سنگ بازالت, مقالات

کاربرد سنگ بازالت برای آشپزخانه

سنگ بازالت برای آشپزخانه - شرکت سنگ بازالت ماکو

استفاده از سنگ بازالت برای آشپزخانه چند سالی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سنگ بازالت یک سنگ آتشفشانی مقاوم و بادوام است که می تواند گزینه خوبی برای آشپزخانه باشد . کانتر آشپزخانه ، پیشخوان و سطح روکابینتی ها یکی از مکانهای پرمصرف در آشپزخانه محسوب می شود که بایستی در برابر رطوبت ، حرارت ، فشار و ضربه مقاوم باشد .

سنگ بازالت همه این ویژگی ها را دارد و علاوه بر این با قیمت مناسبی می توانید آن را تهیه کنید . رنگ و بافت ساده این سنگ موجب دلزدگی در طولانی مدت نمی شود و از مد نمی افتد و با هر رنگی در آشپزخانه قابل هماهنگ شدن است .

با شرکت سنگ بازالت ماکو در این مقاله همراه شوید تا بیشتر در مورد سنگ بازالت برای آشپزخانه بدانید .

کاربرد سنگ بازالت برای آشپزخانه

رنگ تیره طبیعی بازالت موجب می شود که با انواع سبک های طراحی ، از مدرن تا سنتی همخوانی داشته باشد . این سنگ بسیار متراکم و قوی است (مثل کوارتز) به همین دلیل سنگ بازالت برای آشپزخانه یک گزینه قابل اعتماد است. بازالت همچنین در برابر حرارت مقاوم است و برای مناطقی که تابه ها یا ظروف داغ قرار می گیرند ، انتخاب خوبی است.

البته مصارف سنگ بازالت برای آشپزخانه تنها به کانترتاپ محدود نمی شود و از این سنگ می توان در کف آشپزخانه ، دیوار بین کابینتی ، سینک ، سنگ روی جزیره ، ظروف آشپزخانه و … نیز استفاده کرد. 

برای دریافت مشاوره و سفارش خرید سنگ بازالت با ما تماس بگیرید.

سنگ بازالت برای آشپزخانه - کانتر آشپزخانه

بهترین اسلب های سنگی برای کانتر آشپزخانه کدامند ؟

درست است که سنگ گرانیت به دلیل زیبایی و مقاومت بالایی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه محسوب می شود ولی سنگ های دیگری نیز هستند که می توانند بعنوان کانتر یا میز روی کابینت استفاده شوند .

سنگ بازالت ، کوارتزیت ، سنگ مرمر و دولومیت از دیگر سنگهایی هستند که از اسلب آنها برای کانتر آشپزخانه می توان استفاده کرد و قیمت کمتری هم نسبت به سنگ گرانیت دارند .

آیا میزهای از جنس سنگ بازالت برای آشپزخانه خوب است؟

سنگ بازالت یک سنگ آذرین و آتشفشانی است که از دوران روم در معماری استفاده می‌شد . بازالت مانند گرانیت با دوام است و ویژگی‌هایی مشابه سنگ آهک دارد .

سنگ بازالت با رنگ‌های زیبا و خنثی‌اش یک انتخاب عالی برای مواد داخلی یا بیرونی میز است و می‌تواند در مکانهایی که آفتاب گیر است نیز مورد استفاده قرار گیرد بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود . پس در پاسخ به این سوال که آیا میز از جنس سنگ بازالت برای آشپزخانه خوب است باید گفت صد البته !

آیا سنگ بازالت به راحتی تمیز می شود ؟

معمولاً برای تمیز کردن سنگ بازالت فقط به آب گرم نیاز دارید . از استفاده از آب نمک یا مواد شیمیایی خودداری کنید ، مگر اینکه به طور خاص برای استفاده روی بازالت تجویز شده باشد .

گرچه سنگ بازالت برای آشپزخانه سنگ بسیار مقاومی است ولی مواد شیمیایی می تواند در طولانی مدت از کیفیت آن کم کنند و ظاهر سنگ را دستخوش تغییرات ناخوشایند کند . پس با عدم استفاده از پاک کننده های اسیدی نه تنها به سنگ بازالت بلکه به ریه های خود هم رحم کنید!

مطلب مرتبط:

سنگ بازالت یا سنگ مرمر ؟

سنگ بازالت برای آشپزخانه - میز آشپزخانه

سنگ بازالت برای آشپزخانه چه مزایایی دارد ؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد سنگ بازالت به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که در مقابل فشار و ضربه دارد گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه است . همچنین بازالت در برابر رطوبت و مواد شوینده نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد .

رنگ سنگ بازالت هم یکی دیگر از مزایای این سنگ است که به صورت طوسی یا خاکستری روشن تا تیره وجود دارد و گویا سنگ بازالت برای آشپزخانه های امروزی ساخته شده است.

دیگر مزیت بزرگ سنگ بازالت برای آشپزخانه قیمت مناسب و مقرون به صرفه این سنگ است که در مقایسه با سایر سنگها ، خصوصا سنگهای وارداتی بسیار پایین تر است . 

آیا سنگ بازالت برای آشپزخانه سنگ محکمی است؟

بازالت سنگ بسیار قوی است . مقاومت فشاری نامحدود آن از 5000 تا 25000 پوند بر اینچ مربع است . اگرچه سختی رسمی برای بازالت به دلیل ترکیب معدنی متغیر آن وجود ندارد ، اما معمولاً در مقیاس سختی حدود 5 تا 6 است . پس با خیال راحت می توانید از این سنگ قوی و محکم در کانترتاپ خود استفاده کنید و نگران شکستن آن در اثر گرما ، سرما و فشار و ضربه نباشید. 

 

مطلب مرتبط:

سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال

سنگ بازالت برای آشپزخانه - سنگ بین کابینتی

ترمیم و نگهداری سنگ بازالت برای آشپزخانه به چه صورت است؟

ترمیم و نگهداری می تواند شامل تمیز کردن عمیق اسکراب و آب بندی سالانه باشد . اگر بازالت فرسوده شده باشد ، می‌توان بازالت را با ساینده‌های الماسی سنگ‌زنی و جلا داد .

در صورت مشاهده لکه های تیره بر روی سطح بازالت برای آشپزخانه می توان با استفاده از سیستم ضماد کننده این لکه ها را پاک کرد تا رنگ تیره نمایان شود .

بازالت سنگی متمایز است که به راحتی می توان از آن مراقبت کرد . این یک گزینه عالی برای کانتر تاپ در آشپزخانه شما و همچنین کف لابی است .

مطلب مرتبط:

سنگ بازالت پله

خرید سنگ بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است . این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها و خرید سنگ بازالت با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *