بازالت اسکرچ, بازالت شیاردار, سنگ بازالت, مقالات

تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار

تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار شرکت سنگ بازالت ماکو

تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار

سنگ بازالت در صنعت ساختمان کاربردهای فراوانی دارد و به دلیل وفور آن در کشور از قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سایر سنگها برخوردار است. سنگ بازالت پس از استخراج از معدن بصورت کوپ های بزرگ به کارخانجات فرآوری منتقل می شود تا طی فرآیندهایی برای استفاده در ساختمان آماده شود. از فرآوری های سنگ بازالت می توان به سنگ بازالت اسکرچ، بازالت شیاردار، بازالت چرمی، بازالت بوش همر، بازالت سابیده هوند، بازالت کیوبیک، اسلب بازالت و … اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم به موضوع تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار که از پرطرفدارترین انواع فرآوری سنگ بازالت است بپردازیم. شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ بازالت، آندزیت و گرانیت و دارنده معادن و کارخانجات فرآوری سنگ بازالت شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

سنگ بازالت اسکرچ چیست؟

قبل از اینکه به بیان تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار بپردازیم باید با این سنگها آشنا شویم. سنگ بازالت اسکرچ از انواع فرآوری سنگ بازالت است که به وسیله دستگاههای مخصوص در کارخانجات فرآوری خراش هایی روی سنگ ایجاد می شود. این خراشها برای ایجاد بافت و تکسچر در سنگ و افزایش زیبایی و همچنین ضد لغزنده شدن سطح آن انجام می شود. این خطوط معمولا ریز، نامنظم و کم عمق است. البته با نظر سفارش دهنده می توان خطوط را بیشتر و پرتراکم تر یا کمتر کرد.

تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار قیمت بازالت اسکرچ

بازالت شیاردار چیست؟

بازالت شیاردار نیز از انواع دیگر فرآوری سنگ بازالت است. در بازالت شیاردار خطوط افقی یا عمودی با نظم در کنار هم قرار می گیرند و بافتی راه راه ایجاد می کنند. این خطوط بسته به سفارش مشتری می توانند نزدیک به هم یا دورتر باشند و یا عمق آنها کمتر یا بیشتر باشد. از بازالت شیاردار در نمای خارجی، نمای داخلی، تی وی وال، سنگفرش حیاط و پیاده رو، راهرو و راه پله ، پارکینگ و رمپ، استخر، حمام و سرویس بهداشتی و … استفاده می شود. به دلیل ایجاد شیار روی سنگ سطح آن لغزندگی خود را از دست می دهد و امنیت لازم را در محیط های مرطوب نظیر استخر، سرویس بهداشتی و حمام خواهد داشت.

تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار خرید بازالت اسکرچ

تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار

با توجه به تعاریفی که از بازالت اسکرچ و شیاردار کردیم می توان به تفاوت های آنها پی برد. بازالت اسکرچ در مقایسه با بازالت شیاردار از خطوط ریزتر و نامنظم تری برخوردار است. همچنین عمق خطوط و خراشها در مقایسه با بازالت شیاردار کمتر است.

بازالت شیاردار خطوطی منظم و عمیق تر دارد که می توان فواصل خطوط را بیشتر یا کمتر کرد. این دو نوع سنگ بازالت از نظر ماهیت و رنگ تفاوتی با هم ندارند و تنها الگوی خراشهایی که با دستگاه روی آنها ایجاد می شود با هم تفاوت دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع فرآوری سنگ را مطالعه کنید. 

تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار خرید با تخفیف ویژه

کاربردهای سنگ بازالت اسکرچ و شیاردار

سنگ بازالت به دلیل ماهیت آتشفشانی که دارد از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردار است. پس به راحتی می توان از آن در محیط های گرم و داغ استفاده کرد. از طرفی این سنگ مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد پس در محیط های مرطوب نیز می توان از آن استفاده کرد. در اینجا با چند نمونه از کاربردهای سنگ بازالت اسکرچ و شیاردار آشنا می شویم:

  • استفاده در نمای خارجی ساختمان ها
  • استفاده در کف، دیوار و رمپ پارکینگ
  • استفاده در تی وی وال
  • استفاده در پله و راه پله
  • استفاده در سرویس بهداشتی و حمام
  • استفاده در استخرها
  • استفاده بعنوان سنگفرش پیاده روها
  • و …
تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار فروش عمده و جزئی

کلام آخر

در این مقاله با تفاوت بازالت اسکرچ و شیاردار آشنا شدیم و با کاربردهای آنها در ساختمان آشنا شدیم. چنانچه قصد خرید انواع سنگ بازالت از نوع اسکرچ، شیاردار، بوش همر، سابیده، کیوبیک، اسلب، چرمی، نسابیده و … را دارید کافیست با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید. کارشناسان ما در این مجموعه شما را در انتخاب و خرید مناسب راهنمایی می کنند.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ های بازالت ، گرانیت ، آندزیت و … از درب معدن و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه سالهاست که در خدمت هموطنان محترم می باشد .

این شرکت با حذف واسطه ها توانسته قیمت ها را پایین نگهداشته و از این جهت خدمتی دیگر به مشتریان وفادار خود نماید . جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه خرید سنگ بازالت می توانید با کارشناسان ما در این شرکت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *