سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟

سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ | سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ سنگ بازالت یک سنگ طبیعی فوق العاده سخت و یکی از فراوان ترین سنگ های روی زمین است. حتی در مریخ ، مقادیر زیادی بازالت وجود دارد. تقریباً در هر جایی که آتشفشانی وجود داشته باشد، بازالت را پیدا خواهید کرد.

بازالت معمولاً به دلیل کانی‌ پیروکسن تیره رنگ ، خاکستری تیره تا سیاه است ، اما می‌تواند طیف وسیعی از سایه را نشان دهد . برخی از بازالت ها به دلیل محتوای بالای پلاژیوکلاز کاملاً روشن هستند و گاهی اوقات آنها را به عنوان لوکوبازالت توصیف می کنند. سنگ بازالت در ساختمان سازی ، صنعت و … کاربرد دارد.

امروزه استفاده از سنگ بازالت در ساختمان های مدرن بسیار رایج شده است. حال باید دید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ اگر در انتخاب رنگ سنگ بازالت دچار تردید هستید و نیاز به راهنمایی دارید با شرکت سنگ بازالت ماکو به شماره ۰۹۱۲۸۲۸۲۹۱۲ تماس بگیرید.

انواع رنگ های سنگ بازالت

اگر بخواهیم در مورد رنگ سنگ بازالت دست به انتخاب بزنیم باید ببینیم که دست ما برای انتخاب چقدر باز است تا بعد بپرسیم که سنگ بازالت چه رنگی بخریم؟ سنگ بازالت در رنگ بندی طوسی یا خاکستری از روشن تا تیره و همچنین مشکی دیده می شود. در واقع رنگ سنگ بازالت در محدوده رنگهای خنثی قرار دارد. ویژگی رنگ های خنثی این است که با هر رنگی قابلیت هماهنگ شدن دارند و با هر دو دسته رنگهای گرم و سرد می توان آن ها را ترکیب کرد.

سنگ بازالت چه رنگی بخریم - سینک ظرفشویی از سنگ بازالت

آشنایی بیشتر با سنگ بازالت

سنگ‌های طبیعی محصولاتی هستند که از پوسته زمین به دست می‌آیند و شامل تغییرات مختلف و عیوب خاصی مانند محدوده رنگ ، اندازه ، بافت و غیره هستند.

احتمالاً رایج‌ترین نوع سنگ آذرین در پوسته زمین بازالت است. از نظر ارگانیک ، یک نوع سنگ تیره که از پوسته زمین به دلیل فوران های آتشفشانی یافت می شود ، نام خود را کاملاً توجیه می کند.

این سنگ که از سایه های خاکستری زغالی و سیاه تشکیل شده است، برای طیف گسترده ای از کاربردها مناسب است. شکاف به یک سنگ ابعادی ، شعله بالا ، سطح بافت دار و روکش حرارتی این سنگ را به یک انتخاب مناسب برای هر پروژه داخلی یا خارجی تبدیل کرده است.

بازالت دارای رنگ های مشکی تا خاکستری زغالی است. سنگی است که به سختی معروف است. سنگی ناهموار اما سخت است که از آن سنگ های ابعادی مختلفی ساخته می شود. طیف رنگی متنوعی ندارد و محدوده رنگ های خنثی طوسی ، خاکستری و مشکی را شامل می شود. 

این سنگ 3 برابر سبک تر و 2.5 برابر استحکام کششی نسبت به فولاد است. همچنین این ماده ضد زنگ بوده و در برابر عمل یون های نمک ، مواد شیمیایی و قلیاییت ذاتی بتن مقاوم است.

سنگ رنگ تیره اغلب به خوبی با هر طرح رنگ دیگری مطابقت دارد. این سنگ به ارزش ملک شما می افزاید و فضای شما را عالی جلوه می دهد. بازالت که معمولاً در مصالح ساختمانی ، سنگفرش و مجسمه سازی استفاده می شود ، نوعی سنگ است که با گذشت زمان می درخشد.

سنگ بازالت چه رنگی بخریم - بازالت در اتاق خواب

سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟

برای خرید سنگ بازالت ابتدا باید به سایر متریال به کار رفته در دکوراسیون داخلی دقت کرد. اگر طرفدار رنگهای تیره نظیر مشکی و خاکستری تیره هستید می توانید از بازالت با رنگهای تیره در دکوراسیون خود استفاده کنید.

همانطور که گفتیم سنگ بازالت اغلب در طیف طوسی و خاکستری از روشن تا تیره و مشکی وجود دارد و انتخاب هر کدام از طیف رنگها می تواند در جای خود منحصربفرد و زیبا باشد.

چنانچه در انتخاب سنگ و و این سوال که سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید . از سنگ بازالت در آشپزخانه ، پذیرایی ، حمام و سرویس بهداشتی ، راه پله ها و … می توان استفاده کرد.

یک قاعده کلی در دکوراسیون وجود دارد که می گوید رنگ تیره فضاها را کوچکتر و رنگ روشن فضا را بزرگتر نشان می دهد . برای خرید سنگ بازالت نیز باید این قاعده را رعایت کرد . برخی سوالاتی که قبل از خرید سنگ بازالت باید از خود بپرسید این است :

برای حمام و سرویس بهداشتی سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ برای محیط های کوچکتر نظیر حمام و سرویس بهداشتی بهتر است از رنگهای روشن استفاده کنید تا فضا کوچکتر دیده نشود . 

برای کانتر سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ کانتر چون محلی است که دائما در معرض آلودگی های گوناگون قرار دارد بهتر است از رنگهای تیره تر برای آن استفاده کرد . البته سنگ بازالت به راحتی و با شوینده های ملایم پاک می شود پس اگر دوستدار رنگهای روشن تر هستید نیز می توانید به سلیقه خود احترام بگذارید. 

برای نمای ساختمان سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ انتخاب رنگ نمای ساختمان یک امر سلیقه ای است و تفاوت چندانی ندارد که چه رنگی را انتخاب کنید ولی بهتر است اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید از رنگهای روشنتر و اگر در مناطق سردسیر هستید از رنگهای تیره تر استفاده کنید تا بتوانید از نور و انرژی حرارتی خورشید بهترین استفاده را ببرید . 

سنگ بازالت چه رنگی بخریم - بازالت در کانتر آشپزخانه

برخی مصارف سنگ بازالت به شرح زیر است:

  • سنگ بازالت در آشپزخانه : کانتر آشپزخانه ، دیوار و کف ، دیوار بین کابینتی ، سینک و صفحه روی کابینت ها
  • سنگ بازالت در حمام و سرویس بهداشتی : روشویی ، وان حمام ، دیوار و کف حمام و سرویس بهداشتی
  • سنگ بازالت در سالن پذیرایی : سنگ بازالت در تی وی وال ، سنگ بازالت در ساخت شومینه ، دیوار شاخص و …
  • سنگ بازالت در اتاق خواب : دیوار پشت تخت ، کف اتاق
  • سنگ بازالت در راه پله : دیوار و پله ها

اگر طرفدار سبک مدرن باشیم سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ در سبک های مدرن اغلب از رنگهای تیره استفاده های زیادی می شود. ترکیب رنگ مشکی و سفید در سبک های مدرن بسیار دیده می شود. شما با ترکیب سنگ بازالت تیره مشکی یا خاکستری تیره با رنگ سفید می توانید دکوراسیون داخلی جذاب و باشکوهی داشته باشید.

اگر سبک مینیمال را دوست داریم سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ در سبک های مینیمال نیز که اصل بر سادگی و کارآمدی است استفاده از سنگ بازالت که ساده و بدون رگه است می تواند به کار برده شود. سنگ بازالت برای سبک های مینیمال بسیار مناسب و ایده آل است.

سنگ بازالت چه رنگی بخریم - روشویی از سنگ بازالت در سرویس بهداشتی

کلام آخر

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که سنگ بازالت چه رنگی بخریم ؟ سنگ بازالت از نظر مقاومت ، عایق صدا و حرارت بودن ، ضد رطوبت بودن ، سادگی در طرح ، داشتن رنگ خنثی و … می تواند یک متریال بسیار کاربردی و مناسب برای انواع سبک های دکوراسیونی در منازل شما باشد. خصوصا اگر طرفدار سبک های مدرن و مینیمال امروزی هستید به شما توصیه می کنیم از سنگ بازالت در خانه خود استفاده کنید.

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ بازالت

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده سنگ های بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، آندزیت و … همراه شماست تا بهترین انتخاب و بهترین خرید را با نازل ترین قیمت بازار تجربه کنید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *