بازالت شیاردار, سنگ بازالت, مقالات

استفاده از سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی

سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت شیاردار یکی از پرمصرف ترین نوع سنگ بازالت در ساختمان سازی است . یکی از مصارف سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی است .

سنگ بازالت شیاردار به دلیل مقاومت و سختی بالا و همچنین داشتن شیار بعنوان یک سطح ضد لغزش بسیار مناسب است و احتمال زمین خوردن در اثر لغزنده بودن را حتی در محیط های مرطوب نظیر حمام ، سرویس بهداشتی و استخر بسیار کاهش می دهد . در این مقاله قصد داریم به موضوع استفاده از سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی بپردازیم .

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن سنگ بازالت ، گرانیت و آندزیت و عرضه کننده مستقیم و بدون واسطه سنگهای ساختمانی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می نماید . جهت سفارش و خرید سنگ بازالت ، گرانیت ، تراورتن ، آندزیت و … می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۸۲۹۱۲ تماس بگیرید .

مقاله مرتبط : سنگ بازالت شیارخورده چه کاربردهایی دارد ؟

سنگ بازالت شیاردار - ویژگی های سنگ بازالت شیاردار

سنگ بازالت مناسب برای فرش های ساختمانی کدام است ؟

سنگ بازالت باید دارای چند ویژگی باشد که برای فرش های ساختمانی مناسب شود . برخی از این ویژگی ها به شرح زیر هستند :

سختی سنگ : سنگ بازالت که از سنگهای آتشفشانی است از مقاوم ترین و سخت ترین سنگها محسوب می شود و در برابر سایش و فشار نیز مقاومت بالایی دارد .

رنگ و ظاهر : سنگ بازالت در طیف رنگ خاکستری روشن تا مشکی وجود دارد و این رنگ بسیار مناسب برای فرش ساختمانی است چرا که کمتر کثیفی را نمایش می دهد و برای مکان های پر رفت و آمد نظیر پیاده روها ، پارک ها ، حیاط مشاع آپارتمان ها و پارکینگ بسیار مناسب است .

کیفیت سنگ : سنگ های بازالت دارای کیفیت های گوناگون هستند پس باید در هنگام خرید از فروشنده معتبر نسبت به خرید سنگ اقدام نمود . شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن سنگ بازالت در شهر ماکو می باشد و علاوه بر کیفیت بالا در زمینه قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه تر از سایر عرضه کنندگان سنگ می باشد .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن را از دست ندهید .

سنگ بازالت شیاردار - چیدمان سنگ بازالت

ویژگیهای سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی

  • مقاومت بالا : سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی مقاومت و سختی بالایی دارد و این خاصیت آن را در برابر سایش و فشار مقاوم تر می کند .
  • شیارهای موازی و عمیق : وجود شیارهای عمیق و موازی در سنگ بازالت شیاردار موجب می شود سطح ضد لغزشی ایجاد شود و ایمنی عابرین را فراهم می کند .
  • مقاومت در مقابل خوردگی : سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد و عواملی نظیر نور خورشید ، تنش های حرارتی و تغییرات جوی روی آن تاثیر زیادی ندارد .
  • ظاهر زیبا و شیک : شیارهای عمیق و موازی به فرش های ساختمانی ظاهری زیبا و خاص می دهند و با معماری جدید امروزی بسیار هماهنگ هستند .
  • نگهداری راحت : سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی نیاز به تعویض و تعمیر چندانی ندارد و نگهداری آن از نظر شستشو و نظافت بسیار راحت است .

مقاله پیشنهادی : خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

سنگ بازالت شیاردار - ویژگی های سنگ بازالت شیاردار

نکاتی که باید در تعمیر و نگهداری سنگ بازالت شیاردار رعایت کرد

  • جلوگیری از تماس با شوینده های اسیدی و قلیایی : شوینده های قوی اسیدی یا قلیایی موجب پوسیدگی سطح سنگ و تغییر رنگ سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی می شود.
  • پاکسازی منظم : سطح سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی بصورت منظم باید با مواد شوینده ملایم و مناسب شستشو شود ولی اگر لکه ای مقاوم شده باید برای پاک کردن آن از شوینده قوی تری استفاده نمود .
  • تعمیرات منظم : برای جلوگیری از خرابی و آسیب دیدگی سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی باید بطور منظم تعمیرات لازم را انجام داد.
  • استفاده از مواد مناسب : برای پاکسازی و یا تعمیرات سنگ بازالت شیاردار در فرش های ساختمانی باید از مواد مناسب استفاده کرد .
  • استفاده از روشهای مناسب برای تراشکاری : برای سابقه کاری و تراشکاری سنگ بازالت شیاردار باید از روشهای مناسب استفاده کرد . این روشها معمولا توسط تولیدکننده به خریدار توصیه می شود .

بیشتر بخوانید : سنگ بازالت مورد استفاده در محوطه باز

سنگ بازالت شیاردار - نکات نگهداری سنگ بازالت شیاردار

خرید سنگ بازالت شیاردار از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد. برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *