آندزیت و گرانیت, سنگ بازالت, مقالات

چطور نمای ساختمان زیبا داشته باشیم ؟

نمای ساختمان زیبا - شرکت سنگ بازالت ماکو

برای اغلب افراد مهم است که در ساختمان زیبا و شیکی زندگی کنند و یکی از مهمترین المان های زیبایی ساختمان ، نمای آن ساختمان است . نما اولین چیزی از ساختمان است که به چشم می خورد و باید از طراحی خوب و مصالح با کیفیت در آن استفاده کرد .

نمای ساختمان های امروزی بیشتر از سنگ ، آجر ، شیشه و یا فلز ساخته می شود . در این مقاله راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم داد تا نمای ساختمان زیبایی داشته باشید . شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگ های بازالت ، گرانیت و آندزیت شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

طراحی نمای ساختمان زیبا

برای داشتن نمای ساختمان زیبا طراحی نما از اهمیت زیادی برخوردار است . برای طراحی نمای ساختمان زیبا باید از یک طراح باذوق و با تجربه کمک گرفت . در طراحی نمای ساختمان زیبا باید نکات زیر را در نظر گرفت تا یک نمای عالی برای ساختمان ایجاد کرد:

  • در طراحی نمای ساختمان زیبا از پنجره های بزرگ استفاده شود تا علاوه بر اینکه نور داخل ساختمان تامین شود از خارج نیز نمای زیباتری داشته و انعکاس نور خورشید باعث جذاب تر شدن نمای ساختمان گردد .
  • متریال نما با توجه به منطقه آب و هوایی انتخاب شود . مثلا در شهرهای سردسیر باید از متریالی استفاده شود که در مقابل سرما ، بارندگی و یخبندان مقاومت بالایی داشته باشد در حالی که در شهرهای گرمسیر باید مقاومت در برابر گرما و نور شدید خورشید وجود داشته باشد .
  • سنگ یکی از مصالحی است که برای همه نوع آب و هوا مناسب است . سنگ گرانیت ، سنگ بازالت ، تراورتن ، مرمر و آندزیت از سنگهای مقاوم و مناسب برای هر نوع ساختمانی است که به داشتن نمای ساختمان زیبا کمک می کند .
  • در طراحی ساختمان به جاگذاری کولر (آبی یا گازی) ، پکیج و … دقت شود تا حتی الامکان در معرض دید نباشد . نمای ساختمان زیبا نمایی است که عناصر اضافه در آن به چشم نخورد . 
  • رنگ های روشن موجب جلوه بیشتر ساختمان می شود پس حتی الامکان از متریالهای با رنگ روشن استفاده شود تا نمای ساختمان زیبایی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی : کاربرد سنگ بازالت در ساختمان های مدرن 

نمای ساختمان زیبا - طراحی نمای ساختمان

چطور نمای ساختمان زیبا داشته باشیم ؟

در بسیاری موارد ما نقشی در طراحی نمای ساختمان خود نداریم یا نداشته ایم و تصمیم گیرنده نبودیم چراکه سازنده و طراح به توافق بر سر نمای ساختمان رسیده اند . در این مواقع ما می توانیم بعنوان ساکنین ساختمان در زیباتر شدن نمای ساختمان اقداماتی را انجام دهیم که به قرار زیر است :

در اغلب ساختمان هایی که برای واحدهای آن تراس و بالکن تعریف شده است شاهد بی نظمی در تراس هستیم و این آشفتگی و شلوغی تراس موجب می شود حتی اگر نمای ساختمان زیبایی داشته باشیم ، این زیبایی به چشم نیاید. طی جلسه ای با همسایگان در مورد بهبود ظاهر ساختمان صحبت کنید و نسبت به خلوت کردن تراسها اقدام کنید .

دیدن یک تراس پر از گل و زیبا برای همه خوشایند است . می توان با قرار دادن گلدانهای زیبا و ایجاد یک فضای سبز نه تنها ساعات و دقایقی را به آرامش در آن گذراند بلکه نمای ساختمان زیبا از دید عابرین بسیار چشم نواز خواهد شد.

مطلب مرتبط : علت ترک خوردن و ریزش سنگ نما 

نمای ساختمان زیبا - چطور به زیباتر شدن نما کمک کنیم

نمای ساختمان ها فارغ از اینکه از چه متریالی ساخته شده باشند در طی چند سال به دلیل گرد و خاک ، بارندگی ، آلودگی شهرها و … دچار زنگار و کثیفی می شود . با هماهنگی مدیر ساختمان و همسایگان می توان نسبت به شستشوی نما توسط شرکتهایی که مسئول این کار هستند اقدام نمود .

تمیز کردن شیشه ها نه تنها از داخل نمای بهتری به شما می دهد ، از بیرون نیز موجب زیباتر دیده شدن ظاهر ساختمان می شود .

درب ورودی و درب پارکینگ تاثیر زیادی در نمای ساختمان دارد . رنگ کردن درب ورودی باید هر چند سال یکبار انجام شود . با این کار می توانید به نونوار شدن ساختمان خود کمک کنید .

نورپردازی ساختمان نیز تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارد . نسبت به تعویض چراغها و لامپهای سوخته اقدام کنید و اگر ساختمان نورپردازی مناسبی ندارد از یک برقکار در این زمینه کمک بگیرید چرا که ساختمانهای پرنور و روشن در شب جلوه بیشتری دارند .

فقط به زیبایی نما اکتفا نکنید و نسبت به زیبا کردن حیاط ، پارکینگ ، پیاده روی جلوی درب ساختمان و … نیز اقدام کنید . قبول دارید که اگر این موارد زیبا و تمیز نباشند ، زیبایی نمای ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. در حیاط خود از گیاهان سبز استفاده کنید و اگر دیوارهای حیاط نیاز به رنگ یا شستشو دارند حتما این کار را انجام دهید .

اگر پلاک ساختمان ، آیفن تصویری و … دچار کهنگی شده اند نسبت به تعویض آنها اقدام کنید . یک ساختمان زیبا باید همه چیزش زیبا باشد .

مطالعه بیشتر : بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ چیست ؟

نمای ساختمان زیبا - نورپردازی ساختمان

از چه مصالحی برای نمای ساختمان استفاده کنیم ؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد نمای ساختمان های امروزی از سنگ ، آجر ، فلز ، شیشه و سیمان هستند . یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی سنگ است که در آثار باستانی نیز شاهد آن هستیم . سنگ به دلیل محکم و مقاوم بودن برای سالهای سال می تواند کیفیت خود را حفظ کند و عایق سرما ، گرما و صدا باشد .

سنگها در انواع رنگها وجود دارند و شما می توانید بر طبق سلیقه و سبک خود نسبت به انتخاب آنها اقدام کنید . امروزه سبک های مدرن و مینیمال بسیار پرطرفدار شده است و سنگ بازالت و آندزیت به دلیل داشتن رنگ های خاکستری تا مشکی برای این سبک ها بسیار مناسب است .

سنگ گرانیت و مرمر نیز در انواع رنگها وجود دارند و می توانید در سبک های کلاسیک نیز از آنها استفاده کنید . مزیتی که سنگ نسبت به سایر مصالح نظیر آجر ، شیشه و فلز دارد این است که مقاومت بالایی دارد و تا سالهای سال به شکل روز اول باقی می ماند و کیفیت خود را از نظر رنگ و بافت از دست نمی دهد .

مثلا نماهای آجری پس از چند سال دچار کثیفی و آلودگی می شوند که ظاهر نازیبایی برای ساختمان ایجاد می کند . نمای تمام شیشه ای نیز نیاز به نگهداری و نظافت زیادی دارد و برای ساختمان های مسکونی چندان مناسب نیست .

نمای فلزی (آلومینیومی) نیز بیشتر در ساختمانهای اداری در مرکز شهر استفاده می شود و از نظر قیمت مقرون به صرفه نیست .

همچنین در طی چند سال ممکن است در معرض اکسید شدن قرار گیرد و برای همه اقلیم های آب و هوایی مناسب نیست . اگر به دنبال یک متریال مناسب ، مقرون به صرفه و زیبا هستید پیشنهاد همیشگی ما به شما انتخاب سنگ است .

بیشتر بخوانید : انواع سنگ نمای خانه

نمای ساختمان زیبا - مصالح نما

نمای ساختمان زیبا با سنگ های شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ بازالت و گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *