سنگ بازالت, مقالات

فروش سنگ بازالت

فروش سنگ بازالت - شرکت بازالت ماکو

بازالت ، سنگی سیاه و سخت و دانه ریز است که از فعل و انفعالات آتشفشانی و جاری شدن ماگما روی سطح زمین به وجود آمده است. در کشور ایران به دلیل داشتن کوههای آتشفشانی فراوان سنگ بازالت به وفور یافت می شود. این سنگ چون سیلیس کمی دارد خاصیت قلیایی دارد. بعد از گرانیت بیشترین درصد درخواست سنگ، مربوط به فروش سنگ بازالت است.

فروش سنگ بازالت بصورت کوپ هم می باشد ولی اغلب به کارخانه های فرآوری مانند بازالت ماکو ارسال می شود و بعد از فرآوری بصورت کفپوش در خیابانها، پیاده روها و نمای ساختمانها به کار می رود. چنانچه قصد خرید سنگ بازالت و یا استعلام قیمت فروش سنگ بازالت را دارید در این مقاله با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه شوید. 

مطالعه بیشتر: فرآوری سنگ بازالت

برای دریافت مشاوره و خرید سنگ بازالت با ما تماس بگیرید.

محصولات سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت چیست؟

بازالت نوعی سنگ آتشفشانی و دانه ریز است که در اثر خنک شدن ماگمای آتشفشانی در مجاورت هوا شکل گرفته است. رنگی تیره از طیف طوسی تا مشکی دارد و به دلیل تراکم و استحکام بالا در کارهای ساختمانی بسیار کاربرد دارد.

بازالت پس از سنگ گرانیت از فراوانترین سنگهای روی زمین است. این سنگ از کانی های پیروکسن و پلاژیوکلاز تشکیل شده و از نظر ترکیب هم شبیه گابرو است با این تفاوت که بازالت دانه ریز و گابرو دانه درشت است.

گدازه های بازالتی بصورت پوکه ای یا اسفنجی هستند و حفره هایی در اثر خروج گاز در آن ایجاد شده است.

کاربردهای سنگ بازالت

  • در مصارف ساختمانی بصورت سنگ خرد شده و بعنوان سنگدانه
  • بازالت خرد شده در پایه جاده ، سنگفرش آسفالت و سنگ فیلتر در مزرعه های زهکشی
  • اشکال نازک بازالت بصورت کاشی کف ، روکش بناها و ساختمان ها
  • ساخت انواع مجسمه های سنگی
  • استفاده از بازالت پودر شده در کشاورزی

مطالعه بیشتر: کاربرد سنگ بازالت

فروش سنگ بازالت - تاثیرات سنگ بازالت

ویژگی های سنگ بازالت چه تاثیری بر فروش سنگ بازالت دارد؟

  • استحکام و مقاومت سنگ بازالت گزینه بسیار مناسبی برای ساختمان سازی است و یکی از دلایل فروش سنگ بازالت به صورت عمده این خاصیت سنگ بازالت است. 
  • هوازدگی سریع این سنگ موجب می شود تا مواد معدنی خود را در خاک آزاد کرده و گیاهان را تقویت نماید. فروش سنگ بازالت به کشاورزان در این خصوص صورت می گیرد. 
  • رنگ تیره و خنثی این سنگ موجب می شود تا با هر رنگی در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان هماهنگ باشد. فروش سنگ بازالت در زمینه دکوراسیون داخلی بسیار پررونق است. 
  • بازالت جذب دی اکسید کربن را انجام می دهد.
  • الیاف بازالت غیر قابل حریق، غیر سمی و مقاوم در مقابل دماهای بالا است.
  • مقاومت سایشی و فشاری بالا در برابر عوامل محیطی
  • مقاومت در برابر مواد اسیدی و رطوبت که موجب می شود گزینه خوبی برای سرویس های بهداشتی و حمام و استخر باشد.
  • قیمت سنگ بازالت نسبت به سنگهای دیگر مناسب تر است و علت آن وفور آن در کشور خودمان ایران است.
  • مقاومت بالا در مقابل تغییرات دمایی مثل تابستان های گرم و زمستان های سرد
  • چسبندگی این سنگ به ملات خیلی خوب است و این ویژگی مهمی در مصالح ساختمانی است. زیرا چسبندگی کم احتمال سقوط از ساختمان و آسیب به افراد را زیاد می کند.
  • غیر سمی بودن و سازگاری با محیط زیست
  • طول عمر زیاد و دوام بالا

از دیگر سنگ های آتشفشانی سنگ اندزیت است که به علت شباهت با بازالت
به صورت رایج و با نام سنگ بازالت شناخته می شود.

فروش سنگ بازالت - ویژگیها

فروش سنگ بازالت به چه صورت هایی انجام می شود؟

فروش سنگ بازالت به صورتهای زیر انجام می گیرد:

– کوپ:

کوب سنگ بازالت یا بلوک همان سنگ خام بازالت می باشد که بلافاصله پس از استخراج از معدن به دست تولیدکننده میرسد.

این سنگها به شکل مکعب مستطیل یا مکعب با اره های زنجیری و دستگاههای پیشرفته برش می خورند و برای فروش ارسال می شوند. همچنین فروش سنگ بازالت به صورت کوپ به کشورهای دیگر نیز انجام می شود . 

– اسلب:

سنگ اسلب بازالت که از برش سنگ کوپ بازالت در کارخانه های فرآوری حاصل می شود و در روشهای جدید آن علاوه بر جذابیت و زیبایی بیشتر باعث استحکام و طول عمر بیشتر آنها می شود.

دلیل آن نیز به خاطر دستگاههای مدرن و پیشرفته و باکیفیت برای برش، کالیبراسیون، صیقل و ساب سنگ بازالت می باشد و عملیات اپوکسی کردن و نصب توری هم پشت سنگها انجام می شود که امکان ترک خوردن، شکستگی و خرد شدن سنگ به حداقل می رسد.

– تایل:

سنگ تایل که به صورت کاشی در ابعاد کوچکتر برش خورده و به منظور پوشش نماها، دیوارها و کف ساختمان بکار میرود.

– سابیده:

از این سنگ بیشتر بعنوان کف پوش معابر، خیابانها و محوطه ها استفاده میشود. فروش سنگ بازالت به صورت سابیده ، نسابیده ، شیاردار ، بوش همر و … توسط شرکت سنگ بازالت ماکو انجام می شود . 

– کوبیک بازالت:

این نوع بصورت مکعب در ابعاد کوچک و بصورت تزئینی در بخش های مختلف ساختمان بکار میرود. فروش سنگ بازالت به صورت کوبیک بیشتر به شهرداری ها صورت می گیرد که برای امر شهرسازی از آن استفاده می کنند. 

– پشم سنگ:

استفاده به این صورت به عنوان عایق حرارتی و صوتی در ساختمان ها به کار می رود. فروش سنگ بازالت به صورت پشم سنگ برای صنایع کشتی سازی و قایق سازی بیشترین کاربرد را دارد. 

– الیاف بازالت:

استفاده به صورت الیاف در صنایع کشتی سازی به کار می رود.

فروش سنگ بازالت - الیاف بازالت

عوامل موثر بر قیمت فروش سنگ بازالت

قیمت فروش سنگ بازالت مانند خیلی از سنگهای ساختمانی دیگر تحت تاثیر عوامل گوناگونی است که عبارتند از:

  • ابعاد سنگ بازالت
  • ضخامت سنگ بازالت
  • درجه بندی کیفی
  • کیفیت فرآوری سنگ بازالت

هر چه سنگ ضخامت بیشتری باشد، اندازه های بزرگتری داشته باشد، کیفیت فرآوری بالاتری داشته باشد و از نظر درجه بندی کیفی درجه بالاتری داشته باشد قیمت فروش سنگ بازالت بالاتر خواهد بود.

این قیمت در مناطق مختلف ممکن است تحت تاثیر عوامل دیگری نیز تفاوت داشته باشد. مثلا بعضی رنگها در این سنگها قیمت بالاتری دارند و یا برخی سنگ ها در مناطقی کمیاب تر هستند و طبیعتا قیمت بالاتری دارند.

کلام آخر 

فروش سنگ بازالت به صورت های گوناگون انجام می شود که از آن جمله می توان به کوپ ، تایل ، اسلب و … اشاره کرد . چنانچه قصد خرید سنگ بازالت را دارید می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید. فروش سنگ بازالت به صورت های شیاردار ، چرمی ، سابیده ، بوش همر ، نسابیده و … انجام می شود. 

فروش سنگ بازالت با قیمت مناسب از شرکت سنگ بازالت ماکو

بازالت از جمله سنگ های کاربردی است که تحت فرایند اسلب و تایل می توانید آن را در صنعت ساخت و ساز استفاده کنید. شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت ، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده بازالت فعالیت می کند.

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت ، سنگ بازالت ، مرمر ، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسین شرکت بازالت ماکو تماس بگیرید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *