سنگ بازالت, مقالات

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما - شرکت سنگ بازالت ماکو

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نمای ساختمان ها دلایل گوناگونی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت ولی علت هر چه باشد خسارات جانی و مالی به جای خواهد گذاشت .

پس در انتخاب سنگ نمای مناسب ساختمان بایستی دقت فراوان کرد تا فقط برحسب ظاهر و زیبایی نسبت به انتخاب سنگ نما اقدام نکنیم .

سنگ نمای ساختمان بایستی سالها در برابر هرگونه شرایط جوی مقاوم بوده و دچار ترک ، شکستگی و سقوط نشود . شرکت سنگ بازالت ماکو شما را به مطالعه این مطلب دعوت می نماید .

سنگ بازالت بهترین سنگ برای نمای ساختمان

یکی از مصالح اولیه ساختمان سنگ است، و برای نمای ساختمان از سنگ های مختلفی مانند سنگ بازالت ، سنگ گرانیت ، سنگ اندزیت ، سنگ تراورتن و غیره استفاده می شود. 

سنگ های نما در انواع رنگ های مختلفی وجود دارد به طور مثال سنگ بازالت نما دارای طیف رنگی سیاه ، سفید و خاکستری در بازار موجود است.

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما چیست ؟

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما به عوامل زیر بستگی دارد :

ایجاد نکردن درز انقباضی: یکی از علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما نبود درز انقباضی است . برای کاهش نیافتن سطح سیمان و ایجاد نشدن ترکهای نامنظم بر روی سطح کار درزهای انقباضی ایجاد میکنند . درون درزها با چسبهای مخصوص و پلی اورتان پر می شود . 

درست کردن ملات با روش نادرست : ملات یکی از اصلی ترین مصالح ساختمان است که بخش زیادی از آن را آب تشکیل می دهد . یکی از علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما میتواند اختلاط ناصحیح مصالح یا ملات باشد .

خشک شدن سریع سیمان : یکی دیگر از علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما که رایج نیز هست خشک شدن سریع ملات سیمان است . ملات سیمان باید به گونه آهسته و تدریجی رطوبتش را از دست بدهد تا یکدست و مقاوم شود .

سنگ بازالت به علت مقاومت بالایی که دارد بهترین انتخاب برای سنگ نمای ساختمان است.
برای خرید سنگ بازالت و دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما - خشک شدن سریع سیمان

سطوح نامناسب: یکی از عیوب ملات سیمانی این است که روی سطوحی مثل پلاستیک و فلز چسبندگی خیلی کمی دارد و بعد از مدتی جدا می شود . افرادی که در نماکاری ساختمان حرفه ای هستند می دانند که بایستی مناطق فلزی ساختمان را به وسیله رابیتس پوشاند تا از ترک خوردن و ریزش سنگ نما جلوگیری کرد .

انتخاب نادرست سنگ نما: با توجه به اینکه انواع سنگ در بازار موجود است که هر یک زیبایی خاص خود را دارد و افراد بنا بر سلیقه و بودجه خود اقدام به انتخاب آنها می کنند باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشند که تنها این دو عامل برای انتخاب سنگ نما کافی نیست .

برخی سنگ ها نظیر سنگ بازالت قابلیت چسبندگی به ملات را بیشتر دارند و برخی دیگر این طور نیستند . باید در هنگام انتخاب سنگ نمای ساختمان تحقیقات لازم در زمینه سنگها و چسبندگی آنها به ملات بررسی شود و یا از کارشناسی در این زمینه کمک گرفته شود تا با یک انتخاب نادرست موجب خسارت های جانی و مالی به دیگران و خود نشویم .

سنگ بازالت یکی از سنگ هایی است که به دلیل متخلخل بودن و چسبندگی بالا به ملات سیمان یکی از انتخاب بسیار مناسب برای نمای ساختمان هاست و مهمتر اینکه قیمت این سنگ در مقایسه با سنگهای دیگر بسیار مناسب تر است زیرا سنگ بازالت در کشور ما به وفور یافت می شود و نیازی به واردات این محصول از کشورهای دیگر نمی باشد .

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده کلی و جزئی سنگ بازالت می باشد و با داشتن معادن و کارخانجات فرآوری سنگ بهترین سنگ را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت در اختیار مشتریان محترم قرار می دهد .

نشانه هایی که خبر از علت ترک خوردن و ریزش سنگ نمای ساختمان می دهند

نماهای سنگی بدون رزین کاری ، پولیش و واکس نشده : اغلب سنگهای ساختمانی به دلیل اینکه در معرض باد و باران ، گرما و سرما و اشعه مستقیم خورشید هستند برای افزایش مقاومت رزین کاری ، واکس و یا پولیش می شوند . این کار موجب می شود که سنگ نما رطوبت ، باران های اسیدی و سایر عوامل را جذب نکند .

اما اگر بخش هایی از سنگ نما به دلیل برش کاری خاصیت آب گریزی خود را از دست داده باشد آب باران خصوصا باران های اسیدی در شهرهای آلوده نظیر تهران وارد لایه های زیرین سنگ شده و به آن آسیب می رساند و این موضوع جدا شدن سنگ را از ملات زیرین به همراه دارد .

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما - انتخاب نادرست سنگ نما

ترک خوردن سنگ نما: علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما به هر دلیلی که باشد خبر خوبی نیست چرا که این نشانه نشست قسمتی از ساختمان ، شل شدن اتصال سنگ نما و ملات و … می باشد که احتمال سقوط سنگ را بیشتر می کند .

استفاده از سنگهای مرمریت و گرانیت در نمای ساختمان: سنگهای مرمریت و گرانیت با وجود زیبایی و جلوه خاصی که به نمای ساختمان می دهند به دلیل نداشتن تخلخل زیاد ، خاصیت چسبندگی پایینی به ملات دارند .

به همین دلیل با روش های سنتی نمی توان این سنگها را نصب نمود و علاوه بر استفاده از ملات مناسب بایستی از پیچ و اسکوپ نیز برای محکم کردن سنگها در جای خود استفاده کرد .

مشاهده شوره ، جلبک یا کپک روی نمای ساختمان: شوره هایی که پس از مدتی در نمای برخی ساختمان دیده می شود و همچنین وجود جلبک ، کپک و خزه می تواند نشان از این باشد که آب به قسمت های زیرین سنگ نفوذ کرده و پس از مدتی می تواند منجر به سقوط سنگ ساختمان شود .

بازتر شدن فاصله سنگها و از بین رفتن بند کشی: باز شدن فاصله سنگها می تواند منجر به ورود آب باران و رطوبت به پشت سنگها و جدا شدن تدریجی آنها از ملات زیرین گردد . ورود آب به قسمت های زیرین سنگ نما در فصول سرد به دلیل اینکه آب در هنگام یخ زدن افزایش حجم پیدا می کند می تواند منجر به ترک خوردگی سنگ ها و سقوط احتمالی آنها شود .

قرارگیری ساختمان در مجاورت خیابان های اصلی: در خیابان های اصلی به دلیل حرکت خودروهای سنگین لرزش هایی در سطح خیابان و ساختمان های اطراف ایجاد می شود که این لرزشها می تواند به مرور زمان موجب علت ترک خوردن و ریزش سنگ نمای ساختمان ها می شود . 

بنابراین برای اینگونه ساختمانها بایستی اقدامات امنیتی بیشتری در نظر گرفت و حتما از پیچ و اسکوپ برای محکم کردن سنگها استفاده کرد .

نمای ساختمان های قدیمی: اگر نمای ساختمان بدون اسکوپ باشد و بیشتر از 10 سال نیز از نماکاری زمان گذشته باشد بایستی احساس خطر نمود چرا که احتمال ریزش سنگ نما وجود خواهد داشت . برای حل این مشکل بایستی نسبت به ایمن کردن سنگ ها بوسیله پیچ و اسکوپ اقدام کرد و یا نسبت به نماکاری جدید ساختمان اقدام نمود .

از آنجا که سنگ بازالت سنگی مقاوم در برابر ترک خوردن و ریزش است از آن در پروژه های گوناگونی استفاده می شود . استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون رستوران ، سنگ بازالت در محوطه باز ، سنگ بازالت در مغازه و فروشگاه ، سنگ بازالت در پارک و فضای سبز ، سنگ بازالت در پله ، طراحی شومینه ، رمپ پارکینگ و … همگی از کاربردهای سنگ بازالت است .

فرآوری سنگ بازالت به صورتهای مختلف انجام می شود و بصورت سنگ اسلب ، تایل و … می باشد . پیشنهاد ما به شما انتخاب سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان است . 

مطلب مرتبط:

سنگ بازالت نما

علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما - نمای ساختمان های قدیمی

خرید سنگ بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهی در مورد “علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما

  1. مهناز گفت:

    سلام از سنگ بازالت میتونیم برای سنگ روی کابینت استفاده کنیم ؟

  2. ثریا گفت:

    سلام من طراح داخلی هستم شرایط قرارداد همکاری با شما به چه صورت است ؟

  3. Mohamad گفت:

    سلام من برای نمای ساختمان می خواستم از سنگ بازالت استفاده کنم ولی خب تعداد زیاد نمی خوام

  4. Maryam گفت:

    سلام ایا از خورده سنگ بازالت هم میشه استفاده کرد ؟

  5. negin گفت:

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم روی نمایی که ترک خورده میشه از سنگ بازالت استفاده کرد ؟

  6. اگر نمای ساختمان از همون اول پیچ و رولپلاک بشه ترک هم بخوره هیچوقت ریزش نمیکنه. ممنون از محتوای خوبتون.

  7. روشی مطمعن تر از پیچ و رولپلاک نما برای جلوگیری از ریزش سنگ ساختمان نمیتوانید پیدا کنید. پیچ و رولپلاک سنگ نما باعث افزایش طول عمر دیوار ساختمان و سنگ ها میگردد. پیچ کردن نمای ساختمان حتما با طناب اجرا شود چون راپل کارها متخصصین سنگ نما هستند و تمام نکات ریز و درشت سنگ نمای ساختمان را میدانند. با پیچ رولپلاک کردن نما میتوانید تا اخر از ریزش سنگ و خسارات احتمالی در امان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *