سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال

سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال و مدرن

در طراحی های داخلی امروز کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال و مدرن بسیار دیده می شود. استقبال از سبک های مدرن و مینیمال در دکوراسیون داخلی خصوصا در میان نسل جوان روز به روز در حال افزایش است که یکی از دلایل مهم آن می تواند آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای خانه ها باشد .

در شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد پس از یک روز شلوغ ، پناه بردن به منزلی امن و راحت و عاری از هرگونه بی نظمی و ازدحام می تواند برای اغلب افراد خوشایند باشد . در این دو سبک که بسیار نیز به هم نزدیک هستند استفاده از متریال ساده حرف اول را می زند و نقش و نگار زیادی در این دو سبک جایگاهی ندارد .

ویژگی سادگی و خلوتی در سبک مدرن و مینیمال مشترک است گرچه استفاده از اکسسوری در سبک مدرن بیشتر است . اگر در مورد متریال خانه های مدرن و مینیمال بخواهیم صحبت کنیم باید گفت که استفاده از عناصر طبیعی نظیر سنگ و چوب نیز در این سبک بسیار پرطرفدار است .

در فضاهای مختلف خانه می توان از سنگهایی نظیر بازالت ، گرانیت و تراورتن استفاده کرد و از مقاومت و زیبایی آن برای سالها بهره برد . در این مقاله قصد داریم اختصاصا به موضوع نقش سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال بپردازیم . پس اگر چنانچه علاقمند هستید در این حوزه اطلاعات مفیدی به دست آورید با شرکت سنگ بازالت ماکو در این مقاله همراه باشید .

کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال

رویکرد مینیمالیستی تنها از عناصر ضروری استفاده می کند . نور ، فرم و مواد زیبا ، معمولاً در یک طرح باز ، برای ایجاد حس آزادی و آرامش . در این سبک از اکسسوری های صرفا تزئینی و بی مصرف خبری نیست و تنها لوازم ضروری آن هم به ساده ترین شکل مورد مصرف قرار می گیرد .

از آنجا که متریال مصرفی در ساخت این خانه ها نیز بایستی ساده باشند استفاده از سنگ بازالت به دلیل بافت یکنواخت و رنگ خاکستری که دارد بهترین گزینه برای این خانه هاست .

استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال در آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام ، اتاق خواب ها ، پله ها و … توصیه می شود . ویژگی این سنگ تنها سادگی آن نیست . مقاومت بالا ، عایق صدا و حرارت و ضد رطوبت بودن ، آن را به انتخاب مناسب برای این سبک تبدیل می کند .

در سبک مدرن نیز همچون مینیمال ، سنگ بازالت می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد و به دلیل داشتن رنگ خنثی (خاکستری تا مشکی) می تواند با رنگ های مناسب این سبک نظیر سفید ، کرم ، بژ ، مشکی و سایر رنگها ست شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سنگ بازالت ساختمانی جز سنگ های ارزان محسوب می شود و به علت مقاومت این سنگ برای نمای ساختمان بسیار کاربردی است.

سنگ بازالت مناسب خانه های مدرن و مینیمال - سنگ بازالت در شومینه

سنگ بازالت در تی وی وال

در دکوراسیون داخلی بایستی یک نقطه کانونی تعریف شود تا سایر لوازم را بتوان حول آن و با توجه به مرکزیت آن چیدمان نمود . در خانه های اروپایی و آمریکایی خصوصا در مناطق سردسیر شومینه بعنوان نقطه کانونی تعریف می شود که چیدمان مبل و سایر لوازم با توجه به آن صورت می گیرد چرا که در جمع های خانوادگی و میهمانی ها همه حول گرمای شومینه جمع می شوند .

ولی امروزه در اغلب منازل تلویزیون نقطه کانونی محسوب می شود و بایستی در طراحی فضای آن دقت لازم صورت گیرد . همان طور که از نام تی وی وال پیداست ، دیواری است که در پشت تلویزیون قرار دارد و بایستی نسبت به دیوارهای دیگر خانه شاخص باشد .

استفاده از سنگ برای تی وی وال چند سالیست که مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته و یکی از کاربردهای سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال محسوب می شود. 

استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال و برای تی وی وال بسیار توصیه می شود چرا که سادگی ، رنگ خنثی ، یکنواختی بافت ، عایق صدا بودن و … این سنگ را به انتخاب برتر برای این قسمت تبدیل می کند .

اگر به سبک مدرن و مینیمال علاقه دارید سنگ بازالت و ایده های دکوراسیونی را از دست ندهید.

سنگ بازالت مناسب خانه های مدرن و مینیمال - سنگ بازالت در تی وی وال

سنگ بازالت در آشپزخانه

سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال آشپزخانه بسیار پرکاربرد است و در قسمت های مختلف آشپزخانه به شرح زیر می توان از آن استفاده نمود :

– استفاده از سنگ بازالت بعنوان کانتر آشپزخانه : کانتر آشپزخانه جایی که اغلب کارهای آشپزی روی آن انجام می شود و بایستی نسبت به جذب آب و آلودگی مقاوم بوده و در اثر فشار ، ضربه یا حرارت دچار آسیب نشود . سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال آشپزخانه همه این ویژگی ها را دارد و ضمنا از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است .

– سنگ بازالت در دیوار بین کابینتی : دیوار بین کابینت های دیواری و زمینی را می توان با متریال گوناگون پوشاند ولی سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای دیوار بین کابینت ها باشد .

– استفاده از سنگ بازالت در کف آشپزخانه : کف آشپزخانه محلی است که باید روزانه مورد نظافت قرار گیرد پس بایستی اولا آلودگی را به خود جذب نکند و بتوان به سرعت آن را نظافت کرد و ثانیا سطح لیزی نداشته و موجب سر خوردن نشود . سنگ بازالت هر دو این ویژگی ها را یکجا دارد. 

– سنگ بازالت در دیوار آشپزخانه : از سنگ بازالت هم بصورت اسلب و یک تکه و هم بصورت تایل های مربع یا مستطیل می توان در دیوار آشپزخانه استفاده کرد و از زیبایی و دوام آن لذت برد .

– استفاده از سنگ بازالت بعنوان سینک آشپزخانه : در دکوراسیون های امروزی و جدید کم کم سینک های استیل جای خود را به سینک های از جنس سنگ داده است که علت آن دوام بالای این نوع سینک هاست . از سنگ بازالت نیز می توان در ساخت انواع سینک و روشویی استفاده کرد .

سنگ بازالت مناسب خانه های مدرن و مینیمال - سنگ بازالت در آشپزخانه

سنگ بازالت در شومینه

در برخی خانه ها فضایی را در کنجی از سالن پذیرایی بعنوان شومینه در نظر می گیرند که اغلب جنبه تزئینی داشته و استفاده ای از آن نمی شود . در خانه های مدرن و مینیمال از شومینه های بزرگ و شلوغ خبری نیست و اگر نیازی به آن باشد کاملا مینیمال و قابل استفاده خواهد بود .

برای دیواره های شومینه می توان از سنگ بازالت استفاده کرد که در برابر حرارت مقاوم است و به مرور دچار ترک خوردگی نیز نمی شود .

سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام

کاربرد سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام بسیار زیاد است. این سنگ بسیار مناسب برای فضاهای مرطوب نظیر سرویس بهداشتی ، حمام و استخر می باشد چرا که نه تنها در برابر رطوبت مقاوم است بلکه سطح آن لیز نبوده و خطر سر خوردن در این مکان ها را به صفر می رساند .

از سنگ بازالت می توان برای روشویی ، وان حمام ، دیوارها و کف سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد . باز هم تاکید می کنیم که رنگ خاکستری و خنثی سنگ بازالت با کلیه رنگ ها هماهنگ شده و فضایی مدرن و مینیمال به شما می دهد .

سنگ بازالت در تراس ، بالکن و حیاط خلوت

در بسیاری از خانه ها فضاهایی بعنوان تراس ، بالکن یا حیاط خلوت طراحی شده که متاسفانه در برخی خانه ها تبدیل به یک انباری شده است . این فضاها اگر به صورت اصولی چیدمان شوند می توان برای ساعاتی در آن استراحت کرده و به آرامش رسید .

تزئین این فضاها با عناصری نظیر گل های طبیعی ، سنگ ، آب نما ، چوب و … می تواند فضایی دنج به شما هدیه کند . از سنگ بازالت بعنوان کف پوش و سنگفرش تراس و بالکن ، آب نما و نیمکت می توان استفاده کرد .

سنگ بازالت مناسب خانه های مدرن و مینیمال - سنگ بازالت در تراس و بالکن

کلام آخر 

در این مقاله در مورد سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال صحبت کردیم و مزایا و کارکرد این نوع سنگ را در این سبک برشمردیم. چنانچه در هر یک از قسمت های ساختمان خود اعم از اینکه سبک شما مدرن ، مینیمال ، کلاسیک و … باشد می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان این شرکت بهره مند شوید. 

خرید سنگ بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهی در مورد “سنگ بازالت در دکوراسیون مینیمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *