سنگ بازالت, مقالات

آیا سنگ بازالت برای بالکن مناسب است؟

سنگ بازالت برای بالکن - شرکت سنگ بازالت ماکو

آیا سنگ بازالت برای بالکن مناسب است ؟ امروزه با افزایش آپارتمان نشینی و حذف حیاط خانه ها توجه به بالکن و تراس بیش از پیش دیده می شود. با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید صدها و شاید هزاران طرح از دیزاین بالکن و تراس را ببینید و از دیدن آنها لذت ببرید .

این فضای کوچک در آپارتمان می تواند یک فضای دلنشین برای هواخوری و استراحت و تمدد اعصاب باشد البته به شرطی که شرایط لازم را داشته باشد . حال باید دید برای زیباتر کردن بالکن و تراس از چه متریالی می توان استفاده کرد؟

ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا سنگ بازالت برای بالکن مناسب است ؟ پس در این مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید تا بیشتر با این سنگ و ویژگی های آن برای ساختن یک بالکن زیبا آشنا شویم .

چه معیارهایی را باید در هنگام انتخاب سنگ بالکن در نظر گرفت ؟

همانطور که می دانید بالکن هر ساختمان در معرض مستقیم تابش آفتاب ، باد و باران ، رطوبت و گرد و خاک قرار دارد . البته برخی افراد از پنجره های شیشه ای برای جلوگیری از ورود حشرات ، گرد و خاک و … استفاده می کنند که ایده بدی نیست ولی بسیاری افراد ترجیح می دهند از فضای باز بالکن استفاده کنند .

سنگی که برای دیوارها و کف بالکن و تراس در نظر می گیرید باید در برابر شستشوی زیاد ، گرد و خاک ، تابش مستقیم نور خورشید و دیگر عوامل جوی مقاومت لازم را داشته باشد . سنگ بالکن باید دچار ترک خوردگی نشود ، شوره نزند و از ملات زیرین جدا نشود .

سنگ بازالت برای بالکن از هر نظر مناسب است و ویژگی مهم دیگری که این سنگ دارد این است که قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سایر سنگها دارد و این بدلیل وفور سنگ بازالت در کشور ماست که نیازی به وارد کردن آن از کشورهای دیگر نیست .

رنگ سنگ بازالت در طیف خاکستری روشن تا تیره و گاهی مشکی است و این یعنی یک رنگ خنثی که می توان با هر رنگی آن را هماهنگ کرد .

یک ویژگی بارز دیگر سنگ بازالت برای بالکن طبیعی بودن ظاهر آن است و این ویژگی موجب این می شود که وقتی با عناصر طبیعی نظیر گل و گیاه و چوب ترکیب شود یک فضای طبیعی ایجاد کند و دلنشینی فضای بالکن را چند برابر کند .

مقاله پیشنهادی : کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن 

آیا سنگ بازالت برای بالکن مناسب است - سنگ بازالت

آیا سنگ بازالت برای بالکن مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال باید ببینیم سنگ بازالت برای بالکن باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا آن را مناسب بالکن کند؟ برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر است :

سنگ بازالت مقاومت بالایی در برابر انواع شرایط آب و هوایی دارد . یعنی از سنگ بازالت در هر اقلیمی می توان استفاده کرد و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد . از شمال مرطوب و پرباران تا کویرهای یزد می توان از سنگ بازالت برای بالکن استفاده کرد .

سنگ بازالت جذب آب کمی دارد و در برابر باد و باران و شستشوی زیاد مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و دچار خوردگی نمی شود .

از آنجا که بالکن ساعات زیادی را در برابر نور مستقیم خورشید قرار دارد در صورت استفاده از سنگ بازالت برای بالکن دیگر نباید نگران رنگ پریدگی و فرسودگی سنگ شد .

سنگ بازالت یک سنگ آتشفشانی است که دماهای بالا را به راحتی تحمل می کند . جلوگیری از لغزش دیگر ویژگی سنگ بازالت است و این ویژگی مهمی در بالکن است .

اگر سنگی که در کف بالکن استفاده می شود لغزنده باشد خصوصا در مواقعی که کف با آب شستشو شده و یا بارش باران موجب خیس شدن سنگ شده خطر زیادی برای اعضای خانواده خصوصا کودکان خواهد داشت . سنگ بازالت به هیچ عنوان لغزنده نیست و بسیار مناسب محیط هایی نظیر بالکن است .

پیشنهاد می شود مقاله سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز را مطالعه نمایید . 

آیا سنگ بازالت برای بالکن مناسب است - سنگ طبیعی

کلام آخر

اگر قصد ساخت خانه دارید و یا نسبت به بازسازی منزل خود اقدام می کنید حتما فضایی را به عنوان بالکن در نظر بگیرید . بالکن در آپارتمان ها به منزله هواکش است و وجود آن بسیار لازم و ضروری است .

در ساخت و دیزاین بالکن حتما از متریال مقاوم نظیر سنگ استفاده کنید . در انتخاب سنگ بالکن دقت لازم را انجام دهید چرا که برخی سنگها زیبایی بصری دارند ولی مناسب بالکن و تراس نیستند .

سنگ بازالت برای بالکن یک انتخاب زیبا ، پر مزیت ، مقرون به صرفه و همه کاره است که در همه مکان های ساختمان می توان از آن استفاده کرد . شرکت سنگ بازالت ماکو شما را در خرید سنگ بازالت برای بالکن و تراس خودتان یاری می دهد فقط کافیست با این شرکت تماس بگیرید .

خرید سنگ بازالت از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت  ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد. برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *