سنگ بازالت, مقالات

کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن - سنگ بازالت ماکو

کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

امروزه ساختمان سازی به سمت مدرنیته پیش می رود و استفاده از متریال با کیفیت ، مدرن و لوکس موجب خرید و فروش بهتر ساختمان می شود چرا که زیبایی ظاهری اولین فاکتوری است که خریداران مسکن به آن توجه می کنند.

در ساخت یک ساختمان مصالح و متریال گوناگونی به کار می رود که از آن جمله می توان به آجر ، بتن ، آهن ، گچ ، چوب ، شیشه و سنگ اشاره کرد. یک سازنده منصف و حرفه ای سعی می کند در تهیه مصالح ساختمانی ، کیفیت محصول را مدنظر قرار داده و ساختمانی را بنا کند که تا سالها بی عیب و نقص باشد .

سنگ یکی از مصالح ساختمانی است که در انتخاب آن باید بسیار دقت کرد. انواعی از سنگها از جمله گرانیت ، مرمر ، بازالت ، تراورتن ، آندزیت و … در ساختمانها کاربرد دارند زیرا همگی این سنگها از استحکام بالایی برخوردارند و دارای زیبایی بصری هستند.

سنگ بازالت یکی از سنگ هایی است که شاید نسبت به گرانیت و مرمر کمتر شناخته شده است ولی امروزه و در آینده شاهد کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن به صورت فزاینده خواهیم بود چرا که سنگ بازالت دارای ویژگی های منحصربفردی است که آن را نسبت به سایر سنگها متمایز می کند.

اگر طرفدار سبک ها و ساختمان های مدرن هستید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید. شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده سنگ های بازالت ، آندزیت ، گرانیت و تراورتن شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند . 

چرا سنگ بازالت در ساختمان های مدرن امروز پرطرفدار است؟

امروزه سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال و مدرن بسیار کاربرد دارد. به این علت که سنگ بازالت دارای ویژگی هایی است که می توان آن را در ساختمان های مدرن به کار برد. برخی از این ویژگیها به شرح زیر است:

رنگ سنگ بازالت

اولین چیزی که در نگاه به یک سنگ جلب توجه می کند رنگ آن است . سنگ بازالت دارای رنگهای طیف خاکستری و طوسی روشن تا تیره و مشکی است . رنگهای خاکستری ، طوسی و مشکی از دسته رنگ های خنثی محسوب می شوند که طرفداران زیادی دارند .

در سبک های مدرن استفاده از رنگ های خنثی خصوصا خاکستری و مشکی زیاد به چشم می خورد . سنگهای بازالت اغلب به دلیل رنگ یکنواخت و بدون رگه در بخش هایی از ساختمان های مدرن به کار می روند که آن بخشها نیاز به سادگی طرح و رنگ دارند.

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

بافت سنگ بازالت

بافت سنگ بازالت بصورت یکدست و بدون رگه است. بازالت یک نوع سنگ آتشفشانی است که در اثر خروج ماگمای مذاب از دهانه آتشفشان و برخورد با هوای اطراف به سرعت سرد شده و تبدیل به سنگ بازالت گشته است.

این فرآیند موجب تیره شدن رنگ و ریزدانه شدن بافت سنگ بازالت شده است . بافت سنگ بازالت بدلیل یکدست بودن ، مقاوم بودن و ضد رطوبت بودن بعنوان سنگ کانتر گزینه بسیار خوبی است.

استحکام سنگ بازالت

سنگ بازالت بسیار محکم و مقاوم به ضربه است. از سنگ بازالت در گذشته های دور نیز به دلیل همین خاصیت در ساخت قصرها ، معابد ، قلعه ها و مجسمه های بزرگ استفاده می شده که آثار آن هنوز هم پابرجاست .

بسیاری از آثار باستانی باقی مانده از هزاران سال قبل از سنگ بازالت ساخته شده اند و این دلیلی بر استحکام بالای سنگ بازالت است. در ساختمان های مدرن باید متریال باکیفیت و بادوام استفاده شود تا بتوان تا سالهای سال از آن استفاده کرد بدون اینکه دچار کهنگی و عدم کیفیت شود. سنگ بازالت سنگ دنیای امروز است.

عایق بودن سنگ بازالت

سنگ بازالت عایق صدا ، رطوبت و حرارت است. این ویژگی در ساخت ساختمان بسیار اهمیت دارد. با افزایش جمعیت شهرها و افزایش آپارتمان نشینی باید روی ویژگی عایق بودن متریال ساختمان سازی بیشتر کار کرد چرا که خانه باید محلی برای آسایش و آرامش ساکنان آن باشد.

سنگ بازالت علاوه بر عایق صدا ، عایق رطوبت و حرارت نیز هست. این دو ویژگی هم سنگ بازالت را بعنوان متریالی مناسب برای ساختمان های مدرن معرفی می کنند.

قابل استفاده بودن بازالت در همه جای ساختمان

سنگ بازالت از آن دست سنگهایی است که در همه جای ساختمان می توان از آن استفاده کرد. از سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام ، سالن پذیرایی ، تی وی وال ، کف و دیوارهای آشپزخانه ، کانتر آشپزخانه ، شومینه ، راه پله ها ، دیوارها و کف پارکینگ ، نمای خارجی ساختمان ، نمای داخلی ساختمان ، رمپ پارکینگ ، استخر و … می توان استفاده کرد.

برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن چیست؟

سنگ بازالت به دلیل ویژگی های منحصربفردی که دارد در همه جای یک ساختمان مدرن کاربرد دارد. بعضی از مصارف سنگ بازالت در ساختمان های مدرن شامل موارد زیر است:

  • نمای خارجی ساختمان
  • دیوارها و کف پارکینگ
  • پله ها و راه پله ها
  • دیوار تی وی وال
  • کانتر آشپزخانه
  • استخر
  • شومینه
  • دیوارها و کف سرویس بهداشتی و حمام
  • دیوارها و کف سالن یا اتاق خواب ها
  • دیوارها و کف تراس و بالکن
  • مجسمه و نرده های سنگی در حیاط
  • رمپ پارکینگ
  • دیوارها و کف لابی ساختمان
  • و …

نه تنها از سنگ بازالت در ساختمان های مدرن مسکونی بلکه در ساختمان های اداری ، هتل ها ، رستوران ها ، مراکز خرید و پاساژها ، سینماها ، سالن های نمایش و … می توان استفاده کرد و فضایی لوکس و مدرن ایجاد کرد.

کاربرد سنگ بازالت در آشپزخانه های مدرن

سنگ بازالت برای کانتر آشپزخانه ، دیوار بین کابینتی ، دیوار و کف آشپزخانه و بعنوان سنگ روی کابینت کاربرد دارد. به دلیل رنگ خاکستری و مشکی این سنگ با هر رنگ و طرحی از کابینت قابل ست شدن است و علاوه بر رنگ استحکام بالای سنگ بازالت به شما این اطمینان را می دهد که هر ضربه ، خراشیدگی ، سرد و گرم شدن و … به آن آسیبی نمی زند.

علاوه بر این سنگ بازالت به راحتی و تنها با یک دستمال مرطوب از هرگونه آلودگی پاک می شود. سنگ بازالت حتی در برابر مواد شوینده نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و آسیب نمی بیند پس متریال بسیار کاربردی و مناسبی برای آشپزخانه محسوب می شود.

سنگ بازالت در ساختمان های مدرن

خرید سنگ بازالت

شرکت سنگ بازالت ماکو بزرگترین تولیدکننده سنگ بازالت در ایران است که نه تنها تولید سنگ بازالت در کشور بلکه صادرات به کشورهای دیگر را نیز انجام می دهد.

فروش سنگ بازالت در شرکت سنگ بازالت ماکو به صورت عمده و جزئی می باشد و این شرکت دارای بهترین کارخانه های سنگبری است که سنگ بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، آندزیت و … را بصورت اسلب و تایل در اختیار خریداران سنگ قرار می دهد. کیفیت سنگ بازالت ماکو بسیار بالاست و همین امر موجب صادرات عمده این سنگ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *