آندزیت و گرانیت, سنگ بازالت, مقالات

خرید سنگ نما ارزان قیمت

سنگ نما ارزان - شرکت سنگ بازالت ماکو

وقتی حرف از نمای ساختمان می شود قطعا ترجیح خیلی از افراد استفاده از سنگ به جای سیمان و آجر و روکش آلومینیوم است. این موضوع به ویژگیهای نمای سنگی در مقایسه با سایر متریال نما مربوط می شود که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در این مطلب همچنین در مورد خرید سنگ نما ارزان قیمت با هم گفتگو خواهیم کرد زیرا با توجه به قیمت های سرسام آور ساخت و ساز ساختمان، سازندگان بناها ترجیح می دهند تا آنجا که ممکن است متریال ارزان تری در بازار پیدا کنند.

البته نباید کیفیت را فدای کمیت کرد ولی می توان سنگ نما ارزان قیمت مانند بازالت را در بازار یافت که علاوه بر کیفیت خوبی که دارند قیمت مناسب تری نیز دارند که علت آن را نیز در این مطلب خواهید خواند. پس با مجموعه شرکت بازالت ماکو همراه باشید.

پیشنهاد می شود مطالعه مقاله بهترین سنگ بازالت ایران را از دست ندهید. 

معرفی چند مدل از سنگ نما ارزان

از آنجا که نمای ساختمان اولین چیزی است که به چشم می آید بهتر است علاوه بر قیمت به کیفیت سنگ نیز توجه کنید . همچنین برخی سنگها از زیبایی چشمگیری برخوردارند ولی چسبندگی خوبی به ملات ندارند و احتمال اینکه در آینده از نما جدا شده و سقوط نمایند زیاد است . پس در خرید سنگ نما ارزان بودن تنها ملاک نیست ولی ما در اینجا به شما چند نمونه از سنگ نما ارزان ولی با کیفیت را معرفی می کنیم تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید . 

سنگ نما بازالت

سنگ بازالت سنگی آتشفشانی است که تفاوت آن با گرانیت این است که مواد مذاب آتشفشانی در خارج از پوسته زمین به سرعت خنک شده و تبدیل به سنگ می شود و به همین دلیل در اثر خروج گازها سنگی اسفنجی و متخلخل است.

رنگ آن اغلب از طوسی روشن تا تیره و سیاه متغیر است. این سنگ به وفور در کشور ما وجود دارد و به همین دلیل بازالت سنگ نما ارزان قیمت محسوب می شود چرا که نیازی به واردات آن از خارج از کشور نیست. در اینجا به بیان مزایای سنگ بازالت برای نمای ساختمان می پردازیم:

مزایای سنگ نما بازالت

  • سنگ بازالت به دلیل متخلخل بودن چسبندگی خیلی خوبی به ملات دارد و در ارتفاع ساختمان چند طبقه احتمال جدا شدن از ملات و سقوط آن بسیار کم است.
  • بازالت سنگی مقاوم و مستحکم است و تراکم بالایی دارد که این نکته مثبتی برای سنگ نمای ساختمان محسوب می شود.
  • این سنگ مقاومت حرارتی بالایی دارد پس در اقلیم های بسیار گرم و در اثر تابش مستقیم خورشید مقاومت خیلی خوبی دارد.
  • مقاومت فشاری و سایشی خیلی خوبی دارد که این سنگ را برای استفاده در سنگفرش حیاط، پارکینگ، پیاده روها و … به یک گزینه عالی تبدیل می کند.
  • مقاومت این سنگ در برابر مواد اسیدی و رطوبت بالاست پس در شهرهایی که بارندگی برف و باران زیاد است و آلودگی هوا در آنجا زیاد است بسیار مناسب است.
  • قیمت این سنگ به دلیل وفور آن در کشورمان بسیار مناسب است و سنگ بازالت از دسته سنگ نما ارزان به حساب می آید. 
  • مقاومت سنگ بازالت در برابر تغییرات دما بسیار بالاست. مثلا برخی شهرهای کویری روزهای بسیار گرم و شبهای بسیار سرد دارند که این در برخی سنگها موجب ایجاد ترک خوردگی می شود ولی سنگ بازالت این خاصیت را ندارد.
  • سنگ بازالت جذب دی اکسید کربن انجام می دهد که این برای محیط زیست خوب است.

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ نما در ساختمان های ویلایی 

سنگ نما ارزان - سنگ بازالت

سنگ نمای تراورتن

سنگ های تراورتن در ایران علاوه بر اینکه بسیار پرطرفدار هستند از دسته سنگ نما ارزان قیمت هستند . تنوع رنگ نیز در این سنگ دیده می شود که شامل کرم، بژ، سفید، شیری، شکلاتی، خرمایی و … می شود. نمونه هایی از تراورتن ارزان قیمت در بازار عبارتند از:

  • سنگ تراورتن طرق
  • سنگ تراورتن رامشه
  • سنگ تراورتن تکاب
  • سنگ تراورتن یزد
  • تراورتن کرم کاشان
  • تراورتن سفید طبس
  • تراورتن ابرکوه

مزایای سنگ تراورتن در نمای ساختمان

  • تراورتن سنگی متخلخل و سبک است و به این دلیل به راحتی به ملات چسبیده و از ساختمان جدا نمی شود.
  • در نمای خارجی، نمای داخلی، سنگفرش کف، دیوارها، لابی و … نیز قابل استفاده است.
  • تنوع رنگی بالایی دارد که برای هر سلیقه ای مناسب است.
  • قیمت آن در مقایسه با گرانیت و مرمریت بسیار مناسب تر است و جزء سنگ نما ارزان به حساب می آید.
  • به دلیل متخلخل بودن لیز نیست و حتی برای استخرها و مکان هایی مثل سرویس بهداشتی نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد سنگ تراورتن 

سنگ نما ارزان - سنگ تراورتن

سنگ نمای گرانیت

سنگ گرانیت هم استحکام و دوام بالایی در برابر شرایط جوی دارد و این نکته بسیار مهمی برای نمای ساختمان محسوب می شود.

البته این سنگ معایبی هم دارد که می توان به سنگین بودن وزن، اکسید شدن آهن موجود در این سنگ که موجب بدرنگ شدن و حالت زنگ زدگی سنگ می شود اشاره کرد.

در ضمن این سنگ میزان چسبندگی پایینی به ملات دارد که در اثر جدا شدن از ساختمان می تواند خطرات زیادی داشته باشد. استفاده از این سنگ برای کف بهتر از نما می باشد. در صورت استفاده از این سنگ در نمای ساختمان باید تدابیری اندیشید تا از سقوط آن در سالهای آینده جلوگیری کرد. 

سنگ گرانیت نسبت به سنگ بازالت و آندزیت کمی گرانتر است ولی اگر از شرکت سنگ بازالت ماکو نسبت به تهیه سنگ نما اقدام کنید قطعا سنگ نما ارزان تر برای شما تمام خواهد شد. 

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت سنگ بازالت ماکو با گرانیت چیست؟ را مطالعه کنید. 

سنگ نما ارزان - سنگ گرانیت

سنگ نمای مرمریت

این سنگ هم تا حدودی خاصیت های سنگ گرانیت را دارد. مثلا به دلیل اینکه تخلخل ندارد چسبندگی به ملات کمی دارد و کمتر برای نما استفاده می شود ولی برای سنگفرش، کف ، راه پله و پله گزینه عالی محسوب می شود. از تراورتن چگالی بیشتری دارد ولی منافذش هم کمتر است. سنگ مرمریت انواع گوناگونی دارد و قیمت آن نیز متفاوت است. اگر در انتخاب و خرید سنگ نما ارزان قیمت دچار تردید هستید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید . 

کلام آخر

اگر قصد تهیه سنگ نما ارزان دارید ابتدا از کیفیت آن مطمئن شوید و بعد اقدام به خرید نمایید. در نمای ساختمان کیفیت را فدای کمیت نکنید.

سنگ نما باید جوری انتخاب شود که سالها بتواند دوام و استحکام خود را حفظ کرده و ظاهر و زیبایی خود را نیز از دست ندهد.

همچنین خطر سقوط نداشته باشد تا صدمات مالی و جانی به فردی وارد نکند. شرکت سنگ بازالت ماکو بهترین مشاوره را جهت انتخاب درست سنگ نما بازالت به شما می دهد کافیست با این شرکت تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر: قیمت سنگ گرانیت اسپراخون

سنگ نما ارزان - سنگ مرمریت

خرید سنگ نما ارزان از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

با سنگ بازالت ماکو در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهی در مورد “خرید سنگ نما ارزان قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *