سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - شرکت سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم . اگر از علاقمندان به دکوراسیون داخلی هستید می توانید با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید .

از گذشته های دور تاکنون استفاده از شومینه در فصول سرد سال بسیار مرسوم بوده و سوخت آن نیز چوب هیزم بود . اما امروزه شومینه در آپارتمان ها بیشتر حالت تزئینی به خود پیدا کرده گرچه بعضی مواقع نیز از آن استفاده می شود .

البته در آپارتمان نمی توان از چوب برای سوخت شومینه استفاده کرد و اغلب آنها با گاز شهری کار می کنند . در ساخت شومینه می توان از سنگ استفاده نمود که یکی از سنگ های بسیار مناسب برای این کار سنگ بازالت است .

اما چرا سنگ بازالت برای ساخت شومینه مناسب است؟ این پرسشی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. در ادامه با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید تا با مزیت سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه بیشتر آشنا شوید .

شومینه چیست؟

شومینه نوعی وسیله گرمایش است که سوخت آن اغلب چوب و زغال است. اما امروزه شومینه های گازی و برقی نیز به جرگه شومینه ها اضافه شده اند. شومینه علاوه بر ایجاد گرمایش در فصول سرد ، حسی دلنشین به فضای نشیمن می دهد و می تواند نقطه کانونی دکوراسیون شما باشد. 

دیوارهای شومینه از متریالی محکم ساخته می شود تا در برابر حرارت ناشی از سوخت چوب یا گاز مقاومت کافی را داشته باشد. امروزه شومینه ها به لوازمی تزئینی در دکوراسیون تبدیل شده اند و برخی از آنها اصلا گرمایش ندارند و تنها نما و تصویری از شعله های آتش را به نمایش می گذارند. 

مقاله پیشنهادی : خرید سنگ بازالت ارزان قیمت

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - مراحل طراحی و ساخت

مراحل طراحی و ساخت شومینه

در اینجا با مراحل طراحی و ساخت شومینه با انواع سنگ از جمله سنگ بازالت آشنا می شویم :

1- انتخاب سنگ مناسب برای ساخت شومینه

سنگ طبیعی یک انتخاب بسیار عالی برای ساخت شومینه است چرا که زیبایی عناصر طبیعی همچون سنگ و چوب همیشگی است و هیچ گاه ایجاد دلزدگی نمی کنند زیرا برگرفته از طبیعت هستند . انواع سنگ های گرانیت ، بازالت ، مرمریت ، مرمر ، لایم استون و … برای ساخت شومینه استفاده می شوند . سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه گزینه بسیار مناسبی است که نسبت به سایر سنگها مقرون به صرفه تر است.

2- انتخاب طرح مناسب ساخت شومینه 

بسته به این که دکوراسیون منزل شما کلاسیک است یا مدرن می توانید طرحی مناسب همان دکوراسیون برای شومینه خود انتخاب کنید . همچنین به ترکیب رنگ دکوراسیون هم باید دقت شود تا رنگ شومینه با رنگ سایر لوازم و عناصر موجود در دکوراسیون همخوانی درستی داشته باشد . سنگ بازالت دارای رنگ خاکستری روشن تا تیره است که با هر سبک و رنگی قابل هماهنگی است. یکی از دلایلی که سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه مناسب است همین رنگ خنثی سنگ بازالت است. 

3- انتخاب سازنده و نصاب مناسب 

در انتخاب سازنده و نصاب برای این کار دقت کنید چرا که کیفیت ساخت شومینه باید بالا باشد تا در اثر مرور زمان شومینه دچار مشکل نشده و ایجاد خطر نکند . ساخت شومینه بایستی از نظر استانداردهای ایمنی نیز مورد تایید قرار گیرد و خطر مسمومیت با گاز منوکسید کربن برای ساکنین وجود نداشته باشد .

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - انتخاب سنگ مناسب

انتخاب سنگ مناسب برای ساخت شومینه

شرکت سنگ بازالت ماکو که به صورت اختصاصی در زمینه استخراج و فروش سنگ بازالت فعالیت دارد به شما پیشنهاد می کند به قابلیت های سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه فکر کنید . یکی از مواردی که باید در هنگام ساخت شومینه به آن دقت کنید مقاومت سنگ استفاده شده در برابر حرارت حاصل از شومینه است.

یکی از دلایلی که سنگ بازالت را مناسب ساخت شومینه می کند همین مقاومت حرارتی بالای این سنگ است. حال در ادامه به شما می گوییم که چرا سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه بسیار عالیست.

مزایای سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

سنگ بازالت دارای مزایای زیادی در ساختمان سازی و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی است که به چند مورد آن اشاره می کنیم :

  • سنگ بازالت عایق حرارتی است و این باعث می شود در هنگام روشن بودن شومینه حرارت آن به دیواره های خارجی منتقل نشود و خطری خصوصا برای کودکان و حیوانات خانگی نداشته باشد .
  • استحکام ، دوام و تراکم بالای سنگ بازالت موجب می شود که با گذشت زمان سنگ کیفیت خود را از دست نداده و دچار ترک و شکستگی نشود .
  • قیمت سنگ بازالت در مقایسه با بسیاری سنگ های داخلی و وارداتی بسیار مناسب تر است .
  • سنگ بازالت که اغلب در طیف طوسی تیره تا روشن یافت می شود به دلیل خنثی بودن رنگ طوسی با همه رنگ ها قابل هماهنگی است و خصوصا برای افرادی که به سبک های مدرن علاقه دارند این رنگ برای ساخت شومینه بسیار شیک و لوکس است .

پیشنهاد ویژه بازالت ماکو : سنگ بازالت در سرویس بهداشتی و حمام 

سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه - مزایای سنگ بازالت

نقش سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

همانطور که اشاره کردیم سنگ بازالت دارای ویژگی های منحصربفردی است که آن را برای ساخت و ساز مناسب می کند. سنگ بازالت دارای مقاومت بالایی نسبت به حرارت است و در اثر سرد و گرم شدن پیاپی اتفاقی برایش رخ نمی دهد. شما فرض کنید در فصل زمستان و در یکی از شهرهای کوهستانی بعد از چند روز خاموش بودن شومینه آن را روشن می کنید.

سرمای شدید سنگ در مواجهه با گرمای چوب یا گاز قرار می گیرد. اگر سنگ مقاومت کافی در این زمینه را نداشته باشد دچار ترک و شکستگی می شود. به همین منظور سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه انتخاب مناسبی است. 

کلام آخر

در این مقاله با موضوع سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه در خدمت شما عزیزان بودیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در این خصوص به شما ارائه کنیم.

حال اگر قصد ساخت شومینه و یا تغییر دکوراسیون داخلی خود را دارید با شرکت سنگ بازالت ماکو در تماس باشید. انواعی از سنگ های گرانیت، بازالت و آندزیت عرضه شده توسط این شرکت می تواند گزینه مناسبی برای ساخت شومینه منزل و یا ویلای شما باشد. 

خرید بهترین سنگ بازالت در طراحی و ساخت شومینه

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

از اینستاگرام سنگ بازالت ماکو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *