سنگ بازالت, مقالات

استفاده از سنگ بازالت در پله

استفاده از سنگ بازالت در پله - شرکت سنگ بازالت ماکو

استفاده از سنگ بازالت در پله موضوعی است که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم . شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

پله نوعی طراحی خاص ساختمانی است که برای پل زدن یک شکاف عمودی بزرگ بین دو سطح استفاده می شود و با تقسیم شکاف به قطعات عمودی کوچکتر ساخته می شود . به طور سنتی ، پله ها بیشتر از چوب ، سنگ و فلز ساخته می شوند . ولی امروزه جدای از مصالح سنتی ، مصالح نوآورانه و مدرن هم در ساخت پله به کار می روند .

در ساخت و سازهای مسکونی مدرن ، همراه با ورود مصالح جدید ، برخی افراد همچنان شیفتگی منحصر به فرد خود را برای استفاده از انواع سنگ‌ها برای ساخت پله مانند روکش‌های سنگ طبیعی ، سنگ فرش‌های سنگ طبیعی و غیره حفظ می‌کنند تا زیبایی طبیعی پله‌ها را افزایش داده و چشم بینندگان را خیره کنند .

امروز ما اینجا هستیم تا شما را با پله های سنگی و اختصاصا استفاده از سنگ بازالت در پله آشنا کنیم . بنابراین اجازه دهید با انواع سنگ های مورد استفاده برای ساخت پله های سنگی شروع کنیم .

مقاله پیشنهادی : ویژگی های سنگ بازالت 

سنگ بازالت در پله - ساخت پله های سنگی

انواع سنگ های مورد استفاده برای پله های سنگی

انواع مختلفی از سنگ ها بسته به در دسترس بودن محلی ، بودجه و دفعات استفاده و نیاز به نگهداری در ساخت پله استفاده می شوند . انواع سنگهای مورد استفاده در پله به شرح زیر است :

  • سنگ دگرگونی
  • سنگ رسوبی
  • سنگ آذرین
  • سنگ مصنوعی

اجازه دهید با معرفی اولیه این نوع سنگ ها شروع کنیم و نگاهی به نحوه استفاده از آنها برای ساخت پله های سنگی بیاندازیم .

1- سنگ دگرگونی 

یک سنگ دگرگونی در یک فرآیند طولانی و طبیعی از یک نوع سنگ به نوع دیگری از سنگ تبدیل می شود که این فرآیند در اثر گرما ، فشار و مواد معدنی ایجاد می شود . تفاوت در یک سنگ می تواند تغییر بافت یا تغییر رنگ باشد .

بهترین نمونه ‌از سنگ‌های دگرگونی که برای ساخت پله‌ های سنگی استفاده می‌ شوند سنگ مرمر است که علاوه بر پله مصارف گوناگون دیگری نیز در ساختمان دارد که از آن جمله می توان به کف پوش ، دیوار راه پله ، دیوار پارکینگ ، دیوار تی وی وال و … اشاره کرد .

2- سنگ رسوبی

سنگ رسوبی به سنگی می گویند که در اثر ته نشین شدن مواد داخل آب به مرور زمان تشکیل شده است . این سنگها لایه لایه هستند و از آنها در ساخت خانه ها ، جاده ها ، کانال های آب ، تونل ها و … استفاده می شود . ماسه سنگ و سنگ آهک نمونه هایی از سنگ های رسوبی هستند .

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز 

سنگ بازالت در پله - سنگ بازالت

3- سنگ آذرین

سنگ گرانیت و بازالت یکی از پرکاربردترین انواع سنگ طبیعی و از نوع آذرین است . هر دو این سنگها سخت ، بادوام ، ماندگار ، ضد باکتری و مقاوم در برابر لکه است و نگهداری آن آسان است .

این سنگ در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها موجود است . بنابراین می توانیم از سنگ گرانیت و بازالت به عنوان پله استفاده کنیم . 

4- سنگ مصنوعی

یک سنگ مصنوعی با مخلوط کردن پودر مرمر ، رزین و رنگدانه و سپس ریخته گری برای تشکیل یک بلوک تولید می شود .

برای خروجی نهایی اسلب ها ، قرار است اسلب ها از عملیات های مختلفی مانند برش ، کالیبراسیون ، سنگ زنی و پرداخت عبور کنند . امروزه این نوع سنگ نیز در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد است .

استفاده از سنگ بازالت در پله

سنگ بازالت تیره رنگ و ریزدانه است و با برش بازالت به ابعاد و اندازه و شکل مورد نیاز می توان از آن در پله ها استفاده کرد . استفاده از سنگ بازالت در پله به قرنهای گذشته برمی گردد و امروزه نیز همچنان از بازالت در ساخت پله استفاده می شود . پله های بازالت دارای طیف رنگی از خاکستری زغالی تا سیاه هستند .

یک سطح شعله ور و منحصر به فرد با بافت سبک ، سطحی مقاوم در برابر لغزش ارائه می دهد که مکمل دکوراسیون محوطه است . این یک انتخاب ایده آل برای نصب پله های فضای باز چه در باغ و چه در نزدیکی اطراف استخر می باشد .

مطالعه بیشتر : خرید سنگ نما ارزان قیمت 

سنگ بازالت در پله - سنگ رسوبی

مزایای استفاده از سنگ بازالت در پله

  • داشتن رنگ زیبا ، ساده و جذاب طیف طوسی و خاکستری 
  • جلوگیری از لیز خوردن به دلیل داشتن سطوح زبر و غیرصیقلی 
  • دارا بودن مقاومت فشاری بالا 
  • مقاومت در برابر گرما ، رطوبت و ضربه 
  • مقاومت بالا در برابر شوینده های گوناگون 
  • تمیز کردن راحت تنها با یک دستمال یا تی نم دار 
  • قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با دیگر سنگ ها 
  • قابلیت تراشکاری و برشکاری در طرحهای گوناگون 

استفاده از سنگ بازالت در پله با خرید از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است . این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ بازالت ، آندزیت و گرانیت را  انجام می دهد . 

چنانچه قصد استفاده از سنگ بازالت در پله را دارید پیشنهاد می کنیم با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید. برای مشاهده محصولات و نمونه پروژه های ما به سایت سری بزنید. همچنین از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهی در مورد “استفاده از سنگ بازالت در پله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *