعث می‌شود که مواد دارای سطح کمی آسیب دیده و ساییدگی صاف باشد و آن را به یک ماده ایده‌آل برای فضاهایی که نیاز به سطوح ضد لغزش دارند تبدیل می‌کند .

سنگ بازالت کف جایگزین کاشی به دلیل مقاومت حرارتی بالا

سنگ بازالت عایق حرارت است و به مقاومت بالا در دماهای زیاد معروف است . به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه ها و یا فضاهای باز در معرض نور و حرارت مستقیم خورشید می باشد .

دلایل جایگزین سنگ بازالت کف به عنوان کاشی

بازالت علاوه بر سختی فوق‌العاده ، غیر متخلخل است که تمیز کردن آن را آسان می‌کند و نشت‌های ناخواسته یا سایر مایعات سطحی را می‌توان به راحتی تخلیه کرد و آن را برای محیط‌های تجاری و صنعتی ایده‌آل می‌کند .

کاشی کف بازالت - مزایای کاشی بازالت

آیا بازالت برای کف حمام خوب است ؟

سنگ آهک و بازالت دو مورد از قوی ترین و همه کاره ترین سنگها هستند . کاشی ‌های بازالتی کاربردی و سخت‌گیر ، به‌ خوبی روی کف‌ها و حتی در فضاهای بیرونی کار می‌کنند ، در حالی که کاشی ‌های سنگ آهک برای آب ‌پاشی آشپزخانه یا حمام عالی هستند .

چگونه کفپوش بازالت را تمیز کنیم ؟

هم تمیز کردن معمولی روزانه و هم تمیز کردن ماهیانه بازالت را می توان انجام داد . این نوع تمیز کردن را می توان با استفاده از یک سطل آب و دستمال انجام داد ، در حالی که جاروبرقی مرطوب / خشک برای تمیز کردن طبقات بزرگ مفید است .

آیا بازالت به راحتی خراشیده می شود ؟

بازالت یک سنگ سخت است به این معنی که در استفاده معمولی به راحتی خراشیده نمی شود . به دلیل رنگ زغالی تک رنگ تا سیاه می تواند در کاربردهای متعدد هم در صنعت مسکونی و هم در صنعت تجاری استفاده شود . به دلیل شکل گیری آتشفشانی ، می تواند مقادیر زیادی گرما را نیز تحمل کند .

سنگ بازالت به شکل کاشی و تایل

یک سنگ طبیعی آتشفشانی در قالب کاشی های بازالتی ، ظرافت و سادگی را به هر خانه ای با سبک شیک و منحصر به فرد هدیه می دهند . آنها برای فضاهای مدرن و امروزی عالی هستند .

کاشی‌ها که در یک محیط آتشفشانی با دمای بالا شکل گرفته‌اند ، ماندگاری طولانی دارند ، به سختی خورده می‌شوند و عمری طولانی دارند . سختی و دوام بالا آنها را برای مناطق پر رفت و آمد خانه ایده آل می کند .

کاشی کف بازالت - استفاده از کاشی بازالت

کلام آخر

کاشی ها یا دال های بازالتی مواد کاربردی کفپوش هستند . آنها نازک هستند ، دوام مناسبی برای کاربردهای تجاری دارند و می توان آنها را برای ایجاد محصولات شخصی سازی شده بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتریان تکمیل کرد .

اگرچه سنگ بازالت دارای سرعت جذب نسبتا بالایی است ، اما می توانید آن را در مناطق مرطوب متناوب نصب کنید . با این حال ، استفاده از این کاشی ها را در مناطق کاملاً مرطوب نظیر شمال کشور توصیه نمی کنیم .

بسیاری از فضاهای تفریحی بزرگ مانند سالن های غذاخوری به دلیل کیفیت کم نگهداری ، دارای کف بازالت هستند زیرا این سنگ چندان نیازی به نگهداری ندارد . بر خلاف سنگ های دیگر ، خنثی بودن و سادگی بازالت آن را کاملا با هر فضایی سازگار می کند . سایه های مختلف خاکستری آن هرگز با سنگ های رنگی دیگر در همان فضا ناهماهنگی ایجاد نمی کند .

مرکز فروش سنگ بازالت کف

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ بازالت و گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *