سنگ بازالت, مقالات

مقاومت سنگ بازالت

مقاومت سنگ بازالت - شرکت سنگ بازالت ماکو

بازالت سنگ نسبتاً جذابی است چرا که به روشی غیرعادی تشکیل شده است و استحکام ، ویژگی های تزئینی و مقاومت سنگ بازالت امکان استفاده از آن را در بسیاری از زمینه ها از جمله صنعت و ساختمان سازی فراهم می کند .

یکی از ویژگی های بارز سنگ بازالت که آن را به گزینه مناسبی در ساختمان سازی تبدیل می کند مقاومت سنگ بازالت است که در مقایسه با بسیاری از سنگ ها استحکام و دوام بیشتری دارد.

سنگ بازالت و سنگ گرانیت از مقاوم ترین سنگ های ساختمانی هستند که به وفور از آنها در نمای داخلی و خارجی ساختمان ، پله و راه پله ، کف و دیوارها ، استخر و سرویس بهداشتی ، آشپزخانه و … استفاده می شود.

برای خرید سنگ بازالت بدون واسطه و از تولیدکننده اصلی می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

دلیل مقاومت سنگ بازالت چیست؟

بیایید با این واقعیت شروع کنیم که سنگ بازالت با ساختار متراکم مشخص می شود، که اغلب از نظر سختی از سنگ گرانیت پیشی می گیرد. به ویژه ، در مقایسه با بازالت ، گرانیت راحت تر تقسیم می شود. این سنگ بسیار محکم و بادوام است و به همین دلیل در ساخت و ساز بسیار محبوب است.

علاوه بر این سنگ بازالت به اشکال مختلف در ساختمان سازی و صنعت استفاده می شود که از آن جمله می توان به پودر بازالت ، بازالت مایع و خرده های آن و همچنین سنگ در خالص ترین شکل آن اشاره کرد. مقاومت سنگ بازالت در برابر بسیاری از عوامل خارجی نظیر سایش ، قلیایی ها و اسیدها ، آسیب های مکانیکی و هوازدگی و همچنین دماهای بالا و پایین بسیار زیاد است. 

بازالت سازگار با محیط زیست است و تشعشع را جمع نمی کند و ثابت دی الکتریک بالایی دارد. اگر سنگ بازالت در معماری داخلی استفاده شود، تمیز کردن آن بسیار آسان است. همچنین کار با این سنگ بسیار راحت است ، زیرا براده کردن ، کنده کاری و صیقل دادن آن آسان است.

در تایید استحکام و مقاومت سنگ بازالت ، کارشناسان ادعا می کنند که بازالت 5 برابر قوی تر از چدن است و میزان سایش آن 20 برابر بیشتر از فولاد است. به عنوان مثال، اگر از روکش بازالت استفاده کنید، می تواند 100 تن بار را تحمل کند.

حتما بخوانید: چه چیزی سنگ بازالت را متمایز می کند؟

مقاومت سنگ بازالت - خرید مستقیم سنگ بازالت

ویژگی های سنگ بازالت

احتمالاً می توان از رنگ و انواع بازالت به عنوان ویژگی های خاص آن یاد کرد. بازالت بیشتر در رنگ های سیاه ، دودی ، خاکستری تیره و کمتر بصورت سبز و زرد دیده می شود .

اما در عین حال، اگر مثلاً از بازالت برای دکوراسیون خارجی یا داخلی استفاده کنید ، هر سنگی بافت منحصر به فرد خود را خواهد داشت. با این حال ، این یکی از مزایای استفاده از هر سنگ طبیعی در طراحی است.

بازالت را می توان نه تنها بر اساس رنگ ، بلکه بر اساس ساختار طبقه بندی کرد. به عنوان مثال ، به اصطلاح بازالت آسیایی وجود دارد. این سنگ دارای رنگ خاکستری تیره و در مقایسه با بازالت موری یا بازالتینا قیمت مناسبی دارد.

بازالت موری یک نوع نفیس است که دارای رنگ سبز تیره غنی با تکه های مختلف رنگ های دیگر است. بادوام ترین و مقاوم ترین آن در برابر دماهای پایین بازالت چینی است. این سنگ از رنگ های خاکستری دودی یا مشکی است. نوع دیگر بازالت که بازالتینا نام دارد در نزدیکی رم استخراج می شود. رایج ترین زمینه کاربرد این سنگ معماری است. برای اطلاع از رنگ بندی سنگ بازالت این مقاله مطالعه کنید.

مقاومت سنگ بازالت به اندازه گرانیت است و ویژگی های تزئینی آن توسط بسیاری از طراحان جهان مورد استقبال قرار گرفته است. توجه داشته باشید که سنگ بازالت غنای اصلی و زیبایی رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.

ایده های دکوراسیونی با سنگ بازالت را از دست ندهید.

مقاومت سنگ بازالت - ویژگی های سنگ بازالت

استفاده از بازالت در طراحی داخلی و خارجی

بازالت در ساخت و ساز و طراحی ، برای نمای داخلی و خارجی و کارهای تکمیلی ، در صنعت استفاده می شود . طراحان داخلی و خارجی علاقه مند به کار با سنگ بازالت هستند، زیرا می توان پیچیده ترین پروژه ها، از جمله ستون ها ، پله ها و راه پله ها ، مجسمه های بیرونی ، پل ها و فواره ها ، مسیرهای باغ و نما را به دلیل مقاومت سنگ بازالت با آن انجام داد.

همچنین توجه داشته باشید که بازالت سایه های تیره در اصل با سنگ طبیعی رنگ های روشن ترکیب شده است. به طور کلی بازالت را می توان با آهن‌کاری هنری ، شیشه و سرامیک ، فلز و سایر مواد مدرن ترکیب کرد .

بنابراین ، بازالت برای اجرای هر سبک طراحی مناسب است. اما وقتی صحبت از پوشش کف یا دیوارهای داخلی می شود ، نادرترین و گران ترین ماده کاشی های بازالتی است.

کاربرد بازالت در ساختمان سازی و صنعت

در ساخت و ساز به غیر از تزئینات بیرونی ، بازالت به عنوان پرکننده بتن یا در فرآیند ریخته گری سنگ نیز استفاده می شود. مقاومت سنگ بازالت برای ساختمان های با هر پیچیدگی مناسب است ، به علاوه اغلب در ساخت زیرزمین یا طبقه همکف استفاده می شود.

عایق ها یا پشم معدنی نیز بر پایه بازالت هستند. پودر بازالت ماده اولیه ای برای تولید پوشش های ضد خوردگی ویژه است که در برابر محیط های تهاجمی (از جمله مواد شیمیایی) مقاوم هستند.

پودرهای ضد اسید نیز از پودر بازالت تولید می شوند. بازالت مایع (ذوب شده) تقاضای زیادی در تولید کاشی و لوله و سرامیک دارد که برای تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود.

امروزه الیاف بازالت و انواع مواد به دست آمده از آن نیز بسیار محبوب هستند. الیاف بازالت عایق عالی سقف است و بخشی از ساندویچ پانل ها می باشد. به عنوان عایق ، این ماده برای تجهیزات صنعتی و خطوط لوله نیز مناسب است.

توجه داشته باشید که خطوط لوله مورد استفاده برای انتقال مواد ساینده (مانند ماسه ، شن ، نمک و غیره) نیز از بازالت ساخته می شوند. الیاف بازالت همچنین برای ساخت قطعات بادوام ، مکانیزم های تقویت کننده و مواد استفاده می شود.

به عنوان مثال ، می تواند شبکه های تقویت کننده ویژه ای باشد که برای ساخت جاده ها یا بنادر ضروری است یا مواد تقویت کننده ای که برای ساخت سدها ، سکوهای دریایی و سایر سازه های پیچیده استفاده می شود.

امروزه در ساخت و ساز و صنعت مدرن تقاضای زیادی برای مواد کامپوزیتی مقاوم در برابر شعله وجود دارد که اکثر آنها بر پایه الیاف بازالت هستند.

اطلاعات بیشتر درباره سنگ بازالت ساختمانی را در اینجا بخوانید.

پروژه های سنگ بازالت ماکو

خرید سنگ بازالت از معدن دار با حذف واسطه ها

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده سنگ های بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، آندزیت و … همراه شماست تا بهترین انتخاب و بهترین خرید را با نازل ترین قیمت بازار تجربه کنید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *