بازالت شیاردار, سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت شیار خورده چه کاربردهایی دارد؟

سنگ بازالت شیار خورده - شرکت سنگ بازالت ماکو

بازالت یک سنگ آتشفشانی است که قرن هاست در معماری استفاده می شود . سنگ بازالت پس از استخراج از معدن در کارخانجات فرآوری و سنگبری عملیات گوناگونی روی آن انجام می شود . یکی از خروجی های این کارخانجات سنگ بازالت شیار خورده است. به دلیل شیارهایی که روی سنگ بازالت شیار خورده ایجاد می شود آن را گزینه مناسبی برای کف پیاده روها ، کف پارکینگ ، پله ها و … می کند چرا که این شیارها از سر خوردن پا روی آن جلوگیری می کند.

از سنگ بازالت شیار خورده در دیوارها نیز استفاده می شود که این شیارها موجب زیبایی بیشتر این سنگ می شود. در این مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید تا بیشتر با این نوع سنگ و کاربردهای آن آشنا شوید .

ویژگی های سنگ بازالت شیار خورده

  • تخلخل این سنگ می تواند اثر سطح سیمانی یا بتنی در معرض دید را افزایش دهد .
  • معادن این سنگ در همدان و ماکو آذربایجان می باشد .
  • این سنگ در سه نوع صیقلی ، تراشیده و شیاردار تولید می شود .
  • سنگ بازالت شیار خورده می تواند سنگی مقاوم برای کف ، دیوار و نمای داخلی و خارجی به عنوان کاشی سنگ و هر اندازه دیگری باشد .
  • به دلیل آتشفشانی بودن این سنگ ، گاهی در دسته سنگ های گرانیتی به نام گرانیت متخلخل قرار می گیرد .
  • به دلیل اصطکاک و مقاومت بالای سنگ بازالت شیار خورده می تواند گزینه بسیار خوبی برای رمپ پارکینگ باشد .

پیشنهاد می شود مطالعه مقاله بهترین سنگ بازالت ایران را از دست ندهید . 

سنگ بازالت شیار خورده - ویژگیهای بازالت شیارخورده

مزایای سنگ بازالت شیار خورده

سنگ بازالت به دلیل فراوانی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای سنگ بازالت فراوان است و در صنایع ساختمانی کاربرد زیادی دارد . از مزایای سنگ بازالت شیار خورده می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بسیار بادوام است و طول عمر فوق العاده ای دارد .
  • به دلیل سمی نبودن با محیط زیست سازگار است .
  • مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد .
  • دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب می کند .
  • چسبندگی قوی به انواع مصالح ساختمانی دارد .

سنگ بازالت شیار خورده دارای زمینه خاکستری و همچنین دارای رنگ پراکنده مشکی یا خاکستری است . در نگاه اول بازالت رنگ مشکی دارد و دو طرف این سنگ دارای رنگ های متفاوتی است که بعد از مراحل برش و فرآوری می توانید این تفاوت را مشاهده کنید. رنگ پشت بازالت که هنوز سمباده نشده است رنگ خاکستری دارد و رنگ سطح سنگ بازالتی که سمباده شده است خاکستری تیره یا مایل به سیاه است . 

بازالت سنگ بسیار سختی است و قابل مقایسه با سنگ های گرانیتی است . علاوه بر این ، بافت بازالت با سنگ گرانیت متفاوت است ، زیرا سنگ بازالت دارای منافذی است که باعث می شود سطح این سنگ به طور طبیعی ناصاف باشد . این منافذ ریز یا بزرگ باعث می شود که سنگ بازالت در شرایط مختلف آب و هوایی دوام بالایی داشته باشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت سنگ بازالت ماکو با گرانیت چیست؟ را مطالعه کنید. 

سنگ بازالت شیار خورده - مزایای سنگ بازالت

کاربردهای سنگ بازالت شیار خورده

سنگ بازالت به دلیل رنگی که دارد برای نمای داخلی و خارجی سبک ها و معماری های ساده و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد .

اگر شما نیز به دنبال خرید سنگ برای پروژه های ساختمانی خود هستید و دقیقا نمی دانید که سنگ بازالت در کدام قسمت ساختمان قابل استفاده است ، اکنون می توانیم قسمت هایی از ساختمان را معرفی کنیم که سنگ بازالت شیار خورده بهترین گزینه برای این مکان ها هستند :

  • کف پارکینگ که اولین و مناسب ترین مکان برای استفاده آسان از سنگ بازالت شیار خورده است.
  • روف گاردن
  • ترکیب سنگ بازالت شیار خورده با سایر سنگ ها برای نمای داخلی و خارجی هر نوع ساختمان و پروژه ساختمانی نیز پرکاربرد است
  • کفپوش معابر و پیاده روها 
  • لبه استخرها 
  • سرویس بهداشتی و حمام 

مقاله پیشنهادی : خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

سنگ بازالت شیار خورده - کاربردهای بازالت شیاری

قیمت سنگ بازالت شیار خورده

سنگ های بازالت از معادن مختلف و با ابعاد و اندازه های مختلف قیمت های متفاوتی دارند . بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با ما تماس بگیرید و در مورد انتخاب سنگ های مناسب برای پروژه های ساختمانی خود با کارشناسان شرکت سنگ بازالت ماکو مشورت نمایید .

قیمت سنگ بازالت شیار خورده بر اساس طول، عرض، نوع فرآوری، ضخامت و معدن سنگ متفاوت است . بنابراین هنگام تماس با کارشناسان فروش ما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سنگ بازالت شیارخورده باید از طول ، عرض ، ضخامت ، روش فرآوری ، بازالت شیاردار و محل مورد نظر خود که می‌خواهید از سنگ بازالت شیار خورده استفاده کنید اطلاع داشته باشید .

خرید سنگ بازالت شیار خورده از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ بازالت ، آندزیت و گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد. همچنین سنگ بازالت چرمی ، بازالت اسکرچ ، بازالت بوش همر ، بازالت شیاردار ، بازالت سابیده هوند ، بازالت نسابیده ، بازالت کوبیک و … نیز از محصولات این شرکت می باشد .

برای مشاهده محصولات و پروژه های این شرکت می توانید به سایت مراجعه نمایید . همچنین برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید.

دیدگاهی در مورد “سنگ بازالت شیار خورده چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *