بازالت چرمی, سنگ بازالت, مقالات

بازالت چرمی سیاه چیست و کاربردهای آن کدامند؟

بازالت چرمی سیاه شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت از انواع سنگ های آذرین است که از خنک شدن سریع ماگمای مذاب فوران شده از کوه آتشفشان در مجاورت هوای سرد ایجاد می شود. این فرآیند به دلیل سرعتی که دارد موجب می شود که سنگ تولید شده تیره رنگ، ریزدانه و مقاوم به حرارت بالا باشد. سنگ بازالت پس از استخراج از معادن به کارخانجات فرآوری سنگ فرستاده می شوند تا طی فرآیندهایی مناسب ساخت و ساز و صنعت شوند.

یکی از انواع سنگ بازالت که کاربردهای زیادی نیز برای ما دارد سنگ بازالت چرمی سیاه است که در این مقاله قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم. پس تا پایان این مطلب با شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن بزرگ سنگ بازالت، گرانیت و آندزیت در شهر ماکو و همچنین کارخانجات فرآوری همراه باشید.

بازالت چرمی سیاه خرید بازالت سیاه

ظاهر سنگ بازالت چرمی سیاه چگونه است؟

همانطور که از نام سنگ بازالت چرمی سیاه پیداست باید ظاهری شبیه چرم پرداخت شده گاو و گوسفند داشته باشد. ظاهر چرم غیریکنواخت همراه با خطوط ریز و نامنظم است که در ظاهر دارای یک نظم کلی فرای بی نظمی های کوچک است. اغلب سنگ های بازالت در رنگ های تیره دیده می شوند که در حیطه رنگی طوسی و خاکستری روشن تا تیره هستند اما در برخی مناطق بازالت سیاه نیز فراوان به چشم می خورد.

سنگ بازالت چرمی سیاه به دلیل زیبایی و یکنواختی رنگ تیره مشکی و مقرون به صرفه بودن قیمت از محبوبیت زیادی در میان سازندگان بنا برخوردار است. ظاهر زیبا و طبیعی این سنگ موجب می شود که اغلب از آن در حالت های بی شکل و با اشکال نامنظم در دیوارها و کف حیاط ، روف گاردن ، باغچه و … استفاده شود.

اما این به معنی آن نیست که انواع فرآوری سنگ بازالت از قبیل شیاردار کردن ، برش های کیوب و اسلب از آن تولید نشود. بسته به نیاز مشتریان می توان انواع فرآوری را بر روی بازالت چرمی سیاه انجام داد.

بازالت چرمی سیاه ظاهر سنگ بازالت سیاه چرمی

کاربردهای سنگ بازالت چرمی سیاه

از سنگ بازالت چرمی سیاه در صنعت ساخت و ساز استفاده های فراوانی می شود. این سنگها عمدتا به صورت اسلب ، کاشی و سنگ مکعبی در کارخانجات فرآوری سنگ بازالت برش خورده و آماده استفاده در ساخت و ساز می شوند. برخی از مدل های سنگ بازالت چرمی نیز به صورت بی شکل برای سنگفرش حیاط ، باغ ، ویلا و پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرد.

بازالت چرمی مشکی در شکلها و اندازه های گوناگون موجود است که بنا به درخواست مشتری سورت می شود. این سنگها نسبت به سایر انواع فرآوری سنگ بازالت سبک وزن هستند که علت آن ضخامت کمتر آن نسبت به وسعت است. سنگ بازالت چرمی نیز همچون انواع دیگر سنگ بازالت از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است.

همین امر موجب شده که از این سنگ بعنوان سنگفرش استفاده شود تا بتواند فشار وزن اتومبیل ها و رفت و آمد افراد را تحمل کند. سنگ بازالت چرمی همچون نامش ظاهری چرم گونه دارد و سطح آن ناصاف و غیر صیقلی است. همین موضوع یکی از مزایای این سنگ برای استفاده در مکان های مرطوب نظیر اطراف استخرهاست که احتمال لیز خوردن افراد در آن زیاد است.

همچنین در کارخانجات فرآوری سنگ بازالت می توان با سندبلاست کردن یا سنگ زنی خشن سطح این نوع سنگ را زبرتر کرد. از سنگ بازالت در شهرهایی که رطوبت بالایی دارند نظیر شهرهای حوزه دریای خزر و یا جنوب کشور می توان به خوبی بهره برد چرا که مقاومت به رطوبت و تغییرات دما در این سنگ بسیار زیاد است.

از طرفی سنگ بازالت عایق صوتی و حرارتی است و این مزیت برای ساختمان های کنونی مزیت بزرگی محسوب می شود. از سنگ بازالت چرمی سیاه می توان در محوطه سازی باغ به خوبی استفاده کرد. عنصر طبیعی سنگ با رنگ مشکی زیبای آن در ترکیب با رنگ چوب و گیاهان سبز می تواند منظره ای زیبا و بکر ایجاد کند.

بازالت چرمی سیاه خرید عمده و جزئی سنگ بازالت

یکی دیگر از کاربردهای سنگ بازالت چرمی سیاه استفاده در تصفیه آب آکواریوم هاست. همچنین از تکه های این سنگ می توان در کف آکواریوم های بزرگ برای زیبایی بیشتر استفاده کرد.

احتمالا ویدیوهایی را دیده اید که فردی در دل طبیعت با استفاده از یک تخته سنگ بر روی آتش اقدام به پخت و پز می کند. سنگ بازالت چرمی سیاه از آنجا که مقاومت حرارتی بالایی دارد می تواند بعنوان یک ظرف طبیعی برای پخت و پز در طبیعت استفاده شود. این سنگ اگر به خوبی با آب شسته شود و روی حرارت آتش قرار بگیرد از هرگونه آلودگی و مواد شیمیایی به دور است و بهترین گزینه برای کباب کردن انواع گوشت و پختن سبزیجات است.

شاید به همین دلیل است که ظروف سنگی زیادی با سنگ بازالت ساخته و به بازار عرضه می شود. یکی دیگر از استفاده های سنگ بازالت چرمی سیاه در طب سنتی است.

در سالن های ماساژ اغلب از گرم کردن سنگ و گذاشتن این سنگها بر روی چاکراهها و اندامهای بدن بسیاری از دردهای عضلانی را بهبود داده و احساس خوشایندی به ماساژ گیرنده می دهند.

مقاله پیشنهادی : آیا سنگ بازالت برای فنگشویی مناسب است؟

بازالت چرمی سیاه ماساژ درمانی با سنگ

کلام آخر

در این مقاله با سنگ بازالت چرمی سیاه آشنا شدیم و کاربردهای آن را برشمردیم. چنانچه در کار ساخت و ساز هستید و یا پروژه ای شخصی برای خود دارید می توانید از شرکت سنگ بازالت ماکو اقدام به خرید عمده و جزئی انواع سنگ بازالت از جمله بازالت چرمی مشکی داشته باشید. سایر انواع سنگ گرانیت و آندزیت نیز در این شرکت به فروش می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی های لازم با کارشناسان شرکت سنگ بازالت ماکو در تماس باشید.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ های بازالت ، گرانیت ، آندزیت و … از درب معدن و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه سالهاست که در خدمت هموطنان محترم می باشد .

این شرکت با حذف واسطه ها توانسته قیمت ها را پایین نگهداشته و از این جهت خدمتی دیگر به مشتریان وفادار خود نماید . جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه خرید سنگ بازالت می توانید با کارشناسان ما در این شرکت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *