سنگ بازالت, مقالات

سنگ بازالت ساختمانی

سنگ بازالت ساختمانی - شرکت سنگ بازالت ماکو

دلایل خرید سنگ بازالت ساختمانی

از رایجترین سنگهای آذرین سنگ بازالت است که در اثر سرد شدن ماگمای آتشفشانی بر سطح زمین یا اعماق دریا تشکیل شده است . این سنگ به دلیل سرعت سرد شدن دارای سایه های خاکستری تا سیاه است و طیف رنگ آن از طوسی روشن تا مشکی می باشد .

بازالت بیشترین فراوانی را در میان سنگها دارد و به همین دلیل از قیمت مقرون به صرفه تری هم نسبت به سایر سنگها برخوردار است . سنگ بازالت ساختمانی ، سنگی است که برای مصارف ساختمانی اعم از کف ، دیوارها ، مصارف تزئینی ، نمای ساختمان و … فرآوری شده باشد .

سنگ بازالت بصورت تکه های بزرگ که به آن کوپ سنگ بازالت می گویند استخراج شده و برای فرآوری به کارخانجات فرآوری سنگ فرستاده می شوند . در کارخانجات فرآوری سنگ بازالت بصورت اسلب ، تایل ، الیاف بازالت و … فرآوری می شود و به مصارف گوناگون در صنعت و ساختمان سازی می رسد .

اگر تمایل دارید در مورد سنگ بازالت ساختمانی اطلاعات مفیدی به دست آورید با شرکت سنگ بازالت ماکو در این مقاله همراه باشید .

برای دریافت اطلاعات و خرید سنگ بازالت با ما تماس بگیرید.

چرا سنگ بازالت ساختمانی؟

سنگ بازالت که به سختی گرانیت است ، یک ماده ساختمانی خوب محسوب می شود . بازالت همچنین یک عایق حرارتی و صوتی عالیست که این پارامتر در ساختمان سازی یک امتیاز بزرگ محسوب می شود .

بازالت سازگار با محیط زیست ، غیر سمی ، غیر قابل انفجار و غیر قابل اشتعال است که اینها همگی موجب امنیت بیشتر در ساختمان ها در هنگام حریق و آتش سوزی می شود .

همه ویژگی های مثبتی که مصالح ساختمانی باید داشته باشند بصورت یکجا در سنگ بازالت جمع شده است و مهمترین و بهترین مزیت این سنگ قیمت ارزان آن نسبت به سایر سنگها خصوصا سنگهای وارداتی است .

سنگ بازالت ساختمانی رنگ خنثی و یکنواخت و یکدستی دارد که در سبک های مدرن امروزی بسیار محبوبیت دارد . آرشیتکت های زیادی از سنگ بازالت ساختمانی در پروژه های خود بهره می گیرند . سنگ بازالت در کشور ما به وفور یافت می شود و نیازی به واردات آن با ارز گران از خارج کشور نیست .

خواندن مطالب مرتبط را از دست ندهید:

سنگ بازالت نما

سنگ بازالت برای کانتر آشپزخانه

سنگ بازالت ساختمانی - کاربردهای سنگ بازالت

کاربردهای سنگ بازالت از گذشته تاکنون

سنگ بازالت کاربردهای زیادی در ساختمان سازی ، صنعت و کشاورزی دارد که در اینجا با برخی از این کاربردها آشنا می شویم : 

کاربردهای باستانی

در روم باستان از سنگ بازالت برای سنگفرش خیابان ها استفاده میشد . رومیان همچنین از سنگ بازالت ساختمانی برای ساخت و ساز ساختمان ها ، صندلی استادیوم و … استفاده می کردند .

نمونه هایی که از دوره باستان باقی مانده اند از بازالت تیره رنگ ساخته شده اند که دلیل ماندگاری آنها استحکام بالای سنگ بازالت در طی هزاران سال است .

کاربرد در صنعت راه آهن

از سنگ بازالت در بالاست راه آهن (خرده سنگ هایی که بر ریل راه آهن استفاده می شود) استفاده میشود . این سنگها جهت حمایت هستند و میتوانند زهکشی ایجاد نمایند . سنگ بازالت بعنوان سنگ بستر برای قفسه های راه آهن استفاده می شود .

کاربرد در باغبانی

از دیگر کاربردی های سنگ بازالت در کشاورزی و باغبانی است. باغبانان از سنگ بازالت جهت جلوگیری از انتشار علفهای هرز در میان گیاهان و بستر گلها استفاده می نمایند . بازالت قابلیت جذب دی اکسید کربن محیط را دارد و این برای محیط زیست هم مفید است.

کاربردهای مدرن

از بازالت برای اهدافی نظیر روسازی آسفالت ، مواد فیلتر کننده سنگ ، سنگدانه های بتن و … استفاده میشود . بازالت برای افزایش مقاومت بتن بعنوان سنگدانه به آن اضافه میشود .

از بازالت در ساخت مجسمه ها و بناهای تاریخی استفاده می شود . همچنین از سنگ بازالت برای پوشاندن کف و روکش ساختمان ها استفاده می شود .

کاربردهای داخلی

از سنگ بازالت برای تی وی وال ، ساخت میز کار ، شومینه ، پانل های دیواری ، کانتر و غیره استفاده می شود زیرا سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی یک سنگ تزئینی عالی محسوب می شود .

ساخت مجسمه و مصنوعات

سنگ بازالت در میان مجسمه سازان سنگی محبوب است . این سنگ استحکام بالایی دارد و مجسمه های باقی مانده از قرن های گذشته که از بازالت ساخته شده اند در طی مرور زمان تغییرات اندکی پیدا کرده و هنوز پابرجا هستند .

خواندن مطالب مرتبط را از دست ندهید:

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ

ایده های جذاب دکوراسیونی با سنگ بازالت

سنگ بازالت ساختمانی - چرا سنگ بازالت خوب است

قیمت سنگ بازالت

قیمت سنگ بازالت هم مانند هر سنگ دیگری به عوامل گوناگون بستگی دارد . ابعاد سنگ ، ضخامت سنگ ، متراژ سنگ ، نوع فرآوری سنگ ، رنگ سنگ ، هزینه حمل و نقل و … همگی در قیمت سنگ بازالت تاثیرگذارند .

اگر قصد خرید سنگ بازالت ساختمانی با هر متراژی را دارید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید و از کارشناسان ما در زمینه قیمت و سایر موارد مشاوره رایگان بگیرید .

خرید سنگ بازالت ساختمانی از شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت ، گرانیت ، بازالت و تراورتن در سطح کشور است .

این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو ، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را به صورت اسلب و تایل انجام می دهد . برای اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *