سنگ بازالت, مقالات

آیا سنگ بازالت برای فنگشویی مناسب است؟

سنگ بازالت برای فنگشویی شرکت سنگ بازالت ماکو

آیا سنگ بازالت برای فنگشویی مناسب است؟ فنگشوئی نوعی تمرین باستانی چینی برای ایجاد تعادل و هماهنگی بین نیروها در محیط در جهت ارتقاء رفاه، ثروت و خوشبختی است. در فنگشویی عناصر پنجگانه ای وجود دارد که موقعیت جغرافیایی آنها و همچنین ترتیب قرارگیری آنها موجب ایجاد چرخه های فنگشویی می گردد. این عناصر پنجگانه شامل آتش ، خاک، آب ، چوب و فلز می باشد.

عنصر خاک یا زمین در چیدمان فنگشویی به صورت اشیائی که با خاک ساخته میشوند نظیر سفال، آجر و … و یا سنگ طبیعی استفاده میشود. حال باید ببینیم آیا هر نوع سنگی برای این منظور مناسب است؟ آیا سنگ بازالت برای فنگشویی مناسب است؟ برای اطلاع از پاسخ این سوالات در ادامه با شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده عمده و جزئی سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت همراه باشید.

فنگشویی چیست؟

در فنگشویی اعتقاد بر این است که اجسام با توجه به عنصر خود می توانند موجب سه چرخه سازنده ، مخرب و خنثی کننده شوند. چرخه سازنده طوری است که در جهت چرخش عقربه های ساعت اول باید آب قرار گیرد ، سپس چوب ، آتش ، خاک و فلز .

ترتیب قرار گیری این عناصر به این دلیل است که هر یک موجب تشکیل و بقاء عنصر دیگر می شود مثلا آب درختان را رشد می دهد و تولید چوب می کند، چوب خوراک آتش را فراهم می آورد. آتش پس از سوختن تبدیل به خاک و خاکستر می شود. از خاک فلزات تولید می شوند و فلزات پس از ذوب شدن به شکل آب در می آیند.

چرخه خنثی کننده که به آن تحلیل برنده هم می گویند همین ترتیب است ولی برخلاف عقربه های ساعت یعنی اول آب ، بعد فلز ، خاک ، آتش و در آخر چوب. اگر این چرخه بهم بخورد و یا یکی از عناصر کم و زیاد شود چرخه مخرب شکل می گیرد. در چرخه مخرب آب موجب خاموش شدن آتش میشود ، آتش موجب ذوب فلزات میشود، فلز به صورت اره چوب را می برد و چوب خاک را فرسوده می کند و در نهایت خاک موجب آلودگی آب می شود.

در چیدمان فنگشویی هر اتاق یا محل خانه یا محل کار باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد و ترتیب قرارگیری عناصر رعایت شود تا انرژی فضای کار یا زندگی جریان داشته و ایجاد حس مثبتی در افراد نماید.

سنگ بازالت برای فنگشویی استفاده از فنگشویی در منزل

آیا سنگ بازالت برای فنگشویی مناسب است؟

در پاسخ به سوال آیا سنگ بازالت برای فنگشویی مناسب است؟ باید گفت بله. اگر به اشیاء و مجسمه های باستانی خصوصا در فرهنگ چین که زادگاه فنگشویی است نظری بیفکنیم به وضوح می توانیم استفاده از سنگ بازالت در مجسمه ها را شاهد باشیم. این نشان دهنده آن است که این سنگ عنصر بسیار مناسبی است که نمایانگر خاک در فنگشویی است.

کما اینکه اگر سنگ به صورت پودر در آید همان خاکی است که موجب بارور شدن گل و گیاه می شود و از طرفی فلزاتی در آن موجود است که قابل استخراج است. شاید در در دکوراسیون مدرن و یا مینیمال متوجه قرارگیری چند قطعه سنگ از نوع بازالت یا سایر سنگها شده باشید که دلیل آن را ندانید.

سنگها نماد عنصر خاک در فنگشویی هستند که موجب زیبایی دکوراسیون داخلی هم می شوند. در واقع سنگها انرژی های بالایی دارند که می توانند بر محیط اطراف خود تاثیرگذار باشند.

سنگ بازالت برای فنگشویی عناصر فنگشویی

روشهای استفاده از سنگ بازالت در فنگشویی

در بالا اشاره ای مختصر به نحوه استفاده از بازالت در فنگشویی شد . در اینجا به چند نمونه از روشهای استفاده از سنگ بازالت در فنگشویی می پردازیم:

مجسمه های بازالتی

استفاده از مجسمه هایی که از سنگ بازالت تراشیده شده اند در مکان های عمومی نظیر معابد و کلیساها و منازل از گذشته مرسوم بوده است. اکنون نیز استفاده از مجسمه های بازالتی علاوه بر زیبایی طبیعی می تواند انرژی آرامبخشی به فضا دهد و نماد طبیعت در محیط کار و یا زندگی ما باشد.

کاشی بازالتی

در طراحی فنگشویی می توان به صورت کاشی بازالتی از عنصر سنگ و خاک استفاده کرد. دیواری که از سنگ بازالت است ، کاشی کف بازالتی و ستون های بازالتی نمونه هایی از استفاده از سنگ بازالت بصورت کاشی بازالتی است. رنگ خنثی خاکستری و طوسی سنگ بازالت علاوه بر تاثیرات فنگشویی می تواند حس لوکس بودن و آرامش را به محیط القاء کند.

جواهرات بازالتی

در علم فنگشویی حتی استفاده کردن از جواهراتی که با سنگ بازالت تولید شده اند می تواند تعادل انرژی بدن را موجب شود. همه سنگها دارای خواص و انرژی هایی هستند که امروزه ثابت شده است و سنگ بازالت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دکور کردن باغ با سنگ بازالت

امروزه استفاده از سنگ بازالت در فضاهای بیرونی نظیر حیاط ، روف گاردن، پاسیو ، تراس و بالکن بسیار مورد استقبال واقع شده است. سنگ بازالت با ظاهر طبیعی در ترکیب با عناصری نظیر چوب و گیاه می تواند فضایی دلنشین برای استراحت شما ایجاد کند. به همین منظور از سنگ بازالت در پارکهای عمومی نیز استفاده های زیادی می شود چرا که حس آرامش را به محیط القاء می کند.

سنگ بازالت برای فنگشویی مزایای سنگ بازالت در فنگشویی

مزایای سنگ بازالت برای فنگشویی

  • ارتقاء هماهنگی و تعادل محیط
  • تثبیت انرژی
  • افزایش انرژی مثبت
  • اضافه کردن زیبایی طبیعی به فضا و دکوراسیون
  • ایجاد حس محافظت و قدرت
  • افزایش تمرکز و وضوح
  • کاهش استرس و افزایش آرامش

کلام آخر

در این مقاله با تاثیرات سنگ بازالت برای فنگشویی آشنا شدیم. این سنگ کاربردهای بسیاری در ساختمان سازی ، کشاورزی و صنعت نیز دارد. برای آشنایی بیشتر با سنگ بازالت می توانید به قسمت پروژه های سنگ بازالت در سایت شرکت سنگ بازالت ماکو مراجعه نمایید.

خرید سنگ مناسب از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ بازالت و گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *